De Vloer, Utrecht, dreigt gesloten te worden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

funxiun

I'm the master of the 808
De Vloer dicht?
Dat nooit! - stuur dit bericht naar zoveel mogelijk anderen!
Als het aan de burgemeester en wethouders ligt, wordt De Vloer op
zeer korte termijn gesloten.
Dat heeft de gemeente vanmiddag bekend gemaakt.
Vanavond om 20:00 uur wordt hier door de Commissie
MOV over vergaderd.
Wil jij je hard maken voor De Vloer?
Vind je dat de gemeente de stad Utrecht en 50.000 bezoekers die ieder
jaar naar de
Vloer komen, ernstig te kort doet als de Vloer wordt gesloten?
Vind jij ook dat alle talentvolle bands, dj’s en performers die De Vloer
een
podium heeft geboden, een spreekbuis moeten behouden?
Vind jij ook dat De Vloer onmisbaar is voor alle jonge mensen in de stad
Utrecht?
Kom dan 6 november om 20:00 uur naar het gemeentehuis!
Laat je stem horen! Stuur nog vóór de commissievergadering een
e-mail naar alle commissieleden en geef aan wat De Vloer voor jou
betekent!
Stuur deze mail bovendien door naar al je vrienden en
kennissen!
Mail je persoonlijke reactie naar: mov@devloer.nl
Via dit adres wordt je mail doorgestuurd naar alle commissieleden.
We hebben jullie steun hard nodig! Het is nu of nooit!
Laat je stem horen!
De Vloer is: 200 bands 50 muziekstijlen 100 DJ’s 30 VJ’s 50.000
bezoekers 180
medewerkers vrijwilligers 100% popcultuur ultimate crossover
De Vloer / Helling 7 / Utrecht / 030 210 91 91 / www.devloer.nl

kWas daar nog afgelopen vrijdag naar panacea gegaan. Zou niet zo mooi zijn als 't dicht moet.

ps. Panacea was een vies poserig op zichzelf geilend mannetje....

bah... 't verpeste gewoon de sfeer.

De Vloer, Utrecht, dreigt gesloten te worden

kreeg onderstaande bericht net te lezen:

"De Vloer dicht? Dat nooit!
Als het aan de burgemeester en wethouders ligt, wordt De Vloer op zeer korte termijn gesloten. Dat heeft de gemeente gistermiddag bekend gemaakt. Vanavond om 20:00 uur wordt hier door de Commissie MOV over vergaderd.

Wil jij je hard maken voor De Vloer? Vind je dat de gemeente de stad Utrecht en 50.000 bezoekers die ieder jaar naar de Vloer komen, ernstig te kort doet als de Vloer wordt gesloten? Vind jij ook dat alle talentvolle bands, dj¹s en performers die De Vloer een podium heeft geboden, een spreekbuis moeten behouden? Vind jij ook dat De Vloer onmisbaar is voor alle jonge mensen in de stad Utrecht?

Kom dan vanavond 6 november om 20:00 uur naar het gemeentehuis! Laat je stem horen! Stuur nog vóór de commissievergadering een e-mail naar alle commissieleden en geef aan wat De Vloer voor jou betekent! Stuur deze mail bovendien door naar al je vrienden en kennissen!

Mail je persoonlijke reactie naar:mov@devloer.nl
Via dit adres wordt je mail doorgestuurd naar alle commissieleden.
We hebben jullie steun hard nodig! Het is nu of nooit! Laat je stem horen! "

--------

geen enkel idee wat de reden is, dat vertellen ze er bij de Vloer website niet bij....kan me niet onttrekken aan het idee dat er misschien voor de zoveelste keer een gigantisch begrotings-tekort is ontstaan......weet iemand meer?
ikzelf heb nogal uitgesproken meningen over een tent als de vloer, die heb ik hier op het forum al meerdere malen uitgesproken...vind het dus ook niet onterrecht dat de gemeente actie onderneemt als er een mega-tekort is ontstaan...maar sluiten gaat wel erg ver..misschien is het beter om eens een fatsoenlijk management neer te zetten....het is toch jammer om een mega band als sugarman3 voor 15 mensen en 20 vrijwilligers te zien optreden....omdat niemand de vloer weet te vinden of weet dat sugarman3 daar optreed...alleen technolab loopt erg goed weet ik, omdat zero one en drifter daar de vrije hand in hebben gekregen...de overigen avonden zijn volgens mij altijd veelal door de vloer vrijwilligers bezocht....terwijl er vaak wel dure DJ's en acts geboekt staan...

