kawai k5000s keys 350eur

Zeker een prachtsynth hoor, ook al heb ik er zelf geen bestendige liefdesrelatie mee kunnen opbouwen.....tsja, soms klikt het niet :) Maar absoluut meer waard dan 350, dat hoef ik niemand te vertellen.

anti mode aan ...is t niet gewoon een multitimbale ...k4 ofso /

kvindt t een erg mooie vel al gezien in boekies ,..maar waar sitie nou bv mee te vergelijkn
die controller erop is wel tof was toch ook los
is t ook geen sampler ala kurzeil achtige worksation

anti mode off
zowiesoo mooi ding voor 350.- aster kurzweil opstaat kostie 3x zoveel

kant zelfde ...& ...wast een beetje
:confused:

Origineel geplaatst door R-ond
anti mode aan ...is t niet gewoon een multitimbale ...k4 ofso /

Euh......nee, R-ond, een K5000S heeft helemaal niets met een K4 te maken :) Behalve dan dat dezelfde fabrikant erachter zit.

De K5000 serie kun je wel zien als de best ontwikkelde additieve synthesizers - tenminste, van de bakken die in massaproduktie gegaan zijn dan he ;) Er zit ook nog eens een apart filter in verwerkt dat je niet vaak tegenkomt. Digitaal uiteraard.

Helaas kon het totaalgeluid van dit beest mij niet echt bekoren, hoe zeer ik ook mijn best deed. Heb hem dus maar weer weggedaan een tijd geleden. Zijn oudere broer/zus, de K5m die ik al heel lang heb, doe ik echter nooit meer weg. Totaal andere klank - digitaal, maar met een warme ondertoon zeg maar. Ook al heb ik aardig wat synthesizers gehad inmiddels, ik vind nog steeds dat de K5(m) een unieke sound heeft en je kunt er heel erg gekke dingen mee doen.

Een K4..........ga je mond spoelen! :D

Origineel geplaatst door Hooihuis
Euh......nee, R-ond, een K5000S heeft helemaal niets met een K4 te maken :) Behalve dan dat dezelfde fabrikant erachter zit.

De K5000 serie kun je wel zien als de best ontwikkelde additieve synthesizers - tenminste, van de bakken die in massaproduktie gegaan zijn dan he ;) Er zit ook nog eens een apart filter in verwerkt dat je niet vaak tegenkomt. Digitaal uiteraard.

Helaas kon het totaalgeluid van dit beest mij niet echt bekoren, hoe zeer ik ook mijn best deed. Heb hem dus maar weer weggedaan een tijd geleden. Zijn oudere broer/zus, de K5m die ik al heel lang heb, doe ik echter nooit meer weg. Totaal andere klank - digitaal, maar met een warme ondertoon zeg maar. Ook al heb ik aardig wat synthesizers gehad inmiddels, ik vind nog steeds dat de K5(m) een unieke sound heeft en je kunt er heel erg gekke dingen mee doen.

Een K4..........ga je mond spoelen! :D

meer ri jd 990 van roland multi timbre lijkt op analoge synthese is geheel digi
klinkt warm ,..fat volgens sommige [vroeger d8 ik altyd datie ,....analoog was jaaaa :stupid

leuk ding ..ipv weer een mooie sh 101
ofso ,...pf monoland

:geslaagd:

K5000s

K5000s

Net een K5000s (met memory expansion) gescoord voor 350 euro :).

jaaaaa die kwam uit waik by duurstede ...niet
had je eef een bakkie hier kunne doen :mega:
en mij effe de kawai laten beluisteren ,..weet ik t zekers dat t een toff ding is / was !:Z

k zag de advertentie ,..uit mn woonplaatst ,..en wilde byna gaan kijken ..
maar is met een half gevulde portomonee niet zoon goed idee
:engel: is dit nou die versie met een losse controller box / of erop met 15+ ofso knobbies

Wijk bij Duurstede

Wijk bij Duurstede

Het is een K5000s, deze heeft de 16 knopjes voor "real time" controle en 4 stuks voor de arpeggiator. Er zit een een dedicated drukknop op om de arpeggiator aan en uit te zetten, je hoeft dus niet allerlei menu's in om 'm uit te zetten.

