reparatie Matrix 1000

zimmermouse

Nieuwkomer
Ik vraag het nu toch maar eens; mijn Matrix 1000 module heeft het alweer wat jaartjes geleden begeven, ik denk aan een voeding probleem. Iemand die weet waar ik dit voor een redelijke prijs kan laten repareren? In de buurt van Rottterdam indien mogelijk!
Ik ga dus het liefst niet naar feedback, moet ik weer langs dat verrekte analoge museum van hun waar die Yamaha CS80 staat, ik kan het gewoon niet aanzien dat zo'n machine al maanden daar werkeloos achter millimeters dik glas staat weg te kwijnen!:stupid

Leuk zo'n PB, maar ik ben op zich ook wel benieuwd hoe moeilijk en hoe duur het vervangen van zo'n voeding is.

Origineel geplaatst door bikkel
Leuk zo'n PB, maar ik ben op zich ook wel benieuwd hoe moeilijk en hoe duur het vervangen van zo'n voeding is.

Misschien als Matrixxx dit leest dat hij hier een antwoord wil plaatsen? zijn we allemaal happy!

Re: reparatie Matrix 1000

Origineel geplaatst door zimmermouse
Ik ga dus het liefst niet naar feedback, moet ik weer langs dat verrekte analoge museum van hun waar die Yamaha CS80 staat, ik kan het gewoon niet aanzien dat zo'n machine al maanden daar werkeloos achter millimeters dik glas staat weg te kwijnen!:stupid

Schande!!:( :( Al mensen daar een (serieus) bod op gedaan?

Re: Re: reparatie Matrix 1000

Re: Re: reparatie Matrix 1000

Origineel geplaatst door bronswerk
Schande!!:( :( Al mensen daar een (serieus) bod op gedaan?

vind je het gek als ik je vraag deze zin ff uit te leggen?Ik begrijp niet precies wat je hier nu mee bedoeld?:confused:

Enigszins wel, wat ik bedoel is dat het triest is dat een CS80 achter glas stof staat te happen. Met de 2e zin bedoel ik of sommigen van dit forum misschien al een een balletje hadden opgeworpen of die CS80 niet te koop is. Feedback is een winkel en verkopen staat hoog in het vaandel. Toch?

Zo duidelijk? Maarruh, begrijp je de posts van R-ond wel dan?

triest is dat een CS80 achter glas stof staat te happen

op zich helemaal mee eens. maar misschien is het een euh... etalage model? ik denk dat er in de loop van de eeuwen wel een paar zijn leeggeroofd om andere exemplaren te redden of misschien is-tie zo gaar dat repareren onmogelijk en/of idioot duur wordt.

als hij wel helemaal in orde is stel ik voor dat we het Bevrijdingsfront voor Analoge Polysynths oprichten en meteen overgaan tot harde actie om de arme CS-80 te bevrijden uit handen van die gewetenloze kapitalisten ! ik heb nog wel een onderduikadres bij mij op zolder

begrijp je de posts van R-ond wel dan?
zoek moeilijk verbanden zijn spelling, begrijpen ?

Enigszins wel, wat ik bedoel is dat het triest is dat een CS80 achter glas stof staat te happen. Met de 2e zin bedoel ik of sommigen van dit forum misschien al een een balletje hadden opgeworpen of die CS80 niet te koop is. Feedback is een winkel en verkopen staat hoog in het vaandel. Toch?

Zo duidelijk? Maarruh, begrijp je de posts van R-ond wel dan?

NA een paar keer jouw reactie gelezen te hebben snapte ik hem ineens, sorry hoor 't is alleen een beetje ongelukkig geschreven vond ik. Wie is R-ond?

Voorzover ik weet hebben ze bij feedback deze cs80 voor weinig van iemand gekocht, ik dacht zoiets van 1500 euro, nou weet ik ook dat hun synth museum een heiligdom is bij hun, en heb ik vernomen dat niets maar dan ook niets wordt verkocht hieruit, misschien als het bedrijf ooit over de kop gaat dan is de kans groot dat de curator overgaat tot veilen van deze (pronk)stukken.
Ik zou zeggen tot die tijd er nooit meer wat kopen met zijn allen*D, boycotten die handel.
Nee, eerlijk ik denk echt dat het die apparaten geen goed doet door zo lang stil te blijven staan. Echt een schande dat ze niet een analoge hoek maken en er eventueel demonstratie sessies op geven, ik ga er dan zeker heen! Kijken is leuk maar horen is natuurlijk waar deze dingen voor gemaakt zijn en dat is in ieder geval niet om achter glas te zetten.

Origineel geplaatst door Synclavier
Ik wil er wel naar kijken, indien het een voedingsprobleem is kan ik dat wel oplossen.

