CD branden vanuit Emu Ultra

DFreeze

Nieuwkomer
Ik heb een sampler met interne IDE harddisk. De verzameling banks die daar op staan wil ik backuppen, en nu lijkt het in de manual alsof de Ultra toestaat dat er een brander (optical storage device) op de SCSI poort wordt aangesloten. Klopt dat?

Ik heb namelijk nog niet een brander (anders had ik het wel zelf getest), en wil 't even zeker weten voor ik eentje koop.

Ik gok dat er alleen cd-rom's aan de E-MU gaan. Een "optical storage device" is niet noodzakelijk een brander en zelfs niet noodzakelijk een cd (het kan ook nog een MO-drive zijn bijvoorbeeld).
Een brander zal wel werken, maar alleen als lezer en niet als schrijver.

Voor het branden van cd's heb je ondersteuning van het OS nodig.
Deze is niet aanwezig, zou ook niet weten waarom, maar dat terzijde.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

je kunt tog alles uit je ultra op je pc zetten en dan wegbranden?

i

Oh, ok. Dus geen brander aan de Emu... Uiteraard kan ik ook alles op de PC zetten, maar ik heb net een SCSI kaartje gekocht met een kleinere 50 pins aansluiting, en moet dus nu nog een kabel die van 50 pins naar Centronics 50 pins gaat (ken al die SCSI namen nog niet).
Bovendien draai ik Linux op m'n (enige) desktop, en als ik het goed begrijp is die software om met je Emu te praten voor Windows?

Is er hier iemand die de sampler onder Linux gebruikt? Heeft iemand nog converters of SCSI kabels om die grote 50 pins aan te sluiten?

kabels moet je goed zoeken idd

ik heb een kabel die direct aangesloten kan worden op je scsi kaart heb ze allebij nieuw gekocht in eindhoven (was ongeveer de hele dag bezig te zoeken wat ik nodig had)

voor software ondersteuning kijk op http://www.emusonacid.co.uk/

deze forum gaat alleen over de emu sampler ik heb er veel aan gehad mn ultra werkt perfect op de pc :D

De topicsstarter heeft gelijk: er bestaan MOD's voor de EMU EOS serie. Je kan dan perfect je data op een MOD schrijven en lezen. Ik heb dit zelf niet, maar heb er meerdere artikels over gelezen en ook in de handleiding van het OS wordt hierop ingegaan (vanaf EOS v3.0).

Zelf heb ik ook een Jazz drive, maar de enige schijf die ik heb weigert alle dienst. Nochthans moet ook dit medium prima op EOS v3.0 werken.

:doei:

De topicsstarter heeft gelijk: er bestaan MOD's voor de EMU EOS serie. Je kan dan perfect je data op een MOD schrijven en lezen. Ik heb dit zelf niet, maar heb er meerdere artikels over gelezen en ook in de handleiding van het OS wordt hierop ingegaan (vanaf EOS v3.0).

Ja, maar MO is heel wat anders natuurlijk, MO werkt min of meer als harddisk, dus dat is geen probleem.
TS vroeg naar een brander.

als je veel moet backupen niet moeilijk doen met al die scsi zooi convertors en software etc..

maak je sampler open en gooi gewoon die hdd in je pc, of wat ook erg handig is: een externe hdd case met voeding hoef je je pc niet eens open te maken, gooi je je hdd van je sampler gewoon in die case met usb/fw aansluiting naar je pc

sowieso erg handing om een externe hdd case te hebben ook voor andere zaken :)

Origineel geplaatst door resonance

...maak je sampler open en gooi gewoon die hdd in je pc

Oh, kan de computer het filesysteem van Emu lezen, dan? Dat zou inderdaad veel makkelijker zijn. Is het FS gewoon FAT of FAT32?

Als je interne HD icoontje bij discmenu selecteerd moet je op info drukken,
dan is ie EMU of Fat geformatteerd.

Origineel geplaatst door mikemix
Als je interne HD icoontje bij discmenu selecteerd moet je op info drukken,
dan is ie EMU of Fat geformatteerd.

Ik heb even gechecked, maar de HD is helaas Emu geformatteerd. Dat betekent zeker dat 'ie niet in de computer gelezen kan worden?

Hoi allemaal,

Nog even voor de duidelijkheid.
Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk om via een scsi kabel data van de emu naar de pc en andersom te zenden?

Serge

Origineel geplaatst door DFreeze
Ik heb even gechecked, maar de HD is helaas Emu geformatteerd. Dat betekent zeker dat 'ie niet in de computer gelezen kan worden?

Dat is mij nooit gelukt. Volgens mij kun je wel met apple en het programma TOAST een volledige back-up maken van de emu harddisk. Tenminste heb ik eens gehoord.

Er zit bij mij niets anders op dan soundje voor soundje via SCSI te verzenden

Back