Wie heeft hier muziekles gehad?

Bass

Gepokt en gemazeld
Wie van de forummers hier heeft ooit muziekles gehad en op welk instrument??

Ikzelf ben begonnen met orgelles in 1982 en heb dat volgehouden tot 1992 toen ik geluiden wou maken en niet verplicht uit boeken wou spelen!!
In 1991 begon ik ook gitaar te spelen...

Noten lezen kan ik wel maar helaas niet zo snel meer als toen!Maar gelukkig verleer het niet helemaal:D

Het heeft me ook erg geholpen met de theorie,akkoordenleer en harmonie structuur mbt muziek maken..8)

Maar helaas loop ik niet binnen met mijn muziek, het blijft een hobby..

Ik heb ook les gehad in orgel. Wanneer dat was weet ik niet precies meer, maar wel een aantal jaartjes geleden. Ik heb 4 jaar les gehad en daarbij mij A en B diploma gehaald voor orgel.

Dat noten lezen gaat inderdaad niet zo snel meer, maar met een beetje opletten lukt het altijd wel. Maar toch heb ik het altijd heel nuttig gevonden omdat je een heel goed gevoel ontwikkeld voor ritme en compositie.

En anders was ik waarschijnlijk ook niet in mijn muziekhobby gerold. Na het stoppen met muziekles heb ik eigenlijk neits meer gedaan, maar na 3 jaar begon de house op te komen en ben ik gaan sparen voor een synthesizer.

ennuh... zekers nooit spijt van gehad.

hm. Heb ongeveer 5-6 jaar op drumles gezeten, en heb mezelf een beetje gitaar leren spelen.
Heus geen vereiste voor t maken van goede muziek....

Ik ben ook begonnen met een orgel, als kind, een oude Eminent, met schitterende ritmebox en Tibia stemmen! en ik speelde er klassieke stukken op. Mijn trotse bezit als kind was een yamaha PSR 30, die gebruik ik nog steeds.
Op conservatorium tijd heb ik naast compositie studie nog 3 jaar kerk orgel gespeeld, maar ben daarna overgestapt op piano. Ik ben afgestudeerd in compositie/electronische muziek.

dus wie pianoles wil, moet maar even mailen!

Mijn muziek interesse was en is zeer breed, van experimenteel modern, tot conservatief klassiek, breakbeat, noem het maar op. Geluidskwaliteit/vorm/compositie is heel belangrijk, maar mijn interesse gaat echt uit naar een werk dat daar bovenuit stijgt. Daar ben ik, bij mezelf en bij anderen, naar op zoek.

Origineel geplaatst door Pjotr G
.
Heus geen vereiste voor t maken van goede muziek....

..niet als je een Groovebox gebruikt nee:D ;)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Geluidskwaliteit/vorm/compositie is heel belangrijk, maar mijn interesse gaat echt uit naar een werk dat daar bovenuit stijgt. Daar ben ik, bij mezelf en bij anderen, naar op zoek.

..Ik ben blij dat R mensen zijn hier die verder kijken dan Trance lang is...:)

Origineel geplaatst door Bass

..niet als je een Groovebox gebruikt nee:D ;)

tuurlijk jongen. We kunnen allemaal niet zo'n geweldige artiest zijn als jij. Er loopt ook nog van dat plebs rond als ik, dat eigenlijk geen echte muziekmaakt, met apparatuur die eigenlijk geen echte muziekinstrumenten zijn....Niet gedacht een zekere smiley zo snel toch weer te missen....

...Rustig maar...Just kiddin you know..

Het is maar een hobby hoor..

ja Bass, besef je wel dat je door je ongezouten kritiek ONGELOFELIJK hoge verwachtingen wekt van de komende Tracks die je gaat posten..:duivels: ik voel met je mee als je straks de kritiek leest:duivels: :D

Nee hoor hoeft niet,

Maar het helpt vaak wel om snel melodieen te zoeken bij akkoorden enzo...

Ook erg handig als je met iets mee wilt spelen ofzo...

Ik heb een jaartje of 5 orgel gespeeld. Ik heb er eigenlijk altijd spijt van gehad dat ik er mee gestopt ben, maar als je 12 jaar oud bent dan heb je wel andere dingen aan je hoofd.

Origineel geplaatst door Bass
Nee hoor hoeft niet,

Maar het helpt vaak wel om snel melodieen te zoeken bij akkoorden enzo...

Ook erg handig als je met iets mee wilt spelen ofzo...

klopt! zeker mee eens...

maar die accoorden heb ik in mijn koppie zitten hoor... kan je jezelf ook aanleren... heb je prachtige schema's voor! :D:D

Theoretische muziek kennis kan juist een van de grootste struikelblokken zijn voor de creatieve artiest. Spreek ik uit eigen ervaring.

Wat jaren terug gitaatles, maar ben daar mee gestopt omdat ik alles op gehoor en gevoel deed
Basis technieken leren is naturrlijk nooit verkeerd, maar uiteindelijk komt muziek uit je hart.
Nadat ik de electronica had ontdekt was de lol begonnen...

ik heb vijf jaar keyboard les gehad in mijn van mijn 13 tot achtiende ofzo. al na 1 jaar kreeg ik echter de behoefte zelf sounds te maken en niet van die psr500 sounds te blijven horen! dus reden genoeg voor mijn eerste synth, een juno60, heb em nog steeds en ontdekte zondag alweer nieuwe klankmogelijkheden, het ding is ongekend.

ben wel op les blijven zitten maar heb zelf aangegeven dat ik geen old macdonald en marianne en country roads wilde spelen maar alleen nog maar les wilde in klassieke etudes om het technische spelen een beetje te leren. tegenwoordig speel ik natuurlijk geen toonladders en etudes meer dus ik denk dat mijn snelheid niet meer zo is als vroeger, mijn links rechts coordinatie en linkerhandtechniek is wel verbeterd en blijft verbeteren door veel te spelen.

7 jaar gitaar gestudeerd op de muziekschool [3e graad]
1 jaar SAE
en nu studeer ik compositie & sound design... :)

beter dan niks
[welles!!]

met 8 jaar begonnen op de muziekschool, blokfluit en algemene muziekleer. met 11 of 12 overgestapt op spaanse gitaar, met 13 elektrisch d'r bij. met 14 ofzo gestopt met muziekles en alles behalve de basics (wat akkoorden en toonladders enzo) weer vergeten..

maar wel een goeie basis hoor ;)

Back