Dat is goed nieuws, hoe of wat kunnen we afspreken?
Woon je in de buurt van Rotterdam?

Origineel geplaatst door Synclavier
Ik wil er wel naar kijken, indien het een voedingsprobleem is kan ik dat wel oplossen.

je weet ook wat je tegen die brom moet doen?

hehe ik zal een reaktie geven, ik heb in het verleden ooit een matrix 1000 gerepareerd en volgens mij heeft da goose er ook nog een staan die ik in handen heb gehad, om eerlijk te zeggen repareer ik al jaren niet meer en ben het ook niet meer van plan aangezien mijn interesse meer in de muziek zit of het moet een leuk DIY projectje zijn. ik kan je aanraden om de volgende forum leden te benaderen

boemtjak
mike philco
synthfreak ( volgens mij)

er zijn een paar pro reperatie bedrijfjes die ze ook kunnen maken

bv: music service center of service connection en er zijn er wel meerdere

als je zelf handig bent google je even de schema´s te voorschijn en ga je aan de slag met je multimeter en scoop ;)

Ik woon in de buurt van Rotterdam, kan in de loop van de volgende week 's avonds wel een keer langskomen. Geef even per pb of e-mail je adres etc...

op zich helemaal mee eens. maar misschien is het een euh... etalage model? ik denk dat er in de loop van de eeuwen wel een paar zijn leeggeroofd om andere exemplaren te redden of misschien is-tie zo gaar dat repareren onmogelijk en/of idioot duur wordt.

als hij wel helemaal in orde is stel ik voor dat we het Bevrijdingsfront voor Analoge Polysynths oprichten en meteen overgaan tot harde actie om de arme CS-80 te bevrijden uit handen van die gewetenloze kapitalisten ! ik heb nog wel een onderduikadres bij mij op zolder

Ik ben een paar jaar geleden met feedback in contact getreden over al hun ouwe synths. Mijn plan was om dat hele zooitje te repareren om ze dan in te kunnen zetten.
ze waren totaal niet geïnteresseerd. Het mag geen geld, moeite of ander gedoe kosten. Kortom zij zijn zelf blij met de situatie en wilden die zo houden.

Doet me aan het gemeente museum denken...

Eigenlijk zou je ze onder druk moeten kunnen zetten met een mega-order maar met dien verstande dat dat alleen doorgaat als je die CS80 erbij krijgt. Zoniet dan naar de concurrent. Ben benieuwd hoe dat zou uitpakken. :duivels:

Eigenlijk zou je ze onder druk moeten kunnen zetten met een mega-order maar met dien verstande dat dat alleen doorgaat als je die CS80 erbij krijgt. Zoniet dan naar de concurrent. Ben benieuwd hoe dat zou uitpakken. :duivels:

Ga je nooit voor elkaar krijgen, geloof me nou!! Je kan het natuurlijk altijd proberen, toch?*D

Origineel geplaatst door SaintEric
Ik ben een paar jaar geleden met feedback in contact getreden over al hun ouwe synths. Mijn plan was om dat hele zooitje te repareren om ze dan in te kunnen zetten.
ze waren totaal niet geïnteresseerd. Het mag geen geld, moeite of ander gedoe kosten. Kortom zij zijn zelf blij met de situatie en wilden die zo houden.

Doet me aan het gemeente museum denken...

ik vind het een domme, neergesmeten verzameling met korte teksten die soms nergens op slaan en vaak herkenbaar van het net zijn geplukt. volgens mij hebben ze ook geen idee wat er wel of niet goed werkt. zal wel allemaal voor een appel en een ei zijn ingeruild. dan maakt het ook niet uit.

Raar eigenlijk, zo'n uitgestalde verzameling oude gear bij Feedback zou positieve reacties moeten uitlokken dacht ik, terwijl hier precies het tegenovergestelde gebeurt. Het lijkt wel of zelfs de verkoop van nieuwe gear hierdoor negatief wordt beinvloedt.

Raar eigenlijk, zo'n uitgestalde verzameling oude gear bij Feedback zou positieve reacties moeten uitlokken dacht ik, terwijl hier precies het tegenovergestelde gebeurt. Het lijkt wel of zelfs de verkoop van nieuwe gear hierdoor negatief wordt beinvloedt.

ach, dat lijkt me wat sterk.
Ik zelf vind het alleen een beetje jammer dat het spul niet aan het werk gezet kan worden, al is het alleen maar voor educatie of zo. En zelf kan ik het ook nog wel waarderen als een berg onderdelen.
En verder zal het inderdaad voornamelijk door inruil verkregen zijn. Dus als je het zo bekijkt mag je nog danbaar zijn dat het niet al jarengeleden is weggegooid. Want er wordt flink wat weggegooid over het algemeen. De verhalen die ik vanuit andere winkels heb gehoord...

Back