put your hands up 4 bliepbliep!!

bliepbliep

music - non stop
ik heb pas een track gemaakt en er zitten naar mijn mening super toffe elementen in, vooral die bassloop vind ik zelf erg lekker. ook die lead kan er zeker wel mee door, maar ik krijg er maar geen fatsoenlijke goede evenwichtige track van gebrouwen! :(

dus ik heb de track zoals hij nu is op soundclick gezet en alle losse samples van de track zitten als bijlage in de onderstaande posts, zodat je er ook mee aan de slag kan gaan. ook de midifiles zitten erbij, ik zou zeggen, leef je uit!!

da's geen oplossing natuurlijk maar ik kan gewoon niks met deze track omdat het mijn stijl niet echt is. tis een beetje put your hands up 4 detroit en benny benassi - satisfaction achtig, maar dan anders...

enne... het is GEEN remix contest of zoiets! gewoon muziek en meer niet! je bent vrij om ermee te doen wat je wilt.

dit is de track
http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4990671&q=hi

veel plezier ermee,

bliepbliep

Attachments

• basloop.mp3
    116,8 KB · Bekeken: 105
ik weet niet, de stijl ligt me gewoon niet. dat doodcompressen en zo. ook de opbouw van de elementen wil niet lukken.
ik denk dat er best een party-knaller van te maken valt maar ik weet ook dat mij dat waarschijnlijk niet gaat lukken.

@ro9: bedoel je het soort muziek of dit stuk muziek zelf (binnen het genre)?

bliepbliep

Ja ik ben het wel met Hazes eens, dat het vermoeiend is om naar te luisteren!

Maar ligt niet aan de muziekstijl ofzo hoor... ik vind persoonlijk die benassi achtige tracks (mits ze goed zijn) vaak erg vet. Maar het probleem hier ligt aan de volgende feiten:

- De mix is echt niet goed, het lijkt alsof geen een sound bewerkt is, af en toe hoor ik wat misplaatste sidechain compressie, maar ik mis alle fx als galm, delay, phasers, flangers en noem maar op. Klinkt erg demo-achtig! Wel eens van panning gehoord?
- De sounds die gebruikt zijn absoluut waaaardeloos! Die sounds moeten dik en modderig zijn, niet zo'n gaar gratis digitaal softsynthtje om te horen.
- De drumsounds die je gebruikt zijn ook te slecht voor woorden. Geen een sample is bewerkt en in deze muziekstijl MOET je eigenlijk gewoon losgaan met dikke compressie op je kick en snare, veel gebruik maken van delay's en korte slap-back galmpjes. Die 808 hihat kan gewoon echt niet! Gebruik een gedistorte 909 hihat oid.
- De melodie die gespeeld wordt is gewoon echt superduf. Het baslijntje daarentegen heeft wel wat potentie en daar zou (zoals je zegt) een party-knaller van gemaakt kunnen worden, maar dan moet er wel veeeel gebeuren hoor.

Ik zou zeggen... ga eens met deze elementen aan de slag en ik ben zeer benieuwd naar vorderingen!!!
Succes!

Origineel geplaatst door Subgroover
Ja ik ben het wel met Hazes eens, dat het vermoeiend is om naar te luisteren!

Maar ligt niet aan de muziekstijl ofzo hoor... ik vind persoonlijk die benassi achtige tracks (mits ze goed zijn) vaak erg vet. Maar het probleem hier ligt aan de volgende feiten:

- De mix is echt niet goed, het lijkt alsof geen een sound bewerkt is, af en toe hoor ik wat misplaatste sidechain compressie, maar ik mis alle fx als galm, delay, phasers, flangers en noem maar op. Klinkt erg demo-achtig! Wel eens van panning gehoord?
- De sounds die gebruikt zijn absoluut waaaardeloos! Die sounds moeten dik en modderig zijn, niet zo'n gaar gratis digitaal softsynthtje om te horen.
- De drumsounds die je gebruikt zijn ook te slecht voor woorden. Geen een sample is bewerkt en in deze muziekstijl MOET je eigenlijk gewoon losgaan met dikke compressie op je kick en snare, veel gebruik maken van delay's en korte slap-back galmpjes. Die 808 hihat kan gewoon echt niet! Gebruik een gedistorte 909 hihat oid.
- De melodie die gespeeld wordt is gewoon echt superduf. Het baslijntje daarentegen heeft wel wat potentie en daar zou (zoals je zegt) een party-knaller van gemaakt kunnen worden, maar dan moet er wel veeeel gebeuren hoor.

Ik zou zeggen... ga eens met deze elementen aan de slag en ik ben zeer benieuwd naar vorderingen!!!
Succes!

bedankt, dit zijn tips waar ik meteen wat mee kan doen!! lekker concreet!

zoals ik al zei, ik vind wat ik er nu van gemaakt heb ook niet lekker klinken. (eerlijk gezegd is het ook maar een middagje werk wat je hoort, normaal ben ik wel wat langer bezig met mn tracks) ik ga er nu even aan verder werken en ik hou je tips in een ander windowtje open, zodat ik af en toe kan spieken ;)!

bliepbliep

Die bass lijn is erg vet!

en de basssound ook... maar I aint digging the rest of your sounds..

Ik zal eens kieken wok met die samples kan..

in 10 minuutjes gedaan dus niet echt op de details gelet..

Attachments

• putyourhandsupforbliepbliepremix.mp3
    989,9 KB · Bekeken: 110
Back