TI: Softknob gedraai opnemen in Cubase 4

koekebakker

Olie op het vuur
Waarom werkt een programma nooit eens zoals het moet werken. Het probleem is dat ik mijn 3 Virus TI softknobs
gedraai niet kan opnemen en monitoren in cubase 4. Andere knoppen zoals cutoff filter1 / resonance etc werkt
perfect... behalve de softknobs. In het instrument kanaal is netjes de optie Softknobs/Softknob 1/#1
geselecteerd. maar er gebeurt geen zak als ik aan de softknob draai. Iemand een oplossing? Het achterlijke is dat dus de
andere knoppen van de Virus TI wel netjes vastgelegd worden. de midi data gaat via usb (niet dat dat iets uitmaakt...
maar toch)

misschien dat de cc's van je softknob niet zichtbaar zijn in cubase?

welke cc's sturen je softknobs uit?

Na midiox te hebben geïnstalleerd en alle filters hebben uitgezet (ook sysex) zie ik niets op het scherm behalve
het pitchwheel, modulation wheel aftertouch en notes on/off. Enig idee hoe ik de virus grondig door zo'n input/output
check kan gooien?

Nu merk ik (door de kanaal titelkolom te verbreden) ik de softknob wel vanuit cubase naar de virus kan versturen
d.m.v. de slidebar die je ziet op de afbeelding. Oftewel... de virus stuurt geen softknob cc uit of cubase ontvangt
de softknob cc niet/niet goed. Dat laatste lijkt mij sterk omdat ik wel softknob parameters van Cubase naar de
virus kan sturen.

softknob.gif

Laatst gewijzigd:
ik heb het net ff getest maar de softknobs werken wel prima in cubase 4
alle knoppen op de easy page zijn in cubase 4 te gebruiken. Om dit te doen moet je eenmalig rechtermuis toets op de knop drukken en kiezen add to automation
daarna wordt je gedraai gewoon in de automation opgenomen zoals een vst.

Hmmm... De optie "add to automation" stond al aan (zie afbeelding hierboven) Het lijktr wel op Cubase er niet naar
luistert.
Goed... als ik met mijn muis aan het softknobje draai in VC/easy page gebeurt er wel iets in cubase. de hardware knop
doet nog steeds niets....

Fuck, een Virus TI, ik ben jaloers :D

Hoe je zo praat wordt ik alsmaar nieuwsgieriger naar je muziek De-Fault :D Jammer dat je site offline is. (Sorry voor het offtopic gaan). ;)

haha, geestig dat je enthousiast bent na het lezen van problemen met de TI :D
Maargoed.. mijn site komt over een maandje of 2 online. Hopenlijk met spul wat ik eens volledig afmaak in plaats van
korte projectjes die ik in de ijskast zet. Maar je jaloersheid is terecht (hehe, ik gun iedereen een virus natuurlijk)

Dat spul van jou klinkt ook zeer uitstekend trouwens X-tract :okdan:

Ah oke, ik ben zeer benieuwd. Wat je daar zegt heb ik ook last van hoor, je wil niet weten hoeveel onafgewerkte projectjes ik hier heb liggen. Dat krijg je als je zo perfectionistisch bent als ik :P

Dat spul van jou klinkt ook zeer uitstekend trouwens X-tract

Thanks! :D

Back