Hardware drumsequencer, welke moet ik kiezen?

Origineel geplaatst door consequence
De MAM SQ16 misschien........???:eureka:

klinkt ook als een idee. is er nog een site van mam? de oude is offline. manual is ook voldoende :)

Je hebt in 2005 de mpc 1000 geprobeerd zonder Grid. Inmiddels is er met het JJ-OS wel Grid programming mogelijk. Wellicht nu wel iets voor je.

Attachments

• grid42712.jpg
    grid42712.jpg
    12,2 KB · Bekeken: 98
@rocka: in 2006 had ik die ook nog :) de grid modus op de mpc1000 vond ik niet zo intuitief. het geeft wel goed weer wat je op hebt genomen maar het programmeren was echt turen op het schermpje. zijn mini blokjes op mini regeltjes die je aan of uit moet zetten.

@consequence: je hebt me wel op een spoor gezet, ik weet niet eens of de sq16 leuk is maar ik wil er één :eureka: (wel ooit, niet nu). Ze worden niet meer gemaakt he? bestaat MAM nog?

De MAM SQ16 wordt inderdaad niet meer gemaakt.
Volgens mij bestaat MAM niet meer.
Er is in inder geval geen website meer van hun te vinden.

Origineel geplaatst door Roel
Blijft over de manier van parameters per stap verdelen. Dat moet net zo makkelijk kunnen als op de MD, zijn hier evt andere (hardware) tools voor? of kun je (wat ik nog niet weet dan) de rm1x in step modus zetten en dan je knoppen draaien (komt het dan op één step terecht?)
Als ik ´t goed begrijp wil je CC´s quantizen naar 1/16? Er is wel een functie die zoiets doet. Tussen de jobs staat ergens een functie ´reduce continous controller data´ of zoiets (m´n RM1x staat een paarduizend km verderop, dus ik kan ´t nu ff niet voor je bekijken ;)). Die job is eigenlijk bedoelt om de hoeveelheid CC´s en dergelijke te reduceren, en op die manier latency en zo te voorkomen. Maar misschien kun je met een beetje slimme settings ongeveer krijgen wat jij wilt.

De electribes kunnen natuurlijk ook zulke dingen met motion sequences. Maar die versturen weer geen CC´s denk ik.
(Dat zou wel vet zijn trouwens, een simpele hardware sequencer a la electribe! damn.... ideale sequencer voor airbase, S950 etc....:{ )

proto, nioet per de quantizen, maar gewoon de cc's programmeren die horen bij één step. zo kun je in een maat van 16 stappen 16 verschillende hihatklanken stoppen. lijkt me ideaal.

de machinedrum kan het, heb inmiddels met de rm1x geprobeerd of ie in step record modus cc's meeneemt, maar dat is helaas niet het geval... dan moet ik gaan overdubben en met overdubben krijg je data overload als je beetje losgaat omdat ie Alles opneemt. (daarom wil ik gewoon een paar parameters per step vastzetten).

toch een md alleen voor de seq? lastig....

even samengevat zoek ik dus een xox stepsequencer mét parameterlocks (ala machinedrum dus); een stepsequencer die naast noten ook extern toegestuurde cc's op een step kan opslaan is ook goed, maar dat komt op hetzelfde neer.

de machinedrum kan het, heb inmiddels met de rm1x geprobeerd of ie in step record modus cc's meeneemt, maar dat is helaas niet het geval... dan moet ik gaan overdubben en met overdubben krijg je data overload als je beetje losgaat omdat ie Alles opneemt. (daarom wil ik gewoon een paar parameters per step vastzetten).
Daar is die job dus nu juist voor die ik bedoelde. Die snoeit een hele bende CC data weg, waardoor je nog maar een paar commands over houdt. Ik zal vanavond wel even de manual downloaden en opzoeken welke job dat is.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Daar is die job dus nu juist voor die ik bedoelde. Die snoeit een hele bende CC data weg, waardoor je nog maar een paar commands over houdt. Ik zal vanavond wel even de manual downloaden en opzoeken welke job dat is.

ik heb het even geprobeerd. de thinoutfunctie kan inderdaad CC's uitdunnen, maar er zit ook weleens sysex tussen en dat kan ie dan weer niet uitdunnen.

(maar uitgedund is dus niet per step vastgezet)

ik heb het even geprobeerd. de thinoutfunctie kan inderdaad CC's uitdunnen, maar er zit ook weleens sysex tussen en dat kan ie dan weer niet uitdunnen.