Olaf

Veel zalen hebben de laatste tijd te maken met aangescherpte regels mbt veiligheid. Dit leidt soms tot gigantische investeringen die niet elke zaal kan opbrengen.

Heb geen idee of dat hier ook het geval is.

ik ook niet..lijkt me toch wel handig als die mensen van de vloer gewoon vertellen wat er precies aan de hand is, ze roepen nl wel op tot protest.....

op zich is de vloer natuurlijk wel een nieuwe locatie.....tis niet een al 30 jaar bestaand uitgewoon pand dat helemaal opnieuw moet worden aangepast...

maargoed ik weet het ook niet

Krijgen ze overheidssubsidie? Zo ja, dan zal daar wel flink op gekort worden, zodat ze het hoofd niet meer boven water kunnen houden. Maar is de vloer een particuliere instelling of van de ´overheid´ ?

gesubsidieerd

kende die hele tent niet, maar toeval wil dat ik ze morgen ga sponseren door naar een optreden te gaan daar....
vrienden van me treden daar op, Basketmouth...!!!
moet je zien, ze zijn echt goed, dus komt allen, dan help je de Vloer ook weer van de grond... 8)

Nog zoiets:
Een soortgelijke tent heb je ook in Leiden, het LVC genaamd.. Nu de regels wbt roken ook al verscherpt zijn voor uitgaansgelegenheden is het voor het LVC (en andere gelegenheden) bijna niet te doen om een rookvrij LVC te creeeren omdat er dan geen hond meer komt...
Ik zeg het je, over en paar jaar bestaan er alleen nog maar megaclubs die commerciele teringherrie programmeren en de kleine zaal gaat ten onder..

volgens mij is er nix mis met commerciele tenten.....ik denk dat het juist de ondergang van de "alternatieve" gesubsidieerde tenten is dat ze niet commercieel willen denken...je kan wel de hele tijd vage shit gaan programmeren en bv geen echte promotie doen, maar als er dan niemand op af komt heb je idd na een tijdje een probleem....... ik denk dat er prima een tussenweg te vinden is waarin je zowel commercieel kan denken en tegelijkertijd interessante dingen kan programmeren.... kijk eens naar de melkweg en paradiso..daar gaat het ook prima....

utrecht is eigenlijk een dorp....en dan ook nog een dorp met veel studenten die op leuke danceclassics willen dansen....dan heb je met 2 best wel grote locaties eigenlijk teveel....er is denk ik meer behoefte aan iets kleiners zodat je niet in een lege zaal staat als er 150 mensen binnen zijn...

Olaf

Mag de jeugd straks uberhaupt nog wel iets?

En dan vinden ze het raar dat de jeugd zo verveeld over komt en soms zo lastig is?

Ik zie dit eigenlijk overal gebeuren in geheel Nederland.

de Effenaar in eindhoven
Bibelot in dordrecht.
en zo nog velen meer....

nu dus ook weer de vloer in utrecht. Het probleem is naar mijn mening niet de programmering. Het is het feit dat er geen reclame gemaakt wordt buiten het cirkeltje waarin de club zich bevindt.

Men gaat voorbij aan hetgeen dat de grote clubs (met al dan niet commerciele muziek) wel doen en dat is aankondigen dat er iets staat te gebeuren.

Als er op een zaterdagavond een goede act staat geprogrammeerd waar zeker een hoop mensen op af kunnen komen (in potentie) dan gaat men er ook gemakshalve van uit dat iedereen dit weet. Men kondigt het aan in de uitgaanskalender van de regionale krant en dat is het dan.

