Ik ben me nu al een paar dagen rot aan het zoeken waaruit eenTrance/Club loop uit bestaat ik hoor een aantal hi-hats maar voor de rest kan ik er niet echt uitkomen ...
Wie weet welke percussie ze nog meer hiervoor gebruiken ... ?
Effe een voorbeeld : 4 Strings - Love is Blind ( Club Mix )
Origineel geplaatst door Clint Ok , bedankt man voor die YouTube site heb er redelijk veel van op kunnen steken En die cd heb ik net besteld bedankt man !
Origineel geplaatst door Clint Ok , bedankt man voor die YouTube site heb er redelijk veel van op kunnen steken En die cd heb ik net besteld bedankt man !
Beschouw de CD als een steiger zoals deze in de bouw gebruikt wordt - dan kun je je in de tussentijd voornamelijk focussen op de rest van je track zonder je over het ritme druk te maken. Tegen de tijd dat je dan iets compleets gemaakt hebt kun je de steiger eraf halen en zelf aan de slag.
Als je iets niet door luisteren uit elkaar kan rafelen is het hoogstwaarschijnlijk zo dat men er wat tussen heeft gestopt en het geheel heeft "dichtgesmeerd" met een compressor en equalizer. Dat maakt het lastig om de aparte instrumenten terug te vinden.
In de basis zit je met een basdrum, hihat, bij trance vaak ook nog een clap, bij house vaak ook nog extra percussie zoals bongos, en tegenwoordig wil er ook nog wel eens een snare doorheen. Echter, op zichzelf klinkt dat allemaal vrij kaal, dus pak je een ruizig loopje, filtert de lage tonen weg, smijt het er overheen, en compresst het geheel. Omdat de loop ruist lijkt het al gelijk alsof je vrij veel opvulling er tussen hebt, en voila, klaar is Clint.
Die Vengeance is idd kewl, en als je de loopjes uit elkaar rafelt met recycle ofzo kun je er dikke beats van maken zonder dat iedereen ze meteen herkent. Dat doe ik iig
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.