Nieuwe track: Feedback gezocht

glennplumber

Kneed je synth
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar ik heb een objectieve mening nodig van jullie. Naar mijn eigen idee was deze track aardig af. Totdat ik um aan m'n vrienden liet horen en zij mijn mening veranderde. Waar ik naar benieuwd ben is of jullie met de zelfde kritiek komen als de mensen om mij heen. Ben benieuwd *D

Het gaat om een techno trance achtige track 128bpm ... denk dat men het tegenwoordig onder de progressive house achtige noemer zou plaatsen.

Enjoy!!
En alvast bedankt voor je mening!

http://www.glennplumber.nl/Volt9-Fifi Fight.mp3

Mix mag wel wat beter. Strings op de achtergrond werken ook niet echt.
Voor de rest heeft t wel wat, maar t komt niet echt to the point.

Allemaal wat te droog en netjes wat mij betreft. Maar goed, verder ook niet echt mijn soort muziek..

Vette track!

Ik vind alleen zelf dat het twee tracks zijn en niet een... als de dame los gaat dan lijkt het voor mij net of ie over gaat naar een nieuwe track.

klinkt lekker !

Stabs klinken beetje als 'how's your evening so far' :walker: (errrg fijn!!)

Vind daarentgen de strings niet zo heel lekker, neigen een beetje naar t valse tov bassline en vocal. Zou misschien een hele lage string (die niet transponeert) pakken en deze lekker zacht zetten (of lekker high cutten), meer als een soort deken-functie zeg maar.

Die snares klinken wel cool in de delay, maar missen daardoor wel wat power. Sound is trowens lekker stereo!

Al met al een lekkere track met zeker wel potentie, maar ik zou een paar ingredienten van hierboven inruilen met wat anders. (persoonlijk he?)

succes!

Er is niks fout met deze track.
'Echte' kenners beginnen meestal meteen weer te neuzelen over de mix...
Mix zal me worst wezen. Geef deze track aan drie top geluidstechnici en je hebt drie verschillende meningen annex geluidsmixen.

Inhoud telt ! En die is zekerst niet slecht, doet me een beetje aan periode 95-96 denken. Ook 'Lil LOuis' vertraginkje... Maar kippevel krijg ik er nou ook weer niet van. Maar al bij al toch een goeie zondagochtend clubtrack als iedereen al pierewaaier is...

Maar al bij al toch een goeie zondagochtend clubtrack als iedereen al pierewaaier is...

Dus als je pierewaaier bent kan het je niet schelen of de muziek goed is?

Nee, serieus, er ontbreekt ergens een evenwicht tussen de strings, melodielijn en bas. De bas is in mijn ogen (=oren) te dominant en neemt te veel weg. Misschien het evenwicht tussen deze drie op verschillende momenten afwisselen?

Op bepaalde momenten wil ik de melodielijn meer aanwezig (Eq, FX?) en op andere momenten de stem en strings...(wel, ik Wil dat niet, maar dit is de indruk die me nablijft na 3x luisteren :)

vanaf 1.05 mis ik iets in de beat wat er ervoor wel inzit
hoog is vrij scherp
groove is lekker
vind de "krekel geluidjes" te nadrukkelijk aanwezig de gehele tijd
vocal samples zijn lekker maar mogen wel iets meer upfront
strings combineren wel lekker dissonant met de bassline niks meer aan doen

op 3.29 ben ik de tel kwijt, strings eruit en gewoon op 4 maten verder loopen naar climax zoals op 3.02 en dat ff 16 maten doorhalen. wordt nu na 3.29 een beetje een rommeltje, groove op 4.07 remt en op 4.32 haak ik af.

Zonde, zitten voldoende sterke elementen in, maar je wil te veel in 1 track en het klinkt nu alsof alle "kunstjes" erin moeten.

Iedereen zoiezo bedankt voor alle reacties! Zoveel had ik er niet verwacht in zo'n korte tijd :) En er zitten een aantal goede tips en ideeën tussen!

Bedankt tot zover!

Stabs klinken beetje als 'how's your evening so far' :walker: (errrg fijn!!)

Vind daarentgen de strings niet zo heel lekker, neigen een beetje naar t valse tov bassline en vocal. Zou misschien een hele lage string (die niet transponeert) pakken en deze lekker zacht zetten (of lekker high cutten), meer als een soort deken-functie zeg maar.

Die snares klinken wel cool in de delay, maar missen daardoor wel wat power. Sound is trowens lekker stereo!

