Yoonchi
Synth Dork
Jammer dat er weer Gristenen als haaien op de loer liggen om zieltjes te winnen...
Ik denk dat je je beter kunt verdiepen in de problemen die je in het dagelijkse leven ervaart en daar mee om leert gaan, dan dat je je focust op een bepaalde diagnose. (psycho educatie, lifestyle training e.d. zijn goede manieren om dit te leren: neem via je huisarts contact op met b.v. PsyQ)*

Die opmerking bovenaan is wel flinke 'jab' naar een christen toe. In mijn vorige post kun je zien, als je tijd hebt om dat weer eens na te lezen, dat ik het alleen over mijn eigen ervaringen had.
Natuurlijk moet je ook het probleem analyseren en aanpakken. Wat de methodiek is kunnen we van mening over verschillen. In sommige gevallen moeten medicijnen toegepast worden. Ook counseling is prima wat mij betreft.
Waar je het over had in het bericht: als de draaglast de draagkracht niet overstijgt, dat je dan geen probleem hebt, kan ik in meekomen.
Als dit een psychologie term is(ik ben geen deskundige), dan zou ik zeggen dat dit als common sense klinkt; met boerenverstand kom je heel ver, zolang je maar van de omstandigheid bewust bent.
Ik vraag me af waarom er zo'n afkeer bestaat voor geloof; ik heb het bewust niet over religie, religie is het volgen van allerlei rituelen waarbij men krampachtig vasthoudt aan regels. Maar daar zou in een aparte draad moeten, niet in deze.
)