dynacord tam 21

En tòch wil ik ooit nog een TAM, liefst een 19. Maar een 21 is ook mooi...
Gewoon gezellig in het rackje samen met z'n broertje de DRS... :D

Ziet er mooi uit, dat exemplaar op Ebay. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de 19 en de 21? Aan de voorzijde zie ik niet zoveel eigenlijk.

De 19 is geel, de 21 wit... :D
En verder lees ik op dit onvolprezen forum dat de 21 een extra knopje voor 'delay adjust' schijnt te hebben.

Origineel geplaatst door Hanz
De 19 is geel, de 21 wit... :D
En verder lees ik op dit onvolprezen forum dat de 21 een extra knopje voor 'delay adjust' schijnt te hebben.

Aha, ik heb hier zojuist een betere foto van de 21 gevonden. Het lijkt er juist op dat hier het knopje "delay adjust" ontbreekt dat op de 19 wel zit.....wel vaag dat ze voor zo'n klein verschil een heel ander model op de markt hebben gezet :)

Ik heb zelf de 19 maar de 21 vind ik er toch ook wel mooi uitzien hoor. Misschien toch maar eens een andere kleur knopjes scoren :D

Ik lees over één chorus waarvan ik het vrij zeker is, da's de Dynacord TAM-19.
Zowiezo een erg leuk apparaat denk ik!
Ook de Dynacord CLS-222 gebruikte 'm, maar als leslie-simulator, niet als chorus.

Is het nu een chorus? of een flanger? Die effecten liggen geloof ik wel dicht bij elkaar

Jammer hij verzend niet naar Europa

Chorus en Flanger ligt inderdaad in elkaars verlengde, waarbij flanger geloof ik iets kortere delaytijden gebruikt. Het grootste verschil: Flanger gebruikt feedback, Chorus meestal niet.
Maar er zijn zoveel verschillende produkten met verschillende schakelingen, dat het allang geen 'beschermde termen' meer zijn.

Oh ja, tipje van mijn kant, een TAM-19 uit Duitsland: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=250085242430&rd=1&rd=1

Chorus en Flanger ligt inderdaad in elkaars verlengde, waarbij flanger geloof ik iets kortere delaytijden gebruikt. Het grootste verschil: Flanger gebruikt feedback, Chorus meestal niet.
Maar er zijn zoveel verschillende produkten met verschillende schakelingen, dat het allang geen 'beschermde termen' meer zijn.

Oh ja, tipje van mijn kant, een TAM-19 uit Duitsland: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=250085242430&rd=1&rd=1

Staat ook weer alleen verzending naar Duitsland

Tja, je kunt 'm proberen te mailen. Meestal is verzenden uit Duitsland niet zo'n probleem.

chorus
doubling van delay meerdere chips d8 ik ,..
wat weeet ik nou ?

dmv feedback wordt ,..flanger gemaakt!

:okdan:

volgensmij moetje gewoon je hoogste bod in voeren CATAL.
bv 180.- asjij denk datdat t waard is ,....en aster iemand is die 12 heeft valtie vanzelf weg/en iemand die inspringt uurtje voor tyd en bv 160.- bied zal meer moetn bieden tot 181.- en hopla istieje voorby

tuurlijk aallemaal fictirve bedragen ,..want ik heb geen idee wat zoon ding moet kosten
eerlijk gezegd zijn t mooie app,..
maar voor een flange/chorus 150a200 gaan betalen ,..
ik vindt een bbd / analoge delay wel apart of leuke vintage rev machine ...
mag wat kosten :geslaagd:

Overigens heeft de TAM-19 ook nog eens een lekker klinkende oversturing op de mono-input, desgewenst. Die krijg je er dus als bonus bij :) Ik heb er eens een ER-1 drummachine door gestuurd en dat klonk gelijk veel lekkerder.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Overigens heeft de TAM-19 ook nog eens een lekker klinkende oversturing op de mono-input, desgewenst. Die krijg je er dus als bonus bij :) Ik heb er eens een ER-1 drummachine door gestuurd en dat klonk gelijk veel lekkerder.

In de laatste seconden overboden op de TAM 19. Moet ik nu treuren?

Hoe zit het eigenlijk met de ruis van het apparaat?

Aanbieder schreef
er hat ein starkes Grundrauschen, tja, analog eben ;o)

Wat doet die channel adjust dan precies? Die regelt de kanalen, maar welke? Is dit knopje dan eigenlijk overbodig, aangezien deze niet op de 21 zit?

Origineel geplaatst door koediman
chorus kan ook goed feedback hebben. wat het verschil precies met flanging is kan ik dan weer niet goed onder woorden brengen. ;)

maar tis ter wel ,..
waarom moet ik altyd by een koediman uitspraak - ff naar links naar je avatar kijken :D yoke
die is toch van die traiiler trash serie van mtv ofso?

iig volgens mij doubled en chorus iets ,..en flanger heeft meer verwant schap met phaser want phaser heeft stages heeft een fklanger analoge dat ook niet ??
mooi onder werp waarom willen we analoge mod fx !!!
:halleluja

[OT]idd avatar komt van trailer park boys, maar m'n avatat was er eerder als dat de serie op mtv kwam.[/OT]

chorus kan ook weer stages hebben dus tsja... al die effekten (chorus/phaser/flanger) liggen dicht bij mekaar.
ik kan me herinneren dat er weleens eerder over gediscusseerd is op het forum maar ben te lui om te zoeken.
als je de effekten een beetje kent weet je ze op het gehoor prima uit elkaar te houden, wat de theorie erachter is zal me eigenlijk worst wezen. :)

Origineel geplaatst door R-ond
volgensmij moetje gewoon je hoogste bod in voeren CATAL.
bv 180.- asjij denk datdat t waard is ,....en aster iemand is die 12 heeft valtie vanzelf weg/en iemand die inspringt uurtje voor tyd en bv 160.- bied zal meer moetn bieden tot 181.- en hopla istieje voorby

tuurlijk aallemaal fictirve bedragen ,..want ik heb geen idee wat zoon ding moet kosten
eerlijk gezegd zijn t mooie app,..
maar voor een flange/chorus 150a200 gaan betalen ,..
ik vindt een bbd / analoge delay wel apart of leuke vintage rev machine ...
mag wat kosten :geslaagd:

Ja, hij was nie in superstaat. Zag er wat gehavend uit, wat doorverkoop weer zou bemoeilijken.
Niet dat ik gekocht zou hebben om door te verkopen. Verzenden zou ongeveer 20 euro hebben gekost. Het apparaat zou dan op 155 euro gekomen zijn. Dat is best veel geld. Het was de 1e keer op Ebay. Ik was niet ingelogd, waardoor ik niet snel kon overbieden. Ik vond het niet waard hevig over te bieden.

Die Tam21 ziet er als nieuw uit trouwens, alleen zal verzenden vanuit Amerika niet goedkoop zijn.
euhh even snel berekend via de UPS site kwam op 118.40 USD

Hooihuis ben wel benieuwd naar hoe die klinkt. Kun je een Mp3tje met strings posten?

Origineel geplaatst door Catalunya
Hooihuis ben wel benieuwd naar hoe die klinkt. Kun je een Mp3tje met strings posten?

Zou het graag willen doen, maar heb helaas een zeer brakke computer thuis staan en heb nog nooit een MP3 kunnen posten. Heb ook geen geluidskaart oid om audio in te voeren (doe toch alles met hardware).

Helaas dus...zou ook weleens voorbeeldjes van tracks op SF willen zetten of zo =(

Back