Goede kleine mixer? (max.30 x 30 cm)

Bass

Gepokt en gemazeld
Weet niet of hier al een thread over was, maar ben alsnog en beetje op zoek naar een echte
kleine mixer voor in mn huiskamer....
Ik heb wel een Mackie CR1604 maar die is toch te groot...
Wil iets van maximaal 30 bij 30 cm. (liefst kleiner) eigenlijk wel echt klein dus... iets van 8-12 kanaals...
Heb al gekeken naar :

- Behringer
- Phonic
- Alesis
- Mackie
- Soundcraft

..veel prijsverschil natuurlijk maar vooral die Behringer en Phonic mixers zijn ECHT lekker klein....
het feit dat ze rond de 100 euro zijn klinkt leuk maarja, moet ik ze sowieso links laten liggen? wie weet zijn ze over 1 jaar al gaar?

Iemand een tip voor een kleine, maar kwalitatief goede mixer?

ik heb een peavey pv8 en ik ben er eigenlijk heel erg tevreden over!

voelt stevig aan, de masterfader is niet zo super stevig een beetje zoals soundcraft spirit faders...
maar hij heeft alles aan boord wat ik nodig heb en het geluid vind ik ook lekker!

volgens mij zijn die kleine tapco mixertjes ook wel relaxed! geen ervaring mee alleen

Als je rackspul netjes kwijt kunt in je huiskamer en niet perse faders nodig hebt, is
dit misschien iets. Veel kleiner zul je het niet kunnen vinden, denk ik.

Ik heb zelf een Roland vm-3100. Werkt erg lekker. Super compact. Veel mogelijkheden. Tweedehands zijn ze wel eens te koop voor ronde de 300 euro. Dat is niet veel geld voor een digitale mixer met een fijne sound en vele opties. Werkt ook als midi-mixer/controller.

die heeft wel maar 1 aux
en geen eq op de stereo kanalen

Ik weet niet met hoeveel troep hij op de bank wil zitten :) maar eq lijkt me wel relaxed op je stereo's!

Misschien ook wel het vermelden waard, wat je er mee wilt doen
en hoeveel apparaten erop moeten.

Volgens mij heb jij trouwens een Mackie 1604 VLZ-pro naar mijn bescheiden mening :D

Ik heb die 24 kanaals Mackie voor een Tascam M-2516 omgeruild.
Als je eenmaal die Tascam hebt gehoord is die Mackie toch wel iel hoor.
Misschien ook wel handige info om in je overweging mee te nemen.

Origineel geplaatst door mikemix

Volgens mij heb jij trouwens een Mackie 1604 VLZ-pro naar mijn bescheiden mening :D

Ja ik doe die Mackie ook niet weg hoor, maar straks als ik een kamertje extra heb richt ik wel iets meer in...
dit is echt even voor mn compacte huiskamer setup...
zie mn gear hieronder...

Origineel geplaatst door Frank-T
soundcraft folio 12-2
rond de 80 erootjes:

8 mono + mid sweep
2 stereo
1 stereo line in
mix insert

2 efx returns

nou das duidelijk :)

hmm die behringer xenyx mixertje lijken me ook wel wat:

Attachments

• beh1202.jpg
    beh1202.jpg
    22,8 KB · Bekeken: 100
Re: Goede kleine mixer? (max.30 x 30 cm)

Origineel geplaatst door Bass
...
het feit dat ze rond de 100 euro zijn klinkt leuk maarja, moet ik ze sowieso links laten liggen? wie weet zijn ze over 1 jaar al gaar?

Iemand een tip voor een kleine, maar kwalitatief goede mixer?

Quote afkomstig uit een ander onderwerp: "Behringer.. Voor dat geld koop je niks beters!" illustreert wel zo'n beetje wat er aan de hand is.

Mits je geen absurde mishandelingen pleegt gaat een mengpaneel met gemak enkele jaren mee. Kwaliteit is een relatief begrip waarvan de beleving verschilt per persoon. Is de compacte afmeting belangrijk dan zijn de spullen van Behringer, Phonic en Samson prima voor het geld wat het kost. Wil je dan toch net een stapje beter kijk dan naar Yamaha en Alesis, voor uitstekende geluidskwaliteit zou ik kiezen voor D&R, Dateq, Mackie, Soundcraft, etc.

Kijk uit voor de Sony's pmx210 of 290 ,of de pmx21 in 2dehands laatste is nog beter maar is iets hoger en zwaarder,ik heb zo 1 en is niet te vergelijken met tapco,mackie,berhinger,of eender andere shit..

Origineel geplaatst door HEXAGON
Kijk uit voor de Sony's pmx210 of 290 ,of de pmx21 in 2dehands laatste is nog beter maar is iets hoger en zwaarder,ik heb zo 1 en is niet te vergelijken met tapco,mackie,berhinger,of eender andere shit..

Laat eens een fotootje zien van zo'n Sony PMX...

Type in ebay 'sony PMX' en je hebt er,daar moet je ze niet kopen want ze zijn idd duur,ik heb de mijne (alle 2 ) op MP gevonden.

http://www.proaudioeurope.com/images/products/Consoles%202004/Sony/Sony%20MXP21/Sony_MXP21.jpg

Hier op Funky Junk staat er 1 400GBP !!! ik heb de mijne hier net verkocht voor 175e,bargain IMO...

http://www.broadcaststore.com/catalog/By-Brands/S/Sony/Audio/Mixer/_models/MXP210/MXP-210.htm

Das de nieuwere versie,klinkt minder warm en minder dynamisch als de PMX21 maar uitstekend goed,de faders zijn zo smooth als die van een ssl en hij ruist niet!

De nieuwe reeks is integrated circuits en de oude (pmx21)is compleet discreet geen enkele ic in de channels ,klinkt geweldig.Als je de pmx21 op een trein gooit die aan 150km/h rijd,is de trein beschadigt,de mixer niet,gebouwt als een tank hij week 10 Kg die mixer dubbele stalen frontplaat milimeters dik,alsook hele behuizing,die mensen bij sony zijn gek..

Laatst gewijzigd:
Die Sony MXP-210 doet me een beetje denken aan de Dateq GPM8.3, een mengpaneel met een werkelijk uitzinnige geluidskwaliteit en robuustheid, iets beters bestaat gewoonweg niet. Met een breedte van 19 inch gaat deze helaas afvallen voor de gevraagde 30 cm race...

Nog enkele die ontbreken:

De Yamaha MG-serie: bvb MG10/2
Tapco (Mackie) reeks: Link
Alesis MultiMix (USB & Firewire modellen beschikbaar): bvb MultiMix 12 FireWire
Soundcraft EPM of Compact serie

Back