[Trancy-Hardcore] Dizzlexia - The Devils Architect

als je de basdrum zou meepitchen mmet de melodie zou ik wel ok vinden kep het idee dat die melodie en die kick een btje wringen op zich heb ik daar normaal (bij me zelf) nooit zoveel probl;emen mee maar dit is zo'n overduidelijke melodietje :D

voor de rest :biertje:

Re: [Trancy-Hardcore] Dizzlexia - The Devils Architect

Hey,

Zit de track te luisteren...nog steeds vind ik het een masterlijke melodie:halleluja
Maar de track is een beetje te tegenstrijdig vind ik...erg ruige bass wat ik niet bij zo'n melodie vind passen.er zou een veel cleanere holle kick in moeten..de melodie moet ook omhoog getuned worden met deze bass en zodra de melodie begint in de break dan heb je er allemaal enkele beats tussen zitten wat een beetje agressief overkomt en dat is jammer met zo'n melodie..luister bijvoorbeeld I Come Correct van Promo is...die style moet je een beetje aanhouden met deze melodie denk ik..ben je hiervoor veel met hardstyle beziggeweest? of naar die feesten gegaan want ik vind de kick echt hardstyle en hoe je met de vocalen omgaat ook...ik hoop dat je hier wat aan hebt..:okdan:

Thanks mensen dat is nuttige feedback. Ik zal eens kijken of de kick/melo combinatie kan verbeteren of drastisch wijzigen en dan mayB tot een beter resultaat kan komen.

Maar ik heb weinig met hardstyle en ga ook niet naar die feesten ;)

Nu je het zegt besef ik dat ik vanaf 1997 eigenlijk erg narrow minded ben geweest en alleen hardcore-related feesten bezocht heb. ;)

Thank iig.:okdan:

Ik vind de melodie strak en aanstekelijk, ook goede sound gekozen ervoor.

De pakumbeet eerste 2 minuten tot aan de melodie konden me niet genoeg boeien om zonder skippen naar de melodie te scrollen. Ook klinkt het erg droog allemaal, smeer de geluiden een beetje doorelkaar met wat verb ofzo ;) De bassdrum vind ook ik niet helemaal bij de rest van de sounds passen, hijs wel erg zompig en overstuurd.

wel lekker beuken! =)

Origineel geplaatst door Quibbler
Ik vind de melodie strak en aanstekelijk, ook goede sound gekozen ervoor.

De pakumbeet eerste 2 minuten tot aan de melodie konden me niet genoeg boeien om zonder skippen naar de melodie te scrollen. Ook klinkt het erg droog allemaal, smeer de geluiden een beetje doorelkaar met wat verb ofzo ;) De bassdrum vind ook ik niet helemaal bij de rest van de sounds passen, hijs wel erg zompig en overstuurd.

wel lekker beuken! =)
Idd, melodie is wel vet, maar de bassbrum ligt niet helemaal lekker in het gehoor samen met de melodie. Misschien de bd wat meet pitchen of andere decay waarde.

Idd wel gave melodie. Als je de melodie dan samen laat komen met de BD, zou ik langzamer hand de sustain en release van de synth wat langer zetten. Dit geeft erg veel sfeer en maakt de melodie nog voller. En idd nog wat aan de kick sleutelen, want dies op dit moment nog niet echt optimaal voor het nummer.

Voor de rest een goede opbouw! :okdan:

Gaaaf!!!! Klinkt behoorlijk pro! Lekker melodie idd. Ik zou er zeker wel op gaan hakkûh op een feest.

Vraagje: werk je met software of hardware?

Sorry voor de late respons maar thanks mensen iig! Ik heb altijd moeite om een mooie melodielijn of een mooi kickfreak part te verweven met een hele track. Met deze track deed ik mee op partyflock voor een contest en toen moest het op die dag af, dus de details zijn er helaas iets bij in geschoten. Ik zal deze feedback meenemen en wanneer ik eens een dooie zondag eens kijken of deze track wat kunnen opkrikken. ;)

Terra Pee> Ik werk momenteel alleen nog met software, Ik ben sinds een maand de eigenaar van een Jomox Xbase 09 + Sherman Filterbank maar helaas kan ik er nog helemaal niet mee uit de voeten dus maak nog niet veel met die hardware. :(

terwijl ik luister: hij begint straight met een dikke bass, misschien een introtje?, de vocals zijn wel leuk, waar ken ik ze van.. Met de bass is niets mis lekker punchy.

de break..
Ik schrok van de ''I Am'' (boxxen nogal hard aan)

Ik hoor een melodietje opkomen, klinkt leuk de opbouw. Inderdaad beetje Trancy maar dat wil nog niets zeggen, i kwacht wel op de base. Mischien nog een synthje erbij die een octaafje hoger zit?. Heb soms het idee dat de baseline wat ''vals'' klinkt, kan aan mij liggen.

