bbd delays ,..welke zijn dr DRAAD

Attachments

• evans.jpg
    evans.jpg
    5,2 KB · Bekeken: 130
Laatst gewijzigd:
Alsjeblieft.. de eminent omegan 7500
Met de mooiste emmertjesgeheugen galm die ik ooit gehoord heb :)

Heb altijd de intentie gehad het na te bouwen.. maar ben de schema's kwijt.. zal ze wel weer eens bestellen.

Attachments

• omegan.jpg
    omegan.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 131
goed om te onthouden ,..kunje deze ook overal gratis ophalen :D
d8 dat eminet byna allemal verengalm hadden

Wat ik nou niet zo begrijp aan die Maxon-pedalen, is waarom er zulke enorme bedragen voor worden betaald. Voor hetzelfde geld heb je ook een mooie rackmount Ibanez AD-202 (stiekum ook Maxon, dus) met daarin exact dezelfde MN-3005 BBD chip (x2)...

(just my 2 cents ;))

Origineel geplaatst door Hanz
Wat ik nou niet zo begrijp aan die Maxon-pedalen, is waarom er zulke enorme bedragen voor worden betaald. Voor hetzelfde geld heb je ook een mooie rackmount Ibanez AD-202 (stiekum ook Maxon, dus) met daarin exact dezelfde MN-3005 BBD chip (x2)...

(just my 2 cents ;))

dat is omdat gitaristen die pedalen graag willen hebben.
en nu wil het toevallig dzo zijn dat de Ibanez AD9 eigenlijk een van de beroemste delaypedalen zijn (natuurlijk naar de memoryman).
Dat wil niet zeggen dat de andere pedalen niet mooi zijn, maar als je als gitarist begint dan zul je wss als eerste van "de Ibanez delay" horen op delaygebied. (of dus de memoryman)

(just my 2 cents ;))

one worde analog pedals are portable,...?
denkik
net as die tubescreamers erg duur de org. soms 2a300$???
begrijp ik eg niet terwijl ze soms ook 100+ $ zijn
snap die schommeling niet
die zelf bouw kits ,...[shelby ] ofso ] zijn ook erg ok 30 + eu kwijt

ooh t ging over delays :D
zals een pic posten uit mn bbd delay ,..misschien dat iemand t design herkent

(just my 2 cents ;))

2 cents of 2 agenda's
grote jongen

;)

Nee serieus Leo, ik zou niet weten wat m'n agenda hier moest zijn.
Zie jij m'n AD-202 te koop staan, ofzo?
Volgens mij kom je hier zelf met die Maxon's aandragen, incl. prijsverhaal en al.
Dan mag ik vervolgens best vinden dat die dingen wel erg duur zijn, voor wat je ervoor krijgt.

Maar misschien kan jij zelf vertellen wat dan het verschil in klank tussen zo'n pedaal en bijv. een AD-202 is?

Laatst gewijzigd:
Volgens mij kom je hier zelf met die Maxon's aandragen, incl. prijsverhaal en al.
Dan mag ik vervolgens best vinden dat die dingen wel erg duur zijn, voor wat je ervoor krijgt.

Maar misschien kan jij zelf vertellen wat dan het verschil in klank tussen zo'n pedaal en bijv. een AD-202 is?

ik vindt pedals de juiste ook erg duur ,...en er zijn zat andere die stukken cheaper zijn en ook erg doen wat ze moeten doen!
leo
deze mag k er wel denk by zetten toch ,....
of ist geen bbd delay

in ieder geval wel een analog delay ,..van ibanez [ok met comp/lim/chorus]who needs that?
mooi ding hoor leo ehg die zouik houden en de ad9 nogwat weg doen ,..lelijk roze :halleluja

Attachments

• ue305.jpg
    ue305.jpg
    109,6 KB · Bekeken: 125
Origineel geplaatst door Leo
zal ik dan maar uit de kast komen?

twas een onderwater stekendeminnegeachte goedbdoelde ...yoke
bydeze leeee is uit zn schulpuhh kast gekomen ...hy is geen ...want zonder problemen verkooptiezn ...oud roze delay

ik vindt die "champagne" [nep-gold-dikker"] color ibanez
eg een wys bakkie
tistem datk vol zit met fx anderszzzzz
das een houwert zeg ik je

lee =ok:D:engel:

Laatst gewijzigd:

:)
dat was 18/2, die post van mij, dus 10 dagen geleden, maar je reactie volgt binnen een half uur nadat ik er 1 te koop heb aangeboden voor 200. iets dat jij als eerste exclusief te zien krijgt, volgens mij.
ik bedoel, ik leg het je uit, maar je snapt het zelf ook wel natuurlijk. maar goed, misschien steekt een ander er nog iets van op.

