Roland CSQ 100 voor 75 euro

Is het niet waardt IMO ttz,tis moeilijk om een perfecte loop erin top te nemen...

Origineel geplaatst door HEXAGON
Is het niet waardt IMO ttz,tis moeilijk om een perfecte loop erin top te nemen...

het is dus wel mogeijk? moeilijk hoeft niet perse erg te zijn.

Perfecte loop is perfect mogelijk via de inderdaad door Smackos vermelde perfecte stepfunctie. Dit is een echt inspirerende sequencer (monofoon). Ik heb zowel jarenlang de CSQ600 als de CSQ100 gehad.

Ondanks de bruikbaarheid, betwijfel ik echter wel of je voor een 100 75€ zal krijgen, want ook in mijn ogen is het toch wel wat veel. Maar 't is maar wat de gek ervoor geeft, natuurlijk.

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Perfecte loop is perfect mogelijk via de inderdaad door Smackos vermelde perfecte stepfunctie. Dit is een echt inspirerende sequencer (monofoon). Ik heb zowel jarenlang de CSQ600 als de CSQ100 gehad.

Ondanks de bruikbaarheid, betwijfel ik echter wel of je voor een 100 75€ zal krijgen, want ook in mijn ogen is het toch wel wat veel. Maar 't is maar wat de gek ervoor geeft, natuurlijk.

Ach er is nu een forumlid dat 300 euro bied op Marktplaats.nl voor een System 100, model 104 sequencer. Rete zeldzaam natuurlijk maar toch een hoop euros voor de functionaliteit die je er voor terugkrijgt.

Origineel geplaatst door reddread
er staat ook een MSQ-700 op MP

wel 200 euro, lijkt me wat veel

wat is eigenlijk het verschil tussen de CSQ´s en de MSQ´s ?

CSQ's waren Control Voltage sequencers, de MSQ's waren de eerste die met Mmidi waren uitgerust. Voorts waren de CSQ's ook allemaal monofoon, terwijl de MSQ's polyfoon waren.

Origineel geplaatst door mono-poly
Die antieke sequencer moet bij de verzamelaars wel 600 opbrengen denk ik.
Maar voor dit geld is er genoeg andere keus.
Q960 bv :)
Jezus, dat is nog meer dan de Model 101 synthesizer zelf ! Moe nie gekker worden. Ik heb nog wat vintage 220V kabels met stekkers liggen. Iemand ? Hoor ik daar 125 euro per meter ?

Origineel geplaatst door vinnieq
Jezus, dat is nog meer dan de Model 101 synthesizer zelf ! Moe nie gekker worden. Ik heb nog wat vintage 220V kabels met stekkers liggen. Iemand ? Hoor ik daar 125 euro per meter ?

dus 600 voor de sequencer ,..en jij zegt dat dat meer is dan de synth zelf
koop m soo van je de 101

best mono synth van roland

onee de tb
:stupid

maar zo,n csq s denken dus je neem t wat op in step mode hangt m aan een mono synth sh 09 ofso ,..en t werkt
moet ie wel gestart worden ,..door wat een trigger ,..start / stop [sync 24?]
handig voor live asjder meerder seq in kwijt kan

dan vindt ikt on - bruikbaar
ietsmaken en afplayen ,...niet integreerbaar met ander ja asmaster
???
:confused: met let een :confused: geen ok app.

Op de foto is het inderdaad een CSQ600 en geen CSQ100 (die is slechts 2/3 van de breedte van een 600).

De 100 en 600 kunnen inderdaad enkel als slave gebruikt worden, maar dit is niet echt een probleem vind ik persoonlijk. Bij mij is jaren lang de CSQ600 de master geweest van een MSQ100. Deze laatste heeft zowel DIN SYNC als MIDI. De slave clock hing dus aan de 600 terwijl de MIDI OUT als slave diende voor de W30 MIDI IN. Werkte perfect (alleen wat omslachtig maar eind jaren 80 was er nog geen internet en moest je maar afgaan op wat de winkels voorstelden ;) )

Back