Climax.. Synth valt beetje weg, maar samen is het wel een goed geheel. Dan plotselinge stilte, ow het nummer is afgelopen :P

Goed nummer, mijn ideetjes misschien: Intro erbij, outro erbij en wat afwisseling, dan zit het wel snor! :dj:

Sorry voor de kick, ik MOEST ff antwoorden 8)

Echt goed gedaan, zeker voor 1 dag werk.. Klinkt eigenlijk nog niet af, ik denk dat als je er nog een paar uurtjes op gaat zitten je al een heel veel beter afgewerkt nummer hebt.
Verder moet je echt wat aan die bassdrum doen tijdens de climax.. Hij klinkt gewoon niet lekker met het nummer mee omdat hij op dezelfde toon door blijft gaan. Als je naar andere Hardcore nummers luistert hoor je dat ze de bass van de bassdrum als het ware de 'akkoorden' laten spelen bij een melodie (vaak maar 1 noot, in plaats van een vol akkoord). Probeer dat eens, zal een hele verbetering zijn.

Thanks mensen hier heb ik wat aan.
Het was niet 1 dag werk maar ietsje meer. Een hele weekendmiddag produceren en de dag erop wat snelle finetuning voor zover ik het nog kon redden toen.

Ik ben nu met wat andere meer stevige shit bezig. Maar als ik een stoffige zondag vrij heb dan ga ik er zeker weer mee aan de slag :)

op 1:50 komt die bassline/basslead op de achtergrond er wat slapjes / langzaam in ik zou hem er kei hard inrammen gewoon past lekker bij het nummer, btw dat 3de akkoord is echt wel okay , ik dacht na de 2de van owjee.... maaruh lekker hoor!

thanks. mijn lijstje met actiepunten wordt steeds langer, maar het zijn allemaal duidelijke verbeterpunten, dus ik zal eens kijken wat ik bij mn eerstkomende track-update sessie voor verbeteringen kan aanbrengen :)

Wat ik altijd doe om te luisteren of mijn nummer al een beetje aardig klinkt:

1. Zet je monitor uit (beeldscherm uiteraard)
2. Doe je ogen dicht.
3. Zet je boxen megahard (dit is eigenlijk stap 2 :P )
4. Zet je nummer aan.
5. Schrijf op een papiertje ondertussen de tijden op en de verandering
die je op dat moment in het nummer zou moeten toepassen.

Dit werkt altijd zeer goed bij mij.

ik vind de melodie werk totaal niet passen bij het plaatje, melodie zelf vind ik ook helemaal niet bijzonder, kwa sound ook niet, maar late we het op smaak houden.

kickdrum is best oke, vocals zijn grappig :kroon:

Ik wilde een track maken die niet voldeed aan de-hokjes-regels zoals men die tegenwoordig graag hoort. Dit is ook het enige punt waar ik me niet druk over maak.

De sound zal vast niet hoogstaande kwaliteit zijn, het zijn twee vanguards gelayerd en die staat iig niet bekend om zn supervette sound. Toch vond ik em wel lekker bij de gekozen melodie op het moment van maken, kzal dit hoogstwaarschijnlijk een volgende keer zeker niet op dezelfde manier aanpakken. Dan kies ik gewoon een plug met een goede sound als basis, en niet het principe dat 2 mindere sounds gelayered het allemaal wel goed maakt.

Verder ben ik zelf niet ontevreden over de melodielijn itself maarja over smaak valt iig niet te twisten. ;)

Klinkt idd goed! alleen je kick na de break moet inderdaad kloppen met de pitch van je lead... dan zou die denk ik een stuk beter klinken!

Keep up the good work!!

Back