[compositie] Van patterns naar track

Origineel geplaatst door Nolet

Als ik eenmaal een pakkende loop heb kopieer ik die loop naar meerdere secties op de Rs7K.. Ik ga dan pas werken een opbouw, afbouw, wisseling etc.

dat hoor ik dus meer mensen zeggen dat ze meerdere sections hebben per nummer. ik heb juist altijd maar 1 section per nummer, want als ik op section B een variatie erin zet klinkt dat meestal nergens naar.. het lijkt vaak een heel ander nummer. En als ik een subtiele variatie maak heeft dat ook niet veel zin want het verschil is vaak nieteens te horen.

Wat ik dan soms wel doe is in 1 section de phrase van de bassline op 1 maat te zetten, en dat je dan op section B de volle (meestal 4 maten) bassline hebt.
Maar hoe zien jullie variaties er dan uit?

Origineel geplaatst door Nolet

Arrangeren werkt voor mij dus 10 x zo goed op een grafische omgeving dan op een hardware sequencer. Het bouwen van de "guts" van een song werkt juist weer veel beter op hardware.

Bij mij beslist niet, en heb m'n computer dan ook de studio uitgegooit, om binnenkort terug te komen als hd recorder.

Origineel geplaatst door krz
Maar is het nu een hardware probleem of een arrangeerprobleem?

Arrangeer probleem. Over de hardware ben ik, op een aantal zaken na, tevreden.

Bij het arangement loopt het niet lekker door, alles als 1 song direct opnemen ga ik binnenkort eens testen.

Lache dat iedereen het weer anders aanpakt..
Ik wil de methode die Nolet schrijft wel is proberen, dus als ik mijn nieuwe 'sound-pc' heb dan ga ik dat is proberen.
Het voordeel van de RS is dat het een heel variabel geheel wordt en alles realtime te beinvloeden is. Dat is de kracht van de RS!

Back