Mic PreampJE aantal vragen

Hoe kom je er bij dat dat preamps die jij prefereert slechter zijn dan die DBX, Focusrite rommel ?
Op basis waarvan baseer je het? De merken die jij aanbied zijn mij totaal niet bekend.

De brauner Phantom AE: heb ik inderdaad hoog in het vaandel staan.

Wat vinden jullie van de volgende suggesties:

DBX 386 Silver series
DBX 376 Silver series ( 1channel ?)
Focusrite Platinum Twin ( + compressie/limiters ?)
Apogee Mini MP 2 channel mic/preamp Lijkt me ook wel geinig.
Audient ( hebben deze niet iets onder de 900 euro's? Dit lijkt me helemaal geweldig)

Origineel geplaatst door boeklanoei
Hoe kom je er bij dat dat preamps die jij prefereert slechter zijn dan die DBX, Focusrite rommel ?
Op basis waarvan baseer je het? De merken die jij aanbied zijn mij totaal niet bekend.

Je reageert wel "vreemd" op het advies van projuice. Zeker voor iemand die niet eens het verschil tussen di en mic pre weet.

Elke keer herhaal je dezelfde vraag. Dan krijg je advies van mensen die de producten kennen en dan zo'n reactie. Neem het advies aan. Of koop gewoon de pre waar je je zinnen op heb gezet.

Het lullige van alles is dat wanneer ik DI intyp in zoeken (wat ik uiteraard al had gedaan) hij niet zoekt, omdat er maar 2 letters zijn ingevoerd.

Da's de manier waarop zoekmachines werken. Probeer eens "DI*" (zonder aanhalingstekens).

Overigens staat hier wat DI inhoudt: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Input

Ik wil je alleen maar helpen hoor!

Maar misschien had ik het niet direct rommel moeten noemen er genoeg mensen die met dbx en focusrite goed uit de voeten komen. Het zijn zeker geen slechte merken hoor dbx heeft vroeger de 160 compressor gemaakt dat is inmiddels een klasieker wou dat ik er een had en focusrite had en heeft nog steeds de isa serie die best wel goed is.
Maare de modelen die ze in jou budget hebben doen toch echt onder voor de 3 suggesties die ik jou heb gedaan.
Ik baseer dit op het geluid de meeste dingen die je noemt heb ik allemaal wel eens getest en ik weet dus hoe ze klinken.
Dat de merken jou onbekend zijn is niet zo raar want het zijn niet de standaard merken maar wel merken die nog spullen maken omdat ze een goed product willen maken en niet omdat ze zoveel mogelijk willen verkopen.
Het feit dat je het niet kent zou je juist moeten aansturen om het wel te leren kennen de linkjes staan erbij ik zou zeggen lees eens wat ze te vertellen hebben!
Wat Nouveau zegt ben ik het wel mee eens als je voor jezelf weet wat je wilt halen dan moet je niet om advies vragen.

De brauner Phantom AE: heb ik inderdaad hoog in het vaandel staan.

Wat vinden jullie van de volgende suggesties:

DBX 386 Silver series
DBX 376 Silver series ( 1channel ?)
Focusrite Platinum Twin ( + compressie/limiters ?)
Apogee Mini MP 2 channel mic/preamp Lijkt me ook wel geinig.
Audient ( hebben deze niet iets onder de 900 euro's? Dit lijkt me helemaal geweldig)

Misschien tijd voor Focusrite Red?
http://www.thomann.de/de/focusrite_red_8.htm
Ga maar sparen.
Ik zou me nog maar eens bedenken voor Focusrite rommel te noemen? Je kent dan zeker alleen het goedkope spul?
Deze sluit beter aan bij je H8000!

Ik ken de red serie wel hoor zijn erg goed alleen een beetje overprijst als je het mij vraagt voor dat geld zijn er veel beter preamps te krijgen Bijvoorbeeld de Adesigns pacifica, presonus adl600, millenia,Hardy M1, Api, Buzz MA2.2. Ik kan nog wel even doorgaan uiteindelijk komt het toch neer op smaak ik vind de red8 een goed ding het zal alleen nooit mijn voorkeur hebben.
Maar met rommel bedoelde ik eigenlijk alleen de platinumrange en niet de Red en de ISA die ik ook goed vind maar die vallen niet echt binnen zijn budget of beter gezegd echt niet!!

Ik heb het geen ik aan projuice heb getypt nog eens overgelezen en het is inderdaad heel anders te interpeteren zoals ik bedoeld heb. Ieder hulp is welkom, ongeacht of ik het er (niet) (helemaal) mee eens ben.
Verder lijkt me zo'n Presonus dingetje ook wel behoorlijk leuk. Ik ben inderdaad niet meer dan dikke 800 euro's voor een 2 channel mic preamp uit te gaan geven. Ik zou willen dat die Avalon M5 ( 1500 euro's ongeveer) een dikke 500 euro's goedkoper was, dan ging voor ala zoiets.

