Syndroom van Asperger

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Jedee
hoi nightstorm,

er is een dna onderzoek gaande van me in engeland dat uitsluitsel gaat geven
kijk dat verandert de zaak natuurlijk :) blijft staan dat ik 't niet eens ben met bepaalde uitspraken van je :)

Re: Syndroom van Asperger

@RENZE

Zelfdiagnose kan verhelderend zijn maar ook erg averechts werken. Er zijn legio voorbeelden van zelf ontwikkelde depressies doordat men zelfdiagnose toepastte.

Het is raadzamer om via de ge-ijkte wegen de diagnose vast te laten stellen, dit door middel van psycho onderzoek en bijbehorende gesprekken.

Bij zelfdiagnose bestaat de mogelijkheid dat je op den duur met (vrijwel) alle symptonen match en je daardoor juist minder goed ga voelen en/of de symptonen enorm versterk.

Na de diagnose komt het moment van:
- inzien, acceptatie, leren omgaan met je beperkingen, je beperkingen via gedragstherapie aanscherpen/verbeteren en nog heel veel andere dingen die ik nu vergeet

In ieder geval heel veel succes komende maanden/jaren!

Oftopic:
Gelukkig kijken de lolbroeken over deze thread heen!

tja..

tja..

Ik ben op dit moment (af)lopende in de onderzoek......bij Pshygro.( = psychiatrisch instituut ).
Bij mij word binnenkort de diagnose gesteld...(is me al medegedeeld dat ik hier 101% aan voldoe ).
Mij zoontje is ook gediagnostiseerd hiervoor + ADHD.

Ik heb weer iets met wiskunde ,en analytisch denken.

Tja........ieder zo zijn meuk!
:D

Ik lijd ook aan de grootste besmettelijke ziekte die er is: het Leven:stupid. Het lullige is, deze ziekte is altijd dodelijk...

:dubbel:
bied het hebben van het asperger syndroom nu ook garanties om net zo goed te worden als Numan dan?
en voel je je als fan van Numan dan ook meer betrokken bij de man als artiest zijnde?

Nee!,maar je kan wel beslist met 1 vinger Cars naspelen!!!!!

Ik lijd ook aan de grootste besmettelijke ziekte die er is: het Leven:stupid. Het lullige is, deze ziekte is altijd dodelijk...

Goh lullig!!! en we hebben daar nog steeds geen remedie voor !

Snappie dat nouwwhh????:stupid:D:dubbel:

overigens maakt het geen moer uit of je door een arts laat diagnoseren of je wel of niet iets mankeert zoals asperger...
ben zelf gaan zoeken verder op de wiki ( thnx Renze)
en ik mankeer vanalles dus...

zelfstudie is vaak confronterend en verhelderend... tegen woordig kun je met zelfstudie een hoop dingen achterhalen.....

Zelfdiagnose is altijd gevaarlijk, je denkt je overal in te herkennen. Ga maar eens op zoek naar persoonlijkheidsstoornissen (borderline bijv.). Gegarandeerd dat je daarin veel bij jezelf herkent.

JD is er achter dat ie lijd aan Pdd-nos
eindelijk na 25 jaar duidelijkheid wat er niet lekker gaat en waarom niet

Hoe of waaraan merk je dat je PPD-NOS hebt?

Synthforum; voer voor psychologen?

Synthforum; voer voor psychologen?

Vannacht had ik weer eens slaapproblemen en ik kwam ik tot de ontdekking dat ik het Syndroom van Asperger heb. Ik ben gaan googlen en kwam uit op o.a. deze site:
http://www.syndroomvanasperger.nl/

Er zijn relatief veel muzikanten en wetenschappers die deze aandoening hebben.
Mensen met het Syndroom van Asperger weten vaak alles van een bepaald onderwerp en kunnen zich daar dan totaal in verliezen.
Synthezisers zijn vaak "speelgoed voor volwassenen" en je kunt je daar dan ook totaal in verliezen.
Voor mij vallen alle puzzelstukjes van mijn leven nu op zijn plaats en ik gebruik al de goede medicijnen. Ik heb ontdekt dat mijn "vreemde" gedrag en opvattingen erg lijken op die van o.a. Gary Numan. Gary geeft op zijn site toe het Syndroom van Asperger te hebben en heeft dezelfde manie als veel mensen op dit forum: synthesizers/ muziek maken en de relatie tussen religies en buitenaards leven. Erg veel alien-koppies als avator hier op het forum en aan een woord hebben ze vaak genoeg :bekdicht:

Ik kan mij zo voorstellen dat er juist op dit forum heel veel mensen zitten die met het Syndroom van Asperger sukkelen.
Ach je moet en kunt ermee leren leven.

