Gezocht: 3,5" DD Diskettes

mdv

Just Intonation
Ik zoek zo'n 100 3,5" DD (double density) diskettes.
Wie heeft er toevallig nog een boel liggen?

Thanks voor de tip, maar het is voor mijn Yamaha sy99 en heb gelezen dat het afgeraden wordt voor de sy99 om dit te doen.
Waarom precies weet ik ook niet maar ben dus echt op zoek naar DD floppies.

Het enige gevaarlijke dat je met een plakkertje kan gebeuren is, dat deze een keer loslaat in de drive zelf.
dus wel goede en zwarte plakkers gebruiken.
Soms zit er in plaats van een detector ledje, een mechanische voeler.
Deze kan dus door een plakker heen drukken.
Even kijken dus, voor schaaf en druk sporen op een meegeleverde diskette.
Is dit het geval , kun je het vierkante gat dicht spuiten met van die hete kit, en daarna een plakkertje op doen.

Overigens ik gebruik ook 1.44 hd diskettes voor mijn 720 dd drive sampler met succes.

Gaatje afplakken werkt lang niet altijd goed... helaas... soms heb je gewoon echte DD's nodig.

Het word altijd afgeraden om dit te doen. Theoretisch gezien kan het namelijk zijn dat de kop van de drive niet bestand is tegen de hogere mate van magnetisme van een HD disk. Ook bestaat er een grotere kans op het verlies van data en read/write errors. Ook is het formateren van een DD disk in een HD drive niet aan te raden. Nieuwere computers kunnen het trouwens ook niet, ik geloof dat je dit alleen nog in Windows 98se kon doen, daarna niet meer.

Maarja, wat moet je dan... Een apparaat waarvoor je geen floppy's kunt vinden is bijna net zo waardeloos als een kapot apparaat... Hoe dan ook, ikzelf gebruik deze 'downgrade' van disks voor m'n Amiga's en Ensoniq EPS. Ik heb wel 'ns problemen (data verlies), maar met een paar back-ups is het voor mij goed te doen.

Ze zijn nog wel te vinden hoor, ook nieuw.
Maar kosten 6 euro nogwat per 10, ik dacht is handiger en goedkoper als iemand er toevallig nog een boel heeft liggen, lijkt me dat er nog genoeg moeten rondslingeren.
Maar anders koop ik wel nieuwe of hou ik een oogje op ebay/marktplaats.

Origineel geplaatst door Chinetti
Ik vraag me trouwens af... zou je een DD drive kunnen vervangen door een HD drive? Als de stroom voorziening en de benodigde aansluitingen passen, moet dat toch geen probleem zijn?
Meestal is dat geen kwestie van 'even omprikken'. Op een standaard DD drive (met 34 pin connector) heeft een aantal pinnen met andere functie. Hiervoor moet je dus aanpassingen maken d.m.v. een extra stuk elektronica of je moet exact weten hoe je de betreffende drive kunt aanpassen.
Oude HD drives kon je middels jumpers instellen als DD drive. Tegenwoordig mag je van geluk spreken als het een kwestie is van printbaantjes doorkrassen.

kijk eens in je lokale "kringloopwinkel" of antiek zaak...die willen nogweleens dat spul hebben! ook scsi kabels en zip drives kom je daar vaak tegen een prikkie tegen

Origineel geplaatst door 100%
Op marktplaats staat iemand met zo'n 10.000 diskettes klik

goede tip :) heb er meteen een 200 gedaan, denk niet dat zo,n actie met nieuwe nog een keer voorbij komt. Btw hij heeft ook nog 20.000 hd diskettes

Idd marktplaats, heb ik ze ook vandaan, werken prima, gewoon grote ladingen binnenhalen. Btje zuur alleen als dana je diskdrive sterft zoals hier.

Back