Komt inderdaad uit Wijk bij Duurstede. Bij een hele aardige vent die 'm ooit eens nieuw voor bij z'n keyboard gekocht had maar 'm al drie jaar niet meer gebruikte. Hele stapel floppies erbij met soundsets van Kawai (toen 109 HFL per stuk). En de memory expansion die 349 HFL koste...
Was een erg mooie rit vanuit Amersfoort er naartoe zo over de Utrechtse heuvelrug. Op de terugweg nog een kilo kersen gekocht, vers van het land...
Vanmiddag een paar uur zitten spelen en aan de knoppen draaien met het ding en het klinkt echt lekker. Super brede pads, kristal heldere geluiden en ook behoorlijk smerige geluiden.

Re: Wijk bij Duurstede

Re: Wijk bij Duurstede

Origineel geplaatst door pt.
Op de terugweg nog een kilo kersen gekocht, vers van het land...
Vanmiddag een paar uur zitten spelen en aan de knoppen draaien met het ding en het klinkt echt lekker. Super brede pads, kristal heldere geluiden en ook behoorlijk smerige geluiden.

En de kersen....*D

Serieuze mode: kan er iemand uitleggen hoe het geluid van een K5000 zich verhoudt tot andere digitale (FM) synths (vooral de fs1r)

Re: Re: Wijk bij Duurstede

Re: Re: Wijk bij Duurstede

Origineel geplaatst door teluur
En de kersen....*D

Serieuze mode: kan er iemand uitleggen hoe het geluid van een K5000 zich verhoudt tot andere digitale (FM) synths (vooral de fs1r)

Das een moeilijke vergelijking k5000 vs FS1R...ik denk dat je met de FS1R wat meer organischere digitale herrie kan maken dan met de K5000...de k5000 is echt heel erg raar en exotisch qua geluid in het additieve synth gedeelte. Meer scheller ofzo, maar in principe kan dat ook met een FS1R.
Met de normale PCM waves en filtertje synthese die erin zit is het vergelijkbaar met een JD990 maar wolliger en zwaarder, maar in de S versie zitten niet zoveel PCM samples dus als je zoiets zoekt kan je beter een JD990 kopen denk ik.
Ik ben nog steeds niet toegekomen aan het echt programeren van het additieve gedeelte maar tot nu toe vermaak ik me prima met de PCM waves filtertje envelope JD990 stijl programeren...duistere filmische bassen vogel je daar zo wel zonder moeite uit.

Die draaiknoppen die erop zitten...tja das net zoals bij een Matrix 1000/Microwave programmer, daar kom je niet echt ver mee als je echt diep sounds wil gaan designen.

K5000 straalt ook luxe uit ofzo, met zwarte gezandstraalde toetsen en die jaren 60 zilvere/azuliblauwe Parker-pen look...een K5000 is niet zomaar een synth maar een nieuwe aparte hobby denk ik

Solderen

Solderen

Na een paar weken begon de linker output van m'n K5000s te kraken als een idioot. Een beetje rammelen aan de output en dan deed ie het wel weer een paar minuten goed. Leek me niet meer dan een los contact. In de linker uitgang zat behoorlijk veel speling.
Vanavond het ding maar eens op z'n kop op de bank gelegd en de 50 schroeven (of zoiets) aan de onderkant eruit om te zien of het iets kleins was dat ik zelf eenvoudig zou kunnen verhelpen. En ja hoor, een van de pootjes van de jack connector zat niet meer goed op het bodje vast. Toen om tien over half negen nog gauw even een soldeerboutje bij Praxis gescoord en de boel weer vast gezet. Werkt weer als vanouds!
Het design van het oudput board is niet echt solide. Alle kracht die je op de jack uitgangen zet komt direct op de print plaat... Voorzichtig met die uitgangen van een K5000 dus!

Back