Syndroom van Asperger

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Jammer dat er weer Gristenen als haaien op de loer liggen om zieltjes te winnen...

Ik denk dat je je beter kunt verdiepen in de problemen die je in het dagelijkse leven ervaart en daar mee om leert gaan, dan dat je je focust op een bepaalde diagnose. (psycho educatie, lifestyle training e.d. zijn goede manieren om dit te leren: neem via je huisarts contact op met b.v. PsyQ)*
:)
Die opmerking bovenaan is wel flinke 'jab' naar een christen toe. In mijn vorige post kun je zien, als je tijd hebt om dat weer eens na te lezen, dat ik het alleen over mijn eigen ervaringen had.

Natuurlijk moet je ook het probleem analyseren en aanpakken. Wat de methodiek is kunnen we van mening over verschillen. In sommige gevallen moeten medicijnen toegepast worden. Ook counseling is prima wat mij betreft.
Waar je het over had in het bericht: als de draaglast de draagkracht niet overstijgt, dat je dan geen probleem hebt, kan ik in meekomen.
Als dit een psychologie term is(ik ben geen deskundige), dan zou ik zeggen dat dit als common sense klinkt; met boerenverstand kom je heel ver, zolang je maar van de omstandigheid bewust bent.

Ik vraag me af waarom er zo'n afkeer bestaat voor geloof; ik heb het bewust niet over religie, religie is het volgen van allerlei rituelen waarbij men krampachtig vasthoudt aan regels. Maar daar zou in een aparte draad moeten, niet in deze.

Sorry Yoonchie, was een beetje onder de gordel...hierbij excuses.

Decompensatie is het uit balans zijn van draaglast en draagkracht......Sorry ik kan er ook niks anders van maken.
Dat jij er andere definities op na houdt dan de algemeen geldende, daar kan ik ook niks aan doen.
Is een achterhaalde opvatting die van persoonlijkheidsstoornissen en de vroege jeugd.

En nee ik ben ook (nog) geen psych.......

ik denk dat deze draad niet helemaal hier thuishoord vandaar dat sommige mensen wat kinderachtig reageren.

De meeste mensen die anders denken zijn juist zo interresant.

uit de wiki pagina:
Verder is ook het obsessief en dwangmatig schoonhouden van bijvoorbeeld de auto, de verzameling tinnen soldaatjes of de audioapparatuur typerend.

ongelooflijk offtopic
zelfdiagnose kan gevaarlijk zijn maar met een beetje hollands boerenpummel verstand kun je voor je zelf een hoop puzzelstukjes op hun plaats leggen
of je nou add pdd-nos een autist of wat dan ook bent..
ik vind het overigens wel gaaf om te lezen dat er wel op gereageerd wordt .

wat mij het meeste irriteert aan de maatschappij van nu dat er geen begrip en geduld is.

zodra je maar ietsiepietsie anders bent geestelijk danwel lichamelijk of allebei dan wordt je door de maatschappij uitgekotst..
en dan? sja thuis zitten ??

ik zeg heel eerlijk dat ik een uitkering heb
( maar ben er niet trots op Zeker NIET !)
aan de andere kant ben ik 5 jaar bezig geweest om werk te zoeken via het uwv aan een jobcoach bedrijf gekoppeld
DIKKE ELLENDE mede daarom kan ik niet meer werken

ben ik er boos om JA ! heb ik er Verdriet van JA !
geeft het me nog een veel vervelender gevoel omdat mensen je aanzien voor een of andere leip die niks kan je wil je verdedigen/cq bewijzen en dat is stuk gemaakt dus in mijn geval is het nogal wrang..
Ik wordt dus betaald door jullie belasting geld ( sorry dat ik die synth ff niet heb mogelijk kunnen maken door de belasting :D)

vervolgens denk ik weet je ik ga vrijwilligers werk doen en kijkn wat dat wordt...
nu ben ik activiteiten begeleider bij een dag activiteiten centrum voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten... ( magazijn der uitgekotsten)

afijn moraal van het verhaal weet ik niet maar het zal verder wel ( zo zie je meteen een beperking van me wilde ergens naartoe met mijn verhaal maar weet niet meer waar...)

back ontopic

nog veeeeeeeel meeer offtopic

en ohja nog ff wat...:D

als iemand iets heeft dan is ie beperkt en NIET gehandicapt.. dat zijn kastplantjes met een stoma,catheter en sonde voeding..
geloof me ik heb dat vrijwilligerswerk en ik kom die plantjes ook tegen...:(

nog veeeeeeeel meeer offtopic
en ohja nog ff wat...:D
als iemand iets heeft dan is ie beperkt en NIET gehandicapt.. dat zijn kastplantjes met een stoma,catheter en sonde voeding..
geloof me ik heb dat vrijwilligerswerk en ik kom die plantjes ook tegen...:(

Och nou dat weer... vroeger heette het gehandicapt nu heet het iemand met een beperking. Vroeger was het gastarbeider, later buitenlander, toen allochtoon, nu is dat alweer te negatief nu heet het nieuwkomer of zo... Poetsvrouw mag je ook al niet meer zeggen, dat is een interieurverzorgster. Koffie juffrouw is floor manager, tuinman op zijn minst hovenier en vuilnisman heet nu recycling-engineer.
Nog maar te zwijgen over de inflatie in het onderwijs, LTS heet nu VMBO. MBO kan ook niveau 2 zijn...

Iemand met een handicap, wat is daar nou zo erg aan?

"Iemand met een handicap, wat is daar nou zo erg aan?"
dat is net zo erg om iemand voor mongool uit te maken terwijl de gene het downsyndroom niet eens heeft
het is voor een hoop mensen kwetsend........

Ik zal wel een vreselijk syndroom hebben, maar betekent 'handicap' niet gewoon beperking?

Wout

ehm sjah het is wat vriendelijker lijkt me

"Iemand met een handicap, wat is daar nou zo erg aan?"
dat is net zo erg om iemand voor mongool uit te maken terwijl de gene het
het is voor een hoop mensen kwetsend........

Ik maak niet iemand uit voor gehandicapte... iemand is gehandicapt of niet. Ik kwets er niemand mee en dat wil ik ook niet. Dat iemand zijn handicap niet kan accepteren is zijn probleem, moet je het daarom bagatelliseren?

Een poetsvrouw voelt zich ook gekwetst als ik haar zo noem. Had ze maar een vak moeten leren of ze accepteert dat ze poetsvrouw is. Moet ik haar daarom anders noemen?

@kalusi ik voel me niet aangevallen wil niks bagataliseren

nogmaals een beperking is wat vriendelijker...

back on topic

En nee ik ben ook (nog) geen psych.......
dat is inderdaad wel duidelijk.
vr.gr. sunny

beperkingen of handicaps ( als bij 't golf) wat maakt het uit. moet na 21 jaar werkervaring de eerste zonder typische " afwijkingwen" nog tegenkomen, mezelf inclusief.
leren omgaan met je beperkingen komt vaak na acceptatie dat je ze hebt , en is volgens mij verstandiger en handiger.

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
In overleg met de overige moderators sluit ik deze thread. Het onderwerp is compleet offtopic voor synthforum, en te zwaar en serieus om even luchtig bij overige discussies te bespreken. Personen met een ernstig vermoeden te lijden raad ik aan professionele hulp te zoeken.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back