Syndroom van Asperger

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
@Wout: overigens is die kennis van me in deze zeker ter zake kundig(er dan de gemiddelde leerkracht), dus die zal niet eerst wat roepen voor doorverwijzen. Wel heel zuur voor je nichtje, inderdaad; kan me voorstellen dat dat best na kan ijlen in je zelfbeeld :(

Heb trouwens ook 'ns zo'n IQ-testje gehad op de basisschool, maar m'n vader wilde de uitslag geheimhouden tot ik 18 was ;) Is 'em niet gelukt, trouwens: had-ie de zaak maar wat beter moeten verstoppen ;) Was trouwens ook niet onverstandig en nu ben ik echt wel achter de relatieve waarde van zo'n getalletje.

Maar wat ik me wel afvraag is wat de TS eigenlijk met deze thread wil? Wij zijn op zeker geen deskundigen op dit gebied. Of is het de sensatie over het onderwerp?

Nou gewoon mensen attenderen op hun (vermeende) stoornis en andere mensen helpen. Toch?
Erg nerveus als je naar een feestje, optreden of bijeenkomst moet?
Slaapproblemen, gekke tics, dwangmatig met een onderwerp/ding/hobby bezig zijn? Tegenwoordig heb je medicijnen tegen elk kwaaltje.

Iemand als Numan zingt bijvoorbeeld alleen maar over aliens, angels, dark light en dat soort zaken.

Hmmm, zou je niet oppassen om mensen een stoornis aan te praten?

De hypochonders onder ons help je er i.i.g. beslist niet mee! Laten dat er statistisch gezien zo'n 400 zijn (3%), alleen al op dit forum. Is het het nou echt waard t.o.v. die paar lieden (0,4%) die een DSM-IV zouden kunnen hebben zonder dat zelf te weten (want bij de meesten zou het nl. ondertussen wel vastgesteld zijn) ?!

[Begin cynische mode]
Laatste trend is HSP. Dat zijn dezelfde mensen die vroeger whiplash hadden en later bekken instabiliteit.
[Einde cynische mode]

Erg nerveus als je naar een feestje, optreden of bijeenkomst moet?
Sociale fobie? Moet je SSRI's nemen of een betablokker van te voren...

Nogmaals, je kunt je overal wel in herkennen en overal willen ze je graag een pilletje voor geven, de farmaceutische indrustrie vaart er wel bij.

Interessant is ook het volgende fragment:
"Robin (37) realiseert zich op een dag ineens hoe ontvankelijk hij is voor andermans emoties. Kort daarvoor had hij via www.hooggevoelig.nl kennisgemaakt met het fenomeen HSP (Highly sensitive person)."

Kortom: Robin realiseert (pas) dat er iets met hem aan de hand is nadat hij ergens (op dezelfde site, no less!) gelezen heeft dat zoiets ueberhaupt bestaat (volgens sommigen, althans, om het maar voorzichting te stellen)!

Last edited by a moderator:
die een DSM-IV zouden kunnen hebben zonder

Even voor de leken onder ons: DSM is een classificatie systeem danwel handboek waarin psychiatrische stoornissen/aandoeningen omschreven staan ter stelling van een diagnose. De laatste versie is DSM-IV.

[Begin cynische mode]
Laatste trend is HSP. Dat zijn dezelfde mensen die vroeger whiplash hadden en later bekken instabiliteit.
[Einde cynische mode]

Oh jee, wat een interessantdoenerij. Als ik 's-ochtends in de tram sta, dan ben ik gewoon chagrijnig. Ik pik dan heus niet de emoties van mijn mede passagiers op. Bovendien zou dat betekenen dat iedereen hooggevoelig is, want iedereen is chagrijnig en dat komt dan allemaal door de emoties van de medepassagiers. Er klopt dus iets niet.

Jaren geleden hadden Koot en Bie het al over 'de ziekte van Bremer'.
Telkens als Ria Bremer in het programma Vinger aan de pols weer een bepaalde ziekte de revue had laten passeren, zaten de volgende dag de wachtkamers bij de huisartsen vol met mensen die die ziekte ook dachten te hebben.

Jaren geleden hadden Koot en Bie het al over 'de ziekte van Bremer'.
Telkens als Ria Bremer in het programma Vinger aan de pols weer een bepaalde ziekte de revue had laten passeren, zaten de volgende dag de wachtkamers bij de huisartsen vol met mensen die die ziekte ook dachten te hebben.

Haha, dat is een goeie.

Borderliners daar word ik in het dagelijkse leven mee dood gegooid, de diagnose mag dan niet hip zijn maar dat wil niet zeggen dat er erg veel mensen mee rondlopen. Aan de meeste krijg ik binnen no-time een tyfushekel overigens, sociale slopers. Een enkeling lijkt er wel mee over weg te kunnen.

Alle huppel*utjes van MTV hebben tegenwoordig volgens mij zo'n beetje Borderline.
Als kind seksueel misbruikt en daardoor hebben ze o.a. zoveel mogelijk wisselende seksuele contacten. Bloedg*il toch? De plaatjes van Madonna en Britney Spears verkopen nog beter als ze opeens Borderline blijken te hebben.

