Cutoff frequentie aansturen

Zeronski

Ingeburgerd
Ik stuur mijn cutoff frequentie van de Vanguard aan met de brightness midicontroller ik kan hem dan mooi intekenen dit werkt echt perfect. Het nadeel is alleen dat er dit niet de standaard is voor alle softsynts dus de cuttoff kan bij wijze van spreken ook onder de controller 76 hangen. Is er een een manier om snel erachter te komen wat de controller van de bv cuttoff is. Ik werk bv met Acces Virus Powercore maar heb geen idee welke controller de cuttoff aanstuurt??

Kijk eens in de midi implementation chart in de manual, daar staan dat soort dingen vaak in.
Bij hardware synths helpt het wel eens om gewoon aan de knop te draaien en de midi te recorden, dan kan je aan de hand van die midi bekijken welke knop welke CC of sysex stuurt.

In veel gevallen staat deze info in een tekstbestandje bij de software. Niet altijd helaas.
Gisteren kwam ik er achter dat deze info niet altijd klopt: het bestandje bij MinimogueVA staat wat dat betreft vol onzin. Gelukkig heeft die plug een learn-optie, waarmee je dit soort dingetjes in een poep en een scheet verhelpt. Hoe je dat bij andere plugs, zonder learn, regelt......
goeie vraag.... :erm:

Bij de virus poco werkt het precies hetzelfde...

draai desnoods aan de cutoff knop tijdens en het recorden en dan ff klikken op
used automation...

bij cubase tenminste...

Back