Laat nu net niemand dat lezen, en dan zie je weer een goede act staan waar 20 man naar zitten (ja zitten) te kijken waarvan maar 5 mensen niet bij de organisatie horen. Dat is treurig.

Als er vervolgens de week erop een feest wordt gegeven in dezelfde tent maar waar de organistie in handen is van een onafhankelijke groep mensen die een mooi feest geven met dezelfde vette underground muziek en de tent zit afgeladen vol, en ik ga kijken waar het aan ligt dan blijken deze gasten zich suf geflyert te hebben en overal posters ed geplakt.

er is dus kortom een zwaar gebrek aan promotie, ze gaan er te vaak te snel vanuit dat het vanzelf gaat. dat is dus niet zo.

Een slechte zaak. Er zijn al zo weinig podia in nederland waar je van kunt genieten. Lijkt me wel goed om te weten waarom. Als de budgetten de spuigaten uitlopen moeten ze kijken waar het aan ligt. Is het management manco of zijn er andere problemen.

Maar denk dat de gemeentes qua budgetten onder druk staan en ze allerlei dingen gaan aangrijpen om her en der bezuinigingen er door te drukken. Maar als je daar me demonstratie over uit laat dat je daar niet blij mee bent is dat goed. Want vergeet niet dat er over een poosje verkiezingen aankomen.

Van de gemeente Utrecht moesten de Ekko en de Vloer plannen maken voor een fusie. De Ekko was daarop tegen. Ekko is voor zover ik weet zelfs een goed lopende tent, en heeft totaal geen belang bij een fusie. In ieder geval: van die fusiebesprekingen is dus niks terechtgekomen.
En om maar eens wat te zeggen: Tot mijn verbijstering zie ik dat panacea heeft opgetreden in de Vloer. Vraag ik me af: waarom weet ik dat, als liefhebber van dat soort gelawaai, niet? waarom weten al mijn vrienden die ritmisch industriele muziek en breakcore leuk vinden dat niet? En dat terwijl ik die activiteiten wel in de gaten houd. Blijkbaar is publiciteit een van de problemen van die tent. Nou, als ze dat niet goed kunnen trekken, mogen ze van mij dicht. Wat heb je aan een tent waar ik niet kom, omdat ik geeneens weet dat er wat leuks speelt. En ik kom zeer regelmatig in Utrecht om te stappen (Ekko, Acu, K-Skjot, Tivoli), maar nergens wordt voor de vloer geflyerd, terwijl ik voor het gevalletje Panacea wel op doelgroepavonden (Cyberia, Gruis) kom. Voor zover ik kan zien is de sluiting terecht. Maar mischien heb ik ongelijk. Ikzelf zal in ieder geval niet met deze actie meedoen.

kratarknathrak en cornerman, ik ben het echt roerend met jullie eens.....ik ben zelf eigen ondernemer en ik heb dus ook wel gevoel bij beetje commercie, maw kosten en baten....de gemeente gaat natuurlijk een fijn rekensommetje maken: hoeveel geld wordt er ingepompt, en hoeveel mensen komen er binnen.....maw hoeveel subsidie per persoon gaan we per jaar uitgeven? ergens zit er een grens, zeker als er ook nog andere tenten zijn in Utrecht die het wel goed doen (idd ekko, moira (laatst nog een feest gehad, bomvol), tivoli (family affair op zaterdag is bv altijd vol) etc.etc) ..... promotie en locatie zijn de grote problemen van de Vloer...het is volgens mij idd een behoorlijke incrowd met een inzichzelf gekeerde visie....als je mensen wilt trekken moet je a) wel weten wat de mensen willen horen, ook al is dat niet de massa en b) ook laten weten dat je er bent en wat er komt..... daarom loopt bv technolab wel goed in de vloer..toen ik er moest draaien was het om 24.00 al helemaal uitverkocht.....sander en drifter doen gewoon ERG hun best om hun feest te promoten, en dat lukt dus ook......andere avonden daar zijn vaak te triest, je voelt je als een soort indringer tussen steeds weer dezelfde koppen uit de Utrechtse vrijwilligers-scene.....en het is geen klein halletje, dus je bent ook al snel weer weg vanwege de niet aanwezige sfeer bij weinig publiek.... zelf heb ik ook erg slechte ervaringen met de programmeurs/directie van de vloer (maar ook met die van ekko) ..... 20 keer per week bellen, nooit iemand te spreken krijgen, nooit terug gemailed of gebeld worden etc.etc...allemaal heel slecht..lijkt alsof je gewoon iemand moet kennen om ertussen te komen met je ideeen....terwijl als ik een commerciele tent in Utrecht benader ik gelijk wordt teruggebeld, fatsoenlijke afspraken kan maken etc.etc. , maw professioneel vs. amateuristisch..

