Wat zijn de grootste house-cliche's

Wat zijn de grootste house-cliche's

• Dikke vette trance zaagtand pad in 800 liter reverb

Stemmen: 6 12,5%
  • Zeikerige bass synth op de 3e 7e 11e en 15e beat

Stemmen: 9 18,8%
  • De crescendo 909 tromroffel

Stemmen: 20 41,7%
  • De nietszeggende-ge-autotunede- vocal van wulpse dames

Stemmen: 13 27,1%

• Totaal aantal stemmers
    48
nou, een stem voor de gedetunede zaagtanden in een zwembad reverb.

4 on the floor is nix mis mee vindt ik, maargoed, ik ben dan ook een techno liefhebber. Baslijntje offbeat is eigenlijk zeer cliche maar ik maak mij daar vaak schuldig aan ;)

Grappig dat zo'n ouwe post (van voor mijn tijd) weer tot leven wordt geroepen.

Wel jammer dat de term house wordt genoemd en niet trance.
Want juist al die cliché's waar je op kan voten komen zo'n beetje in al die top 40 trance nummers voor en juist niet in house nummers.
House (of eigenlijk Deep House) is je reinste funk en soul. Daar kunnen die kut trance producers nog een hoop van leren.

Ook bij de gemiddelde melodie die ik in zo'n trance nummer hoor kan zo een kinderrijmpje op bedacht worden.
(Top 40) Trance vind ik infantiel, dom, zielloos en een hoog kermisgehalte hebben.
Overigens heb ik niets tegen snare roffels, mits goed gebruikt.

Ik heb gesproken...

R.

nounou, veel deephouse is ook behoorlijk cliche geworden... luister eens naar de laatste paar Naked releases....tja...dat is ook formule werk geworden helaas......

Origineel geplaatst door olafmol
nounou, veel deephouse is ook behoorlijk cliche geworden... luister eens naar de laatste paar Naked releases....tja...dat is ook formule werk geworden helaas......

Ai! Je gaat me toch niet vertellen dat Moodymann nu ook zaagtanden in de reverb gebruikt? :)
Norma Jean Bell door de Autotune... bweh :[>

Maaruh...ik begrijp wat je bedoeld hoor.

R.

maar we gaan moodymann natuurlijk ook niet met Naked vergelijken ;)

ik twijvel zelf nog wel of moodymann nou meer techno dan house is ofnie..maarja...fonkeee is het wel...net als theo parrish... en nog een tip: Daniel Wang.....geniaal..

Ik zou graag alle vier de keuzes willen aanklikken! Mateloos irritant zijn de clichés die je opsomt:

Men beginne met een in reverb gedompelde @juno patch van een jv-doos.
Hierna voegt men wat vals geblaat van een of ander frans schaap toe, alvorens dit door de befaamde autotune te gooien.
Dit procedee herhaalt men 4x tot de 3:20 min vol is.
Een roffeltje er tussen door...

... Noemt met dit niet gewoon: Trance?

PS: Wie bepaalt de melodie eigelijk in zo'n nummer de zangeres of de autotune?

Origineel geplaatst door maxdox

PS: Wie bepaalt de melodie eigelijk in zo'n nummer de zangeres of de autotune?

De autotune! Als de zangeres melodien kan bepalen, oftewel zingen, hoeft ze niet door een autotune toch?

Het ge-piep / knor van 303's staat helaas niet in de poll, anders zou ik zeker daar voor gaan...

ole....de knuppel in het hoenderhok.....

ik vind ze eigenlijk allemaal wel even erg, maar die optie kan ik niet kiezen!!
:duivels: ;) :duivels:

als zo'n melodietje zich steeds sneller herhaald voor de bas er in komt...wordt ook veel te vaak gebruikt......

Allemaal inderdaad ;) Tenminste als je het over de fijne top40 trance hebt met dames die naar het water rennen en zich ontdoen van stukjes kleding... Ja echt...het nivow stijgt hoor! echt GOED man...

maarja soms best leuk om te maken *D

aan sommige cliche's ontkom je gewoon niet...
We gaan gewoon voor t abstrakte! kan je alle kanten op

Back