Alle huppel*utjes van MTV hebben tegenwoordig volgens mij zo'n beetje Borderline.
Als kind seksueel misbruikt en daardoor hebben ze o.a. zoveel mogelijk wisselende seksuele contacten. Bloedg*il toch? De plaatjes van Madonna en Britney Spears verkopen nog beter als ze opeens Borderline blijken te hebben.
Hé, is je keyboard van je computer kapot? Indien je 'huppelkutjes' te erg vindt, dan maak je er toch 'huppeltrutjes' van ;) Bloed'vrolijk', toch? Meeste scheldwoorden, vooral wat vrouwen aangaat, waren vroeger (een paar eeuwen terug) gewone woorden. 'Geil' betekende vrolijk en 'hoer' mooie vrouw. In één van Bredero's toneelsstukken wordt door een aantal vrouwen een baby bewonderd met de tekst: "Wat een wonderlijk hoertje!" Moet je het wel even weten wanneer je in de zaal zit. :)

Trouwens, bij 'huppelkutjes' verwijs je toch naar het gedrag cq karakter in plaats van vrolijk springende vrouwelijk voortplantingsorgaantjes?

Wout

PS Van bloed raak ik nu nooit sexueel opgewonden...

Dus als je "Hey geile hoer!" riep naar een vrouw had je het over een mooie vrolijke dame :D ..Zou je nu eens moeten proberen..
Ja! Want wat het woord 'hey' toen betekende, daarvoor schaam ik me zelfs :D Alles verandert... Tegen bepaalde bevolkingsgroepen kan je 'je moeder' niet meer zeggen...

Wout

Hé, is je keyboard van je computer kapot? Indien je 'huppelkutjes' te erg vindt, dan maak je er toch 'huppeltrutjes' van ;)
huppeltrutje? Is dat minder erg? Trut betekent ook vagina en dat is hetzelfde als dat andere 3 letterige woord.

huppeltrutje? Is dat minder erg? Trut betekent ook vagina en dat is hetzelfde als dat andere 3 letterige woord.
En ik denken dat het woord 'muts' is wat je bedoelde. :dubbel:

Ik heb deze draad tot hier doorgelezen, en nu ik die link op Wiki doorgelzen heb herken ik veel kenmerken die ik ook heb. Maar wat zou het?

Als ik zo bot mag zijn: je kunt me alles noemen wat je wilt, maar ik ben alleen een Jesus-freak.
In deze draad wordt door o.a. Meinte37 beweert dat je het beter kunt overlaten aan 'deskundigen'. Mensen die er 9 jaar op gestudeerd hebben.
Pf, ik heb geen hoge pet van de meeste medici en psychologen. Het zijn mensen, man. En ik neem aan dat iedereen dat weet: weteschappers hebben ook de neiging om zogenaamd 'onderzoek' te falsifieren. Elk onderzoek heeft een doel, en vaak kunnen de belangen, persoonlijke of financiele, een hele grote rol spelen. Ik heb jaren lang, ik praat hier over zeker 10 jaar, bij psycho's en doc's langsgelopen om erachter te komen waar despressiviteit vandaan kwam. Dan leer je ermee leven. Totdat iemand je verteld dat Jezus je kan genezen.

Ik ben een gelovige in Jezus, en ik vertrouw meer op de genezingskracht van Hem als op menig medicus. Natuurlijk heb je ze wel nodig, als ze zich maar als instrumenten van Hem laten gebruiken.
Wil je meer weten over wat Jezus voor me gedaan heeft en wat Hij voor je kan doen, PM me maar.
Ik denk, na 28 jaren in Nederland geleefd te hebben, dat Nederlanders meer in Jezus moeten gaan geloven en minder in 'ik geloof in mezelf'. Als 'ik geloof in mezelf' werkte dan had je niet zoveel chagerijnige mensen s'ochtends in het OV.

Maar goed, ik laat het hierbij, voordat dit uit de hand loopt.

Ik wordt gek.... het begon met asperges en nu zijn we via de borderliners en de DSM-IV via Madonna bij Jezus uitgekomen.

Lees eens wat Richard Dawkins, Sam Harris, Daniel Dennett enz...

In deze draad wordt door o.a. Meinte37 beweert dat je het beter kunt overlaten aan 'deskundigen'. Mensen die er 9 jaar op gestudeerd hebben.
Pf, ik heb geen hoge pet van de meeste medici en psychologen. Het zijn mensen, man. En ik neem aan dat iedereen dat weet: weteschappers hebben ook de neiging om zogenaamd 'onderzoek' te falsifieren. Elk onderzoek heeft een doel, en vaak kunnen de belangen, persoonlijke of financiele, een hele grote rol spelen.
K*t voor je dat het jou niet geholpen heeft, maar om nou gelijk een hele beroepsgroep te betichten van gebrek aan integriteit, vind ik wel erg laag.

Bovendien: alsof al die zweefteefclubjes niet een intrinsiek eigenbelang hebben (nl. rechtvaardiging, erkenning en soms zelfs financieel gewin). Geldt overigens ook vaak voor religieuze instituten.

Ik wordt gek.... het begon met asperges en nu zijn we via de borderliners en de DSM-IV via Madonna bij Jezus uitgekomen.

Je vergeet de UFO's...:luv:

Wat vind je eigenlijk lekkerder: witte of groene asperges?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back