Had ik net een heel verhaal geschreven maar de mods hebben het alweer gedelete.
Heb ik ook dus en inderdaad ook Gary Numan heeft het.
Erg veel alien-koppies als avator op dit forum en aan een woord hebben "we" vaak genoeg :bekdicht:

Ik heb ergens een keer een documentaire gedownload over het syndroom van asperger, een soort hoog autisme. Het schijnt bij vrouwen veel minder vaak voor te komen dan bij mannen.
Overigens, niet iedereen met manisch gedrag of een extreme hobby heeft het syndroom van asperger. Zelfdiagnose is bovendien altijd gevaarlijk. Ik dacht ook wel eens dat ik borderline had omdat ik in de symptomen heel veel herkende. Mijn psycholoog zei dat ik dat absoluut niet had.

What kalusi said: zelfdiagnose (of bij de anderen de diagnose stellen) is heel gevaarlijk, net zoals je altijd wel iets in een horoscoop meent te kunnen herkennen.

Niet dat ik wil suggereren dat jullie allemaal zeikers zijn die zich verschuilen achter 1 of ander syndroom, maar dit soort dingen is vaak aan "mode" onderhevig. Bijv. dat ouders opeens gaan roepen dat hun kind ADHD heeft of hoogbegaafd, want "het leren gaat niet lekker"!

Een kennis van me die op een basisschool werkt, heeft een heel eenvoudig criterium daarvoor: als de ouders in kwestie niet overspannen zijn, dan heeft het kind geen ADHD.

Een positieve diagnose (d.w.z. dat je een bepaalde ziekte hebt) is alleen door een terzake kundige expert (zoals een psycholoog of psychiater) vast te stellen. Omgekeerde redeneringen als "ik ben geobsedeerd door synthesizers, dus ik heb Asperger"/"ik ben goed in wiskunde en analytisch denken, dus ik heb ADHD" zijn complete onzin (beide kanten op). Gelukkig geeft TS ook al aan dat hij ervoor naar de psych moet voordat hij het echt kan zeggen.

Dus, denk je dat aan zoiets lijdt: ga naar de psych en trek geen conclusies op basis van vage patientensites! Die laatste zijn vast erg goed bruikbaar als klankbord onder gelijkgestemden als inderdaad vastgesteld is dat je dat betreffende syndroom hebt, maar niet als vervanging van een bekwaam behandelaar. Een goede, zinnige diagnose en een juiste, bijbehorende behandeling lijken me veel meer waard dan een onterecht gevoelde conclusie, de bijbehorende ontkenning "van buiten" en evt. een totaal verkeerde behandeling.

Het probleem met de diagnose van dit soort aandoeningen is vaak dat alle symptomen bij iedereen wel eens voorkomen. Pas wanneer de verschillende symptomen zich frequent voordoen en zo het dagelijks functioneren belemmeren, kun je pas echt van een aandoening spreken. Ook zie je vaak trends in diagnostisering; in de jaren 80 was bij wijze van spreken iedereen schizofreen, in de jaren 90 was ineens iedereen een borderliner...

En dan nog lijkt het me raadzaam om die diagnose door een deskundige te laten stellen c.q. bevestigen of ontkrachten.

groet

Tom

Zelf ben ik zwaar allergisch geworden voor psychologen.
Ik slik al de goede medicijnen dus en ga nu echt niet naar een psycholoog om officieel de diagnose te krijgen.
Soort zoekt soort en ik ken(de) meerdere mensen met Asperger.
Computernerds hebben het ook vaak en synthesizers en computers gaan dan weer zo leuk samen :eureka:

Zijn er trouwens nog mensen op dit forum die ervaringen hebben met UFO's, aliens of telepatische contacten (al dan niet met aliens)?
Ik wil over dat laatste geen discussie hier beginnen maar wel eventueel mailen.

Had ik net een heel verhaal geschreven maar de mods hebben het alweer gedelete.
Heb ik ook dus en inderdaad ook Gary Numan heeft het.
Erg veel alien-koppies als avator op dit forum en aan een woord hebben "we" vaak genoeg :bekdicht:

Bericht door een moderator:
samengevoegd i.p.v. verwijderd

Ik heb bijna alle X-Files afleveringen gezien; telt dat ook? ;)

(Sorry, serieuzer dan dat kan ik hier niet op reageren...)

... Een kennis van me die op een basisschool werkt, heeft een heel eenvoudig criterium daarvoor: als de ouders in kwestie niet overspannen zijn, dan heeft het kind geen ADHD. ...
Ooit nog eens iets zeer tragisch meegemaakt in deze combinatie. Een nichtje van mij werd door de leerkrachten uit groep 1 en 2 tot 'zeer hoog begaafd' gepromoveerd. Uit de testen die volgden bleek echter een Pervasive Development Disorder... Bitter :( Hoedt U vooral voor de on-deskundige deskundige!

Maar wat ik me wel afvraag is wat de TS eigenlijk met deze thread wil? Wij zijn op zeker geen deskundigen op dit gebied. Of is het de sensatie over het onderwerp? Bruno Bettelheim spreekt nog velen van mijn generatie ten zeeste aan...

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back