[track] cubase crash

trigg

Brass Intelligence
zo, vanavond weereens goed met m'n neus op de feiten gedrukt wat er gebeurt als je niet saved!
Ik was een project begonnen, alleen helemaal in het begin opgeslagen... toen een crash en een corrupt backup-project en ik had praktisch niets meer, alleen nog één tussentijdse mixdown (die al best een eind op weg was...)

zal ik het nummer nog opnieuw maken? Pfff.... hoop werk :confused:
de link: http://trigg.gunslinger.nl/Context.mp3

daarna uit frustratie nog maar deze duistere space track gemaakt:
http://trigg.gunslinger.nl/TheBadCrash.mp3 :P

Context vind ik erg mooi. Lekker spacey beat en een mooi lui pianootje dat er doorheen dwarrelt. Die baslijn zou ik een oktaaf naar beneden gooien (ander gitaartje ?) en de disto-gitaar mag wel ietsje zachter. Verder alleen lof :biertje:

The Bad Crash klinkt als wat het is: balen van je crash. Veel sfeer, weinig compositie. Op zich wel mooie geluiden, maar echt veel aandacht heb je er volgens mij niet aan besteed. Waarschijnlijk heeft het wel z'n doel gediend. :)

context: mooi werk :) lijkt me zeker de moeite waard om opnieuw te maken:)
geluid van de baslijn is misschien wel wat simpeltjes, misschien dat een subtiel effect hier al wat aan kan veranderen

the bad crash: knappe sfeer en geluiden! :okdan:
weet alleen niet de hele tijd te boeien, maar als je dat riffje uit het begin er in het midden even uitlaat om dan iets anders even een prominente rol te laten spelen, en dan op het laatst dat riffje er weer bijgooit, dan wordt dit toch zeker geen misse track:)

hmm...

ja ik denk dat ik Context nog wel opnieuw ga maken.

Ben nu een beetje over het trauma van de crash heen, dus ik geef hem nog wel een nieuwe kans... kan ik gelijk een andere bas erbij bedenken :)

Hey Trigg,

Wat gebruik je eigenlijk voor die pianoklank? Dat heb ik me namelijk al bij meer tracks van (Volgens mij) jou afgevraagd.

Origineel geplaatst door Kraan
Hey Trigg,

Wat gebruik je eigenlijk voor die pianoklank? Dat heb ik me namelijk al bij meer tracks van (Volgens mij) jou afgevraagd.

De piano is de GEM Promega 3, in dit geval door de UAD Roland Space Echo heen..

Back