Boss DR660 of DR3?!? (Of toch 670/770???)

Origineel geplaatst door gekko
Kun je hem hier online zetten? Er is geloof ik een handleidingen sectie, of vergis ik me :confused:
Of kun je hem mailen?

Dat is wel top! Begin toch wel langzaam enthousiast te worden over de DR660 :okdan:

Gekko

Joe hef meel :)

De Boss DR-880 bestaat ook nog. Dat is een van de nieuwste drumcomputers van BOSS.

Deze bevat meer dan 400 drumsamples en klinken allemaal zeer realistisch. Een aantal drumklanken zijn afkomstig van de Roland SRX expansionboard serie.

De DR-880 heeft ook aanslaggevoelige pads en je kan velocityswitching programmeren.

Ik vind alleen de interface niet makkelijk, deze is in mijn ogen iets TE uitgebreid gemaakt, maar als je een externe sequencer gebruikt heb je daar niet zoveel last van.

dr670 en 770 klinken heel erg dun, bijna alsof er sprake is van een faseverschil. de dr660 is wat rauwer, veel opties en eigenlijk best wel fijn ! spijt dat ik de mijne ooit verkocht heb...

Ik denk dat voor het geld (ong. 125€) de dr660 niet veel concurrentie heeft. Misschien van de yamaha ry30, die schijnt ook een schat aan mogelijkheden te hebben. Die heb ik alleen zelf nooit gehoord.

Origineel geplaatst door elektrovolt
dr670 en 770 klinken heel erg dun, bijna alsof er sprake is van een faseverschil.

Vreemd, je zou eigenlijk verwachten dat ze veel sprankelender en voller moeten klinken. De PCM data is verdubbeld en je zou ook verwachten dat de convertors beter zijn geworden :confused:

Ik las net op Sonicstate, dat een aantal mensen toch wel de 'Boominess' missen in de kickdrums van de DR660 !!!

Gekko.

ja ik snap dat ook niet, maar toch is het zo. ik heb de dr550, dr 660 en dr670 zelf gehad en de dr770 in de winkel geprobeerd. de laatste twee klinken wel sprankelend maar het klinkt also alles onder de 180 hertz is weggeknipt.

de dr550 is grappig, maar echt niet meer dan dat. klinkt alsof hij van karton is :D

dr660 klinkt inderdaad niet zo 'boomy' maar klinkt toch best okay hoor.

Dank U allen :halleluja

Ik ben enorm geholpen en ik ga voor de DR660!!!

Dus, tenzij jullie nog lekker willen kletsen over dee-erretjes, mag deze thread van mij op slot! :slotje:

Gekko.

Origineel geplaatst door gekko
Vreemd, je zou eigenlijk verwachten dat ze veel sprankelender en voller moeten klinken. De PCM data is verdubbeld en je zou ook verwachten dat de convertors beter zijn geworden :confused:

Ik las net op Sonicstate, dat een aantal mensen toch wel de 'Boominess' missen in de kickdrums van de DR660 !!!

Gekko.

Ik heb een Korg 01/w gehad, waartegen veel synths (ook veel nieuwere!) het toch moeten afleggen als het gaat om sprankelend en vol klinken, ook al zijn de basissamples minder realistisch. Ik heb het idee dat tegenwoordig meer bezuinigd wordt op het binnenwerk van synths.

Dank U allen

Ik ben enorm geholpen en ik ga voor de BR-660!!!

Daar ga je denk ik geen spijt van krijgen! :okdan: En anders kun je hem waarschijnlijk weer aan dezelfde prijs verkopen als dat je gekocht hebt.;)

Back