Mixer met 2 stereo LINE out

theGmus

Stamgast
Hallo,

Ik heb nu een 'spirit folio notepad' de kwaliteit daarvan voldoet prima allen begint hij een beetje te klein te worden. het gevolg is dat ik continu stekkers aan het ompluggen ben, en daar wordt ik een beetje gek van. En mijn stekkers slijten onnodig veel.

Ik heb een geluidskaart met 4 in / 4 out (mono) en ik wil ook opnemen met 4 mono kanalen tegelijk. En ik heb 6 stereo inputs nodig.

De enige mixer die ik kan vinden waar je 2 stereo line uitgangen hebt is de Soundcraft Compact 10 De rest in deze klasse hebben allemaal 1 mono send. Vreemd, want zo raar zijn mijn eisen toch niet.

Een andere optie is mischien om er nog een 'spirit folio notepad' naast te zetten. weet iemand nog een andere optie? Het moet een desktop model worden die liefst niet al te veel ruimte ineemt. En ik ga liefst ook niet voor de hoofdprijs. ;)

Cheers,
Eddy

Laatst gewijzigd:
Re: Mixer met 2 stereo LINE out

Origineel geplaatst door theGmus

De enige mixer die ik kan vinden waar je 2 stereo line uitgangen hebt is de Soundcraft Compact 10 De rest in deze klasse hebben allemaal 1 mono send. Vreemd, want zo raar zijn mijn eisen toch niet.

Line out en Aux send is appels en peren.
Aux send is om je signaal 'af te tappen' naar een (externe) FX processor. Line out is voor naar een recorder of speakers.

Je zou eens kunnen kijken naar een mixer met een alt 3-4 uitgang. Dit is een subgroep out, welke je ook kunt gebruiken als 2e output naar je geluidskaart.

De behringer MX1604A heeft dat, en k geloof dat de kleinere mackie mixers dit ook hebben.

Origineel geplaatst door The Poisoner
Je zou eens kunnen kijken naar een mixer met een alt 3-4 uitgang. Dit is een subgroep out, welke je ook kunt gebruiken als 2e output naar je geluidskaart.

De behringer MX1604A heeft dat, en k geloof dat de kleinere mackie mixers dit ook hebben.

Idd, daar doelde ik met die Yamaha ook een beetje op.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Line out en Aux send is appels en peren.
Aux send is om je signaal 'af te tappen' naar een (externe) FX processor. Line out is voor naar een recorder of speakers.

Mijn send Fx gaat naar mijn recorder, t'is maar net waar je het voor gebruikt. Maar ik had dat line erbij gezet vanwege de opmerking dat ik mijn phones uitgang kon gebruiken.

Origineel geplaatst door Kraan
http://www.yamaha-europe.com/yamaha...alog_mixers/40_mg_series/30_MG124C/index.html

Deze kwam zo in me op, maar volgens mij zijn er nog wel wat meer hoor.

Origineel geplaatst door The Poisoner

Top! dat is inderdaad wat ik zoek!

Fabrikanten van mengtafels zijn wat het bedenken van typenummers vaak net zo weinig origineel als Ferrari. Waar bij Ferrari het typenummer vaak op de literinhoud en/of cilindersaantal en/of kleppenaantal slaat, slaan de typenummers van mengtafels regelmatig op het aantal ingangen, aantal subgroepen en/of uitgangen.

Niet orgineel, maar wel duidelijk. Als een 4 cijferig typenummer dus op 4 eindigt, is het wellicht meteen al duidelijk dat het voor jou interessant is.

Origineel geplaatst door Kraan
..slaan de typenummers van mengtafels regelmatig op het aantal ingangen, aantal subgroepen en/of uitgangen.
..

Hmmm.. Behringer MX9000 ... :D

Nee, klopt wel wat je zegt.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Hmmm.. Behringer MX9000 ... :D

Nee, klopt wel wat je zegt.

Ja, ik wou dat het ook voor mijn Soundcraft 200b gold.... :)

Back