Origineel geplaatst door Hanz
Ja, een BBD (bit bucket device) is herkenbaar als chip. Je hebt er meerdere van meerdere fabrikanten.
Ieder met een verschillende kwaliteit, lengte (in stappen) en ook eigen klank / karakter, naar het schijnt.
Bij een BBD chip hoort (soms of altijd?) ook nog een BBD clock driver chip.
Vroeger was het een chip die voor van alles en nogwat werd ingezet, en later dus min of meer uitstierf omdat er minder vraag naar was (het analoge emmertjes-principe was ingehaald door de digitale tijd, zeg maar).
Tegenwoordig worden er, naar ik begreep door de hernieuwde vraag, weer volop nieuwe BBD's gemaakt, bijv. in China.
Div. BBD's kan je ook kopen als NOS (new old stock) bij mensen als Senso (Vintageplanet).
Je komt vaak de MN-serie (3005, 3008 ), de TDA-serie (1022) en de SAD-serie (1024 etc.) tegen als geliefde BBD's.
AAAH KIJK AAN
MORGEN MN BBD DELAY EEN Z OPEN SCHROEVEN ,..IS EG EEN VAKJE ACHTER T FRONTPLATE SOORT 0.5 19 "DOOSJE,...
IK HEB NU OOK DIE IBANES DM 500 [ GROOVERON GEKOCHT] KONJE DE BIT RATE REDUCEN ZODAT IE GRUIZIGER/ LANGER WERDT ???
HANS ?
ook gelijk maars checken

) of een tape delay, daar is het behalen van een lange delay time gewoon een kwestie van de tape-baan maar lang genoeg maken. Alleen een tape brengt naar mijn smaak toch wel weer veel gedoe met zich mee.