Alesis Microgate Trigger input?

rhodes

Rhythmatic Movements
De Alesis manual doet er imo onduidelijk over wat het nu precies is. Een voltage trigger in of een audio key in?

Ze hebben het erover dat je bv een snare kan gebruiken om de gate te openen, maar dat de tijd hoelang de gate open blijft wordt bepaald door de knoppen..

An External Trigger input can also be found on the rear panel. This input is sometimes called a "key" input. The function of the External Trigger input is to allow the MICRO GATE to open by being triggered from a source other than the one plugged into the inputs. An example of this is when an instrument track (such as a keyboard), which has been played with imprecise rhythm, can be tightened up and the track saved by triggering (or "keying") from another instrument which was played with more precise time. ln this case, the output of the snare drum track is plugged into the Trigger Input of the MICRO GATE which then has the keyboard track plugged into its normal inputs. Every time the snare drum hits, the gate will open allowing the sound of the keyboard through in perfect sync. The length of time that the keyboard stays on will be determined by adjusting both the Rate and Delay.

Het vb klinkt als die hack om een kort drum geluidje als trig in te gebruiken, als je geen echt trig signal bij de hand hebt..
Of heeft de lengte van de snare drum audio toch invloed op hoelang de gate open blijft?

Ze hebben het over de snare drum track, dus volgens mij is het een audio signaal. Ik kan me ook voorstellen dat je er misschien een drum trigger op kan aansluiten, maar dat haal ik niet uit dit stukje text.

Als je een geluid hebt wat echt een duidelijke attack heeft en geen tot weinig sustain, zou dit geluid de duur van het openen van de gate niet beinvloeden.

Eigenlijk best een geinig apparaatje, kan me voorstellen dat je hier bijvoorbeeld in combinatie met edrums ook leuke dingen mee kunt doen. Via een sequencer + synth lange accoorden afspelen die je dan alleen hoort als je op je snare rost (audio uit naar die gate toe dus).

Hmm, dit zou in principe met iedere gate met side chain functie moeten kunnen toch?

Eigenlijk best een geinig apparaatje, kan me voorstellen dat je hier bijvoorbeeld in combinatie met edrums ook leuke dingen mee kunt doen. Via een sequencer + synth lange accoorden afspelen die je dan alleen hoort als je op je snare rost (audio uit naar die gate toe dus).

Hmm, dit zou in principe met iedere gate met side chain functie moeten kunnen toch?

Ja als ie een audio signaal als input gebruikt is het eigenlijk dus gewoon een side chain key input, en das inderdaad leuk om mee te freaken :)

Alesis blijft het echter een trigger in noemen en eindigt ook met: "The length of time that the keyboard stays on will be determined by adjusting both the Rate and Delay."
Dit interpreteer ik dan weer als dat de audio length geen invloed heeft op de gate time... hmzzz..

Wie weet dit, anyone? ... anyone ...

Origineel geplaatst door MPCman

Als je een geluid hebt wat echt een duidelijke attack heeft en geen tot weinig sustain, zou dit geluid de duur van het openen van de gate niet beinvloeden.

Wat ze bedoelen is dat nadat de trigger ontvangen is de gate openblijft zoals ingesteld met die knoppen, net als een ADSR op een synth (maar dan zonder A ). Zou me niet verbazen dat de gate sowiesio openblijft als het trig in signaal boven een bepaalde waarde blijft.

Back