(maar uitgedund is dus niet per step vastgezet)
Wat jij wilt is denk ik juist iets wat de machinedrum en electribes unieke sequencers maken.

even samengevat zoek ik dus een xox stepsequencer mét parameterlocks (ala machinedrum dus); een stepsequencer die naast noten ook extern toegestuurde cc's op een step kan opslaan is ook goed, maar dat komt op hetzelfde neer.

Ow dat kan de RS7000 prima (misschien ook de RM1X, maar weet niet zeker..).

welke stappen moet je daarvoor op de rs7000 doorlopen? op de rm1x krijg ik het niet voor elkaar misschien moet ik een keer de overstap maken.

Eh nou als je in rec mode zit, kan je kiezen voor STEP en dan kan je bij "type" kiezen voor 'note' of 'CC1-119' etc

sonicbytes era

ok tis software ..maar probeer het toch maar eens uit .....hardware controller aan toewijzen ..pc scherm uitzetten ....:)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
De electribes kunnen natuurlijk ook zulke dingen met motion sequences. Maar die versturen weer geen CC´s denk ik.
(Dat zou wel vet zijn trouwens, een simpele hardware sequencer a la electribe! damn.... ideale sequencer voor airbase, S950 etc....:{ )

Jawel hoor. Dan heb ik het over de Electribe MX en de Electribe SX. Dit zijn meesterlijk apparaten hiervoor.

Check mijn uitleg op:
http://ww.synthforum.nl/forums/show...=75240&highlight=favoriete+hardware+sequencer

Aanvulling hierop:
- Je kunt kiezen tussen 'smooth'. Dus CC-tjes geleidelijk(met een hoge midi resolutie) in elkaar over laten gaan(mooi voor LFO effect of gewoon om parameters langzaam in te laten komen). Of je kunt kiezen voor 'Trig Hold' waarbij CC-tjes direct veranderen (verspringen)naar de waarde die je wilt.
- Je kunt CC-tjes 1/16 of 1/32 programmeren.
- Je kunt zoveel CC-tjes opnemen tegelijk als je handen hebt. Oké, 25 parameters is maximum per pattern. Je kunt ze achteraf 'offline' editten om ze te perfectioneren. Of je kunt gelijk in deze step-edit mode CC-tjes toev te voegen of te veranderen.
- De drum track is natuurlijk wel polyfoon.

Ik gebruik zelfs niks anders als deze twee electribes om alles te sequencen. Live en in de studio. Geen software.

EDIT: Één best wel grote nadeel: Midi-CC nummers boven de 95 doet ie niet versturen. Heel stom want mijn mbase01 gebruik 101 t/m 109 ofzo.

Origineel geplaatst door Terra Pee
Jawel hoor. Dan heb ik het over de Electribe MX en de Electribe SX. Dit zijn meesterlijk apparaten hiervoor.

Check mijn uitleg op:
http://ww.synthforum.nl/forums/show...=75240&highlight=favoriete+hardware+sequencer

Aanvulling hierop:
- Je kunt kiezen tussen 'smooth'. Dus CC-tjes geleidelijk(met een hoge midi resolutie) in elkaar over laten gaan(mooi voor LFO effect of gewoon om parameters langzaam in te laten komen). Of je kunt kiezen voor 'Trig Hold' waarbij CC-tjes direct veranderen (verspringen)naar de waarde die je wilt.
- Je kunt CC-tjes 1/16 of 1/32 programmeren.
- Je kunt zoveel CC-tjes opnemen tegelijk als je handen hebt. Oké, 25 parameters is maximum per pattern. Je kunt ze achteraf 'offline' editten om ze te perfectioneren. Of je kunt gelijk in deze step-edit mode CC-tjes toev te voegen of te veranderen.
- De drum track is natuurlijk wel polyfoon.

Ik gebruik zelfs niks anders als deze twee electribes om alles te sequencen. Live en in de studio. Geen software.

EDIT: Één best wel grote nadeel: Midi-CC nummers boven de 95 doet ie niet versturen. Heel stom want mijn mbase01 gebruik 101 t/m 109 ofzo.
Wow vet zeg. Dat wist ik niet. Lijkt me erg tof om daar eens een minimaal live setje me in elkaar te draaien. Electribe, s950, evolver, pulse, 606, en SH09 of zo.
Roel, lijkt me ook het bakje wat jij zoekt! Ow shit nee, je wilt natuurlijk de airbase aansturen, en volgens mij gebruikt ie juist CC´s boven de 100.

Back