daar ligt natuurlijk ook een grote verantwoordelijkheid van de gemeente...het is gemeenschaps-geld dat daar wordt gebruikt...dan moet je wel capabele mensen inschakelen om zo'n tent succesvol te maken..ik vind het nu te makkelijk van de gemeente om de stekker eruit te trekken...ze moeten ook de hand in eigen boezem steken: hoe komt het dat daar een directeur/programmeur is aangesteld die de helft van z'n werktijd daar overspannen was en alleen tussen 15.00 en 17.00 op kantoor was? dat soort geintjes...de gemeente moet eens kijken naar programmeurs/managers uit het commerciele circuit en die in moeten schakelen....mensen die snappen hoe je promotie regelt, marktonderzoek doet etc. maar tegelijktijd ook voldoende feeling hebben met de doelgroep van zo'n cultuur-podium....die zijn er heus wel..greenpeace kan ook topmensen uit de commerciele sector inschakelen, dusse...

zo, en nu koffie ;)

Olaf

Tja jongens;

Ik ben op dit moment eigenlijk bezig in mijn Thuisstad Den Bosch om weer leven in de brouwerij te krijgen. En daar speelt hetvolgende.

Ik heb van 1999 tot begin 2001 avonden georganiseerd in de W2 te Den Bosch (http://www.w2.nl) en daar hadden we dus elke maand een drum & bass avond. Deze avonden begonnen om 22.00 & eindigden om 02.00. In het begin trokken we wel een behoorlijk aantal bezoekers (vanwege ons harde werk in het flyeren, en posters plakken). Maar na verloop van tijd liep het bezoekers aantal ernstig terug .....van 150/200 naar 50/75. We hebben veel vergaderingen met de W2 gehad over de openingstijde en dat die verlegnd moesten worden naar 04.00. Daar kregen we geen instemming over omdat de beheerder (een man van 54) daar "geen zin" in had (en die man zouden ze met zo'n leeftijd er gewoon uit moeten schoppen, als ie "geen zin" meer heeft in zijn eigen doelgroep, want daar komt het zachtgezegd op neer).

Nu is er onlangs in Den Bosch een jongerencontactambtenaar aangesteld (de eerste gemeente in nederland die zoiets doet) omdat de gemeente de "touche" met de doelgroep & eigenlijk alle jongeren kwijt is. De gemeente Den Bosch is zeg maar 1 groot bejaardentehuis geworden, die ook nog eens culturele hoofdstad van Nederland wil worden.

Ik heb met de beste man (de jongerencontactambtenaar, een jongen van 25) een gesprek gehad, en een hoop redenen aangedraagd waarom er baat is bij openingstijden tot minstens 04.00. En nu ga ik binnenkort met de politie, de gemeente en de bestaande horeca in een debat over dit onderwerp. Daarnaast ga ik pleiten voor een betere organisatie in de W2 omdat ze op dit moment subsidie pompen in avonden waar weinig tot geen mensen komen onder de 25.

Wat ik hier mee wil zeggen is, als je slim bent ga je zelf in overleg met de gemeente (en afdeling cultuur) om iets voor elkaar te krijgen. Want vanuit de voer zelf zal waarschijnlijk niet genoeg "daadkracht" zijn om spijkers met koppen te slaan. Honderd mensen zijn niet genoeg om de gemeente te overtuigen.

MVG

C-Code
(die binnenkort waarschijnlijk een 1 a 2 maandelijkse breakbeat georienteerde avond gaat organiseren....dus be prepared !!)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back