Hoezo exclusief? Beetje raar verhaal, Leo.
Maargoed, met rare kronkels en verdachtmakingen over agenda's en bijbedoelingen kom je nogsteeds niet ter zake, waarom die dingen nou eigenlijk zo duur moeten wezen vs. wat je er voor krijgt. Want ik zie het nogsteeds niet. Je zou zeggen, toch een vrij simpele vraag.

Toch jammer dat je een leuke en informatieve thread over BBD's op zo'n manier om zeep helpt, die gaat namelijk wat verder dan jouw persoonlijke belang bij een handeltje.

Laatst gewijzigd:
Hoezo exclusief? Beetje raar verhaal, Leo.
Maargoed, met rare kronkels en verdachtmakingen over agenda's en bijbedoelingen kom je nogsteeds niet ter zake, waarom die dingen nou eigenlijk zo duur moeten wezen vs. wat je er voor krijgt. Want ik zie het nogsteeds niet. Je zou zeggen, toch een vrij simpele vraag.

Toch jammer dat je een leuke en informatieve thread over BBD's op zo'n manier om zeep helpt, die gaat namelijk wat verder dan jouw persoonlijke belang bij een handeltje.

:halleluja

HELL YEAHHH
leuke en informatieve thread over BBD's

FF voor ik weer te enthousiast wordt ,..; waneer is nou iets een bbd ,..ik zie aal aardig wat delays ...zeker analoog voorby komen ,..maar t "emmertejs geheugen"princiepe ,..is toch niet op elke analog delay van toepassing

hanz ..; jij as mod. mag ingrypen hoor stniet bbd is !!!
as topic starter heb je mn ....

is een bbd net as een vcf/vco herkenbaar aan een chip ...?
goeie vraag ,...eg???
ben benieuwd

post later wel ff de inside van mn electric sounds se 4150....=[zeker bbd dat hoorje...]

dat dacht ik dus ook. vandaar de dubbele agende opmerking, gelet op je timing.
hou jij je maar van de domme.

even overschakelen op leuk en informatief: weet ik veel waarom die dingen zo rond de 200 zijn, als je ze ziet. dat kan me ook niet zo veel schelen, eerlijk gezegd. ik weet ook niet wat die ibanez kost en waar je die kan kopen en wanneer.
de ad900 heeft een langere delay tijd dan de ibanez die ik heb, maar met de stereo chorus maakt die weer veel goed.

Origineel geplaatst door R-ond
is een bbd net as een vcf/vco herkenbaar aan een chip ...?
goeie vraag ,...eg???
ben benieuwd

Ja, een BBD (bit bucket device) is herkenbaar als chip. Je hebt er meerdere van meerdere fabrikanten.
Ieder met een verschillende kwaliteit, lengte (in stappen) en ook eigen klank / karakter, naar het schijnt.
Bij een BBD chip hoort (soms of altijd?) ook nog een BBD clock driver chip.

Vroeger was het een chip die voor van alles en nogwat werd ingezet, en later dus min of meer uitstierf omdat er minder vraag naar was (het analoge emmertjes-principe was ingehaald door de digitale tijd, zeg maar).
Tegenwoordig worden er, naar ik begreep door de hernieuwde vraag, weer volop nieuwe BBD's gemaakt, bijv. in China.

Div. BBD's kan je ook kopen als NOS (new old stock) bij mensen als Senso (Vintageplanet).
Je komt vaak de MN-serie (3005, 3008 ), de TDA-serie (1022) en de SAD-serie (1024 etc.) tegen als geliefde BBD's.

Back