Cubase4-AMT8-Virus TI Sync Probleem

baskunnen

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb gigantische problemen met het syncen van mijn Virus TI aan Cubase4.
Ik gebruik een AMT8 als midi interface.

Alle instellingen staan (volgens mij) goed, alleen "zweeft" de midi-clock, snel, langzaam, snel,... er is geen touw aan vast te knopen en behoorlijk irritant als je arpeggio's wil syncen.

Iemand een tip?

Grt,

Bas

ik heb ook cubase 4 en ook een amt8 en de virus ti maar ik heb geen problemen. heb je de midiclock in cubase op de goede uitgang staan? in de ti moet je de midi clock op sync to external hebben staan. de midiclock gaat pas werken wanneer je je song afspeelt. heb je de ti geupdate? als het echt niet lukt kan je de ti altijd zelf nog instellen op tempo. succes.

Origineel geplaatst door Eevar
ik heb ook cubase 4 en ook een amt8 en de virus ti maar ik heb geen problemen. heb je de midiclock in cubase op de goede uitgang staan? in de ti moet je de midi clock op sync to external hebben staan. de midiclock gaat pas werken wanneer je je song afspeelt. heb je de ti geupdate? als het echt niet lukt kan je de ti altijd zelf nog instellen op tempo. succes.

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja, de instellingen staan goed.

Ik denk dat het ligt aan het opstarten van mijn computer.
Vaak schakel ik de AMT later in, en wordt hij mogelijk niet geinitialiseerd.

Bas

Is dit niet het bekende ignorefilterport (of iets dergelijks) probleem?
In de Cubase 4 map heb je een folder die volgens mij ignorefilter heet. Hierin bevind zich een tekst file met wat je moet doen.. Anders moet je het even in de Cubase manual opzoeken :)
Ik ben niet in de buurt van Cubase dus kan je niet verder helpen.

Ignorefilter + google of Synthforum zoekfunctie moet genoeg opleveren volgens mij.

Back