T.C. Electronic Fireworx

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat moet je niet te letterlijk nemen. Ik heb met een pcm80 gewerkt en ik herken in dat typische lexicon geluid iets dat niet altijd wenselijk is.
Ik werk al jaren met diverse types lexicon (de pcm 80 heb ik echter niet) en het bevalt me prima. Wat klopt er dan niet aan het "geluid" van een lexicon? Ik hoor wel eens dat men vindt dat lexicons te gekunsteld klinken, met zijn modulerende galms ed. Ik heb dat nooit als storend ervaren. En ze zijn makkelijk bruikbaar in een mix. Maar ja, elk effectapparaat heeft zijn zwakke kanten, dus ook een lexicon. (maar ze klinken toch wel verdomd goed)

Origineel geplaatst door bronswerk
Ik werk al jaren met diverse types lexicon (de pcm 80 heb ik echter niet) en het bevalt me prima. Wat klopt er dan niet aan het "geluid" van een lexicon? Ik hoor wel eens dat men vindt dat lexicons te gekunsteld klinken, met zijn modulerende galms ed. Ik heb dat nooit als storend ervaren. En ze zijn makkelijk bruikbaar in een mix. Maar ja, elk effectapparaat heeft zijn zwakke kanten, dus ook een lexicon. (maar ze klinken toch wel verdomd goed)

Oh begrijp me niet verkeerd, Lexicon is top, vooral de pcm en hoger series. Alleen hebben zelfs bakken van die klasse een bepaalde klank die niet altijd wenselijk is.

kheb ereen gescoord, voor 650,, erg irritant dat er alleen xlr aansluitingen opzitten daar baal ik van. Nou moet ik weer helemaal naar feedback rijden voor kabels.

Laatst gewijzigd:
gefeli met je aankoop :)
wil je binnekort eens wat voorbeeldjes posten? ben erg benieuwd

Hou me er aan, voorlopig moet ik eerst die stomme kabels zien te scoren,, grrrrr om gek van te worden, dat ding staat hier maar en ik kan hem gewoon niet gebruiken !!!!! Des te gretiger ben ik straks

voor zulke uitbreingen moet je natuurlijk ook al kabels hebben liggen, anders weet je dat je gaat balen :D heb je geen elektro boer voor nood in de buurt ?

kheb ereen gescoord, voor 650,, erg irritant dat er alleen xlr aansluitingen opzitten daar baal ik van. Nou moet ik weer helemaal naar feedback rijden voor kabels.

Of je kijkt effe op een foto via google of via TC-Electronic zelf wat voor aansluitingen erop zitten, dan kom je niet zo snel voor verrassingen te staan ;)

Veel TC gear is XLR of digital only trouwens

Ik ben ook naar een Fireworx het kijken...of een D-Two. Ik zoek vooral een hele goede effecten bak met uitgebreide delay's, slicers etc en veel real-time modulatie mogelijkheden die over midi te controleren zijn. Zit er in de FireWorx ook de bekende TC 2290 dynamic delay die Robert Fripp vroeger gebruikte?

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik ben ook naar een Fireworx het kijken...of een D-Two. Ik zoek vooral een hele goede effecten bak met uitgebreide delay's, slicers etc en veel real-time modulatie mogelijkheden die over midi te controleren zijn. Zit er in de FireWorx ook de bekende TC 2290 dynamic delay die Robert Fripp vroeger gebruikte?

Je bedoelt de TC walrus? Ja ;)

Origineel geplaatst door anoniempje
voor zulke uitbreingen moet je natuurlijk ook al kabels hebben liggen, anders weet je dat je gaat balen :D heb je geen elektro boer voor nood in de buurt ?

Ik woon in wormhole 0172 er is hier niets te krijgen wat dat betrefd

gewoon bestellen bij thomann of musicstore ofzo ..

trouwens.. @ Septic.. wees eens braaf, en post eens wat voorbeeldjes van wat je met de fireworx kan? :)

Nou ik heb m aangesluiten en tja, het is een leuk ding, hij ruist erg.

Klnkt een stukje luxer dan de mpx1 vind ik, er zit alleen wel iets blikkerigs in het mid hoog wat me niet helemaal bevalt, maar daardoor heeft het geluid weer wel iets energieks. Ja hij geeft energie aan je geluid dat is wel prettig.

Alleen hij ruist erg hard, Dione, is er iets omdat te veranderen??

Origineel geplaatst door resonance
is die ruis ook tijdens gebruik van effecten te horen dan?

Soms wel ja, ik weet niet of het door mn tafel komt ik ga dit even goed uitzoeken want er klopt iets niet helemaal

laterz

Ik woon in wormhole 0172 er is hier niets te krijgen wat dat betrefd

Dude, die gitaar-zaak in het oude stuk van het dorp, vanaf het station naar de ophaalbrug en dan voor de ophaalbrug naar rechts - alsmaar rechtdoor... ze hebben daar niet veel, maar kabels i.i.g. wel. :)

En over dat blikkerig / ruis verhaal... heb je 'm wel 100% wet staan als je 'm als send/return inzet? Goeie kans dat het ding nog een stukje dry signal doorgeeft, en ja dat gaat lelijk klinken (zeker omdat er een kleine delay in de digitale signaalverwerking van die bak zit).

hey hanz, check je pm

dat dry wet verhaal heb ik nu gewoon goed staan, ik weet alleen waar die ruis vandaan komt :(

De ruis wordt iig door de fx gemoduleerd dus het zit al voor de outputs.

Is het bij alle effecten zo of alleen bij bepaalde presets? En natuurlijk, niet elk effectapparaat is even stil. En gebruik je soms een verloopplug/kabel van gebalanceerd naar ongebalanceerd? Dit kan ook ruis veroorzaken dacht ik.

Ik heb idd wel niet gebalanceerd inputs op mn mengtafel, en gebalanceerde io's op de fireworx

Ik heb het even uitgezocht, het is inderdaad mn mengtafel,

Ik zit de presets door te skippen en er zitten effecten tussen die klinklare magie toevoegen aan het geluid. Ik vind de reverbs ook erg goed, mischien zelfs wel beter dan een mpx1. Soms klinkt ie wat mono, dat begrijp ik niet helemaal. Er zitten ook behoorlijk wat slechte presets tussen dus ik ga flink aan de slag hier

hey hanz, check je pm

dat dry wet verhaal heb ik nu gewoon goed staan, ik weet alleen waar die ruis vandaan komt :(

De ruis wordt iig door de fx gemoduleerd dus het zit al voor de outputs.

Yep,dat gebeurd bij veel fx die errug zwaar moduleren..
(dat is trouwens op alle fx-bakken zo hoor,als zware chorussen/phasers op mn PCM80 of H8000 gebruik hoor ik dat ook)...
Het voordeel van de Fireworx is dat je dus een fx-blokje erachter of ervoor kunt bouwen en daar een gate inzet ;)

Keppum trouwens nu via digitale ins,dan heeft ie dat al een stukje minder,maar het is vaak wel hoorbaar bij de extremere fx...

Back