Die Sytec Standard lijkt me ook wel wat. die 2 ch. Zijn toch behoorlijke studio's die daar mee werken.
De FMS: Erg jonge site/company, zo lijkt het. Ook erg ''aparte'' site. Ben er enigzins sceptisch over.

Voorlopig gaat de voorkeur uit naar: DBX,Apogee,Sytec zo'n beetje.

Laatst gewijzigd:
misschien is uitproberen bij een goede winkel beter dan uitgaan van wat er in dikke studio's staat.

misschien is een bepaalde preamp wel helemaal niet geschikt voor wat je er mee wilt doen (lees: sterke kleuring van het geluid / bepaalde klank)

de FMR RNP heb ik laatst bij iemand uitgecheckt, en was aardig onder de indruk. heel clean en strak qua klank, en verder gewoon een no - nonsense apparaatje dat zijn werk heel goed doet.

wat dat betreft Elektrovolt. Is het gzien mijn H8000FW inderdaad iets neutraals,clean te kiezen. Ik weet het. Ik wil het zeker niet veel kleuren, misschien zelfs wel zo min mogelijk. Betekent dit nu ook dat ik goedkoper klaar ben wanneer ik voor neutraliteit,clean,helder sound ga? En geen of minimalitische kleuring.

tsja dat is moeilijk te zeggen. duurder betekent vaak cleaner, dynamischer, punchier, maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn. sommige dure apparaten zijn juist heel goed in warme wollige klanken.

probeer er gewoon eens een paar uit. een goede muziekhandelaar zal je rustig de tijd geven om je keuze te maken door middel van proberen. en dan bedoel ik dus niet een lawaaierige Feedback ;)

wat dat betreft Elektrovolt. Is het gzien mijn H8000FW inderdaad iets neutraals,clean te kiezen. Ik weet het. Ik wil het zeker niet veel kleuren, misschien zelfs wel zo min mogelijk. Betekent dit nu ook dat ik goedkoper klaar ben wanneer ik voor neutraliteit,clean,helder sound ga? En geen of minimalitische kleuring.

Een cleane of een gekleurde sound heeft niets met de prijs te maken. Dit heeft met het design van het apparaat te maken. Smaak. Waar je van hou of juist niet.
Tis ook niet zo dat je detail verdwijnt, als je geen cleane pre heb. Merken als Api, Neve, Manley,Telefunken, Siemens, ect zijn voorbeelden van merken die meer kleur in de sound hebben en van topkwaliteit zijn.

Wat Electrovolt ook zegt: ga eens luisteren wat je wel mooi vind

Om gewoon ergens te gaan luisteren en wat dingen uitproberen en daarna kijken wat je zelf mooi vind klinken is denk ik het beste advies wat je kun krijgen. Je weet dan zeker dat je iets koopt wat naar jouw smaak is!!!

Ik denk dat ik iets met (geen, weinig) kleur moet nemen. Omdat de Eventide de rest wel doet. Met de Eventide kan ik sound ook warmer,woller,dikker,compresses,buizenversterker,Steve Vaugh effecten toe voegen. En wanneer ik een een ''typische gekleurde kenmerkende'' preamp koop, duw ik met teveel in een richting sound. En leg ik mezelf ook wat beperkingen op wat betreft de sound van de Eventide in combi met de kleuringen van de preamp.

Is er nog een verschil tussen Live en studio mic preamps? Want er wordt niets live gedaan, het is alleen een mic preamp voor studio opnames.

Ik zit misschien zelfs te denken aan een Neve 1073DPA STEREO MIC PREAMP. Wat kan daar op het eerste gezicht over gezegd worden qua eerste ingevingen betreft?

Wat is eigelijk de volgorde wat betreft hi-end merken?

Ik zit misschien zelfs te denken aan een Neve 1073DPA STEREO MIC PREAMP. Wat kan daar op het eerste gezicht over gezegd worden qua eerste ingevingen betreft?

Neve spul kleurt behoorlijk. Ik vind die kleuring tegek, maar jij beschreef zelf al dat je iets anders zocht

De enigste reden dat ik mics en mic preamps niet of weinig wil laten kleuren is, omdat ik bang ben dat het me beperkingen oplegt wat betreft: genre muziek en ivm. mijn mijn H8000 FW en de mogelijkheden daarvan.

Wanneer ik ( mijn inziens) een minder kleuring of neutraal,clean apparatuur heb, laat dit mogelijkheden over (denk ik ?) wat betreft overall sounding en eigen (in)kleuringen van de gehele overall sound.

Dit is dan ook de enigste reden, voor mijn gevoel.

Ik denk dat ik te zwaar til aan kleuring en karakterstike klank.

Back