[techno] - Core Before, mijn eerste track...

djjustb

Ingeburgerd
Okey, daar gaat 'ie dan... :o:

Hier is mijn eerste afgemaakte track. Ik poep in mijn broek voor alle kritieken, maar ach, dat hoort erbij. Vandaar deze vraag: wat vinden jullie hiervan? Waarschuwing: het is wel techno, lijkt mij...

Core Before MP3 (4MB)

Alvast bedankt!

Groet,
Bouke

Wauw, thanks, daar heb ik wat aan. De HiHats worden minder dof... Ik worstel hier altijd mee. Op de een of andere manier is mijn gehoor 'gekleurd'. Ik heb altijd het gevoel dat muziek te 'schel' klinkt. Daardoor nijg ik mijn mix te 'dof' te maken. Kortom, ik moet mijn gehoor beter trainen. Enne, de volgende 'donkere' track is alweer in de maak!

Thanks voor het luisteren mensen!

Leuke track best wel......de hele mix is idd erg dof.....niet alleen de hi-hats......

Misschien eens naar je afluisering kijken? Monitors?

Verder zou ik deze track niet zo snel onder de noemer techno plaatsen. Heeft een andere sfeer in ieder geval.

Maar je moet idd echt dat doffe eruit zien te halen.....je hoort zelfs die bassy groove op de achtergrond heel slecht daardoor.

Zoals Barry Stevens altijd zei (zegt?) Vooral doorgaan!

Bedankt! Hier heb ik echt wat aan! Ik heb alles zelf geprogrammeerd. De drums komen uit uTonic, de kogelshots uit Battery 3, groovy bassline (die idd wat wegvalt bij bepaalde speakers) is de Sylenth1 en moet wat aan gebeuren. Ik denk dat er nog behoorlijk wat ge-EQ-ed moet worden.

Ik moet mijn muziek altijd maken met koptelefoon op (in verband met slapende kindjes). Ik gebruik hiervoor een ByerDynamics DT770. Mijn monitoren zijn 1029A Genelecs.

Nogmaals bedankt voor het luisteren! Echt TOP is dit!

Ik ben nu bezig met een nieuwe (experimentele) track. Daar zit een Bassdrum is die ik op de koptelefoon perfect hoor, maar niet op mijn Genelecs... Heel appart.

Origineel geplaatst door shrimppleaser
dat idee heb ik idd ook altijd :halleluja haha daarom is dat zo'n puntje waar ik erg op let , ik heb mij laten vertellen dat dit door een goede audio usb interface verholpen kan worden .

:bekdicht:

Ik gebruik een Focusrite Saffire firewire interface... Op zich geen slechte toch?

Origineel geplaatst door djjustb
Ik gebruik een Focusrite Saffire firewire interface... Op zich geen slechte toch?

nee ! maar misschien in samenwerking met de monitors die je gebruikt bekabeling enz .. acoustiek kan ook een grote factor zijn natuurlijk , neem nl aan dat je geen profi studio hebt :P ?

idd dan ligt t daar aan zit zelf ook lekker op me mini studenten kamertje en dan die heerlijk weerkatsende muren zorgen voor een bagger akoestiek ! dus moet je gewoon op letten beetje :D dan worden het dik proffesionele nummertjes :)
succes en wacht je volgende nr af !

Back