Vraag AN1X

willvandervliet

Ouwe rot
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik mijn drumcomputer gelijk kan laten lopen met de arpergio van de AN1X?

Bij al mijn andere apparaten lukt dit wel.

ik weet niet of je dit vraagt maar, als je je tempo op 0 zet in je an1x dan gaat ie opeens in midisync op het apparaat ervoor. Dus draai die shizl om eerst de drumcomp en dan pas de an1x

en je drumcomp gaat toch wel op bpm, en niet op tempo (wat vaak wat anders is zoals bij de tr626) die van mij loopt al jaren strak

Het vervelende is dat de drumcomputer(Zoom tr123) geen midi uit heeft.

Ik wil dus de AN1X als master gebruiken en de Zoom laten volgen.

Met mijn andere synth's lukt dit wel.

Midi uit van de AN1x naar de Midi-in van de Zoom. Dan de Zoom instellen op externe synchronisatie...

Dat is nu juist het irritante, ik heb het natuurlijk op deze manier gedaan.
Maar hetlijkt wel alsof de AN1X geen midiclock zend. Ik kan hem wel gebruiken om b.v. een module aan te sturen, maar het tempo van de drumcomputer stuurt hij niet uit.

Dus kortom :ik sluit de Midiout van de AN1X aan op De Midiin van de Zoom, zet de Zoom op external , en er gebeurt niets.

Het lukt me ook niet om de AN1X gelijk te laten lopen met een andere synth.

Toch bedankt voor je hulp.

Misschien zijn er andere AN1X gebruikers die me hierbij kunnen helpen?

Ontvangt de Zoom wel noot-informatie van de AN1x? Anders zou het kunnen zijn dat er ergens een MIDI-filter en/of verkeerd transmit/receive channel ingesteld staat.

Wat gebruik je als sequenser eigenlijk dan?
Een drumcomputer zonder midi uit? :stupid
dat is wel erg zuinig zeg, ik weet wel dat de arpeggio's van de AN1x
bij mij ook niet in het gelid blijven, ze zijn gesequensed in een MPC.
Volgens mij zend de AN1x niet alle noten uit van de de arpeggio, alleen het aanslaan en loslaten.
Wellicht kun je beter met de sequenser werken van de AN1x, die blijven op de een of andere manier
bij mij iig wel gelijk lopen.
Het is mij iig nog nooit gelukt om de nootdata van de arpeggiator op te nemen in mijn MPC, bij een JP8000
kan dit wel, als je dan de arp. hebt opgenomen kun je de arpeggiator in principe uitzetten, want de noten staan dan in de sequenser. Zo kun je deze dan ook gebruiken voor andere apparaten.

die van mij stuurt inderdaad geen midi clock uit, maar wel mijn arpeggio's en stepseq (zelfs midi info van de demo's).

Back