Al met al een lekkere track met zeker wel potentie, maar ik zou een paar ingredienten van hierboven inruilen met wat anders. (persoonlijk he?)

succes!

hehe lachen ... ik dacht nog zal ik je deze track even toesturen, maar je was me al voor met je reactie! Heerlijke track trouwens die how's your evening so far. Daar heb ik nog wel eens van genoten voor een 10kw setje:dj:

En ik kan me zeker vinden in je comments! Al was het valse me nog niet opgevallen, maar dat is dan ook niet mijn sterke punt ... dus goed dat je me daar op wijst!! Ik zal eens gaan kijken of ik het hoog er iets uit kan halen en het meer als een soort deken kan gaan gebruiken. Ik denk dat het nu de track misschien ook iets te vol maakt ... heb ik het idee.

Die snares daar had ik de helft al van verwijderd en ik denk dat ik die helemaal ga skippen en er iets anders voor in de plaats terug neem :okdan:

Ik ga nog even sleutelen ... bedankt voor je ideeën thx!

Dus als je pierewaaier bent kan het je niet schelen of de muziek goed is?

Nee, serieus, er ontbreekt ergens een evenwicht tussen de strings, melodielijn en bas. De bas is in mijn ogen (=oren) te dominant en neemt te veel weg. Misschien het evenwicht tussen deze drie op verschillende momenten afwisselen?

Op bepaalde momenten wil ik de melodielijn meer aanwezig (Eq, FX?) en op andere momenten de stem en strings...(wel, ik Wil dat niet, maar dit is de indruk die me nablijft na 3x luisteren :)

bedankt voor je ideeën! Zal eens kijken of ik het een en ander wat beter kan uitlichten.

Thanks for listening :okdan:

op 3.29 ben ik de tel kwijt, strings eruit en gewoon op 4 maten verder loopen naar climax zoals op 3.02 en dat ff 16 maten doorhalen. wordt nu na 3.29 een beetje een rommeltje, groove op 4.07 remt en op 4.32 haak ik af

bedankt voor het luisteren .... ben het met je eens dat je niet helemaal krijgt wat je zou verwachten na de break.

vind het lil loui effect WEL leuk alleen daarna spring je van de hak op de tak in de break, je moet daar nog ff flink wieden

De mix vind ik wel redelijk OK. Beetje bijschaven hier en daar, maar het is nu al vrij helder en lekker stereo :)

- Bas mag iets minder prominent. Iets zachter of wat high cut? Het zorgt namelijk wel voor een lekkere drive in de track.
- Vocals mogen veel meer naar de voorgrond. Die worden nu een beetje weggedrukt.
- de synth/stab mag wel wat meer hoog en iets meer naar de voorgrond. Nu zit er vooral veel hoog en laag in, en ik mis het mid een beetje.
- strings vullen het mid wel lekker op. Misschien wil je hier en daar nog spelen met side chain compressie voor wat variatie in de strings.

Verder wel een lekkere track. Ik vind die drive echt enorm lekker :)
Arrangement verdient nog wel wat aandacht; het kabbelt nu maar een beetje door. Een beetje losgaan en handen in de lucht moment zou niet misstaan. Wellicht wat zachte, subtiele rides toevoegen hier en daar?
Valse strings of niet... op de een of andere manier vind ik ze eigenlijk wel erg vet.

Ik heb hem hier al een tijdje in de loop staan en vind hem erg nice. Niet dat hij gaat vervelen, maar een climax met een verrassingsei waar weer wat nieuws uitkomt zou wel lekker zijn.

De mix vind ik wel redelijk OK. Beetje bijschaven hier en daar, maar het is nu al vrij helder en lekker stereo :)

- Bas mag iets minder prominent. Iets zachter of wat high cut? Het zorgt namelijk wel voor een lekkere drive in de track.
- Vocals mogen veel meer naar de voorgrond. Die worden nu een beetje weggedrukt.
- de synth/stab mag wel wat meer hoog en iets meer naar de voorgrond. Nu zit er vooral veel hoog en laag in, en ik mis het mid een beetje.
- strings vullen het mid wel lekker op. Misschien wil je hier en daar nog spelen met side chain compressie voor wat variatie in de strings.

Verder wel een lekkere track. Ik vind die drive echt enorm lekker :)
Arrangement verdient nog wel wat aandacht; het kabbelt nu maar een beetje door. Een beetje losgaan en handen in de lucht moment zou niet misstaan. Wellicht wat zachte, subtiele rides toevoegen hier en daar?
Valse strings of niet... op de een of andere manier vind ik ze eigenlijk wel erg vet.

bedankt ... ik zal je advies meenemen! :eureka:

Back