Motu 828 - USB 2.0 of Firewire?

Firewire....omwille van de stabiliteit.....de snelheid van beide protocollen is snel zat voor de 828MKII, ook met de ADAT i/o erbij.

Wel is het zo dat Firewire met PC toch vrij veel problemen kan geven met verschillende chipsets..;dit wil je echt niet...:( Ik zit nu ook sterk te twijfelen ....denk op dit moment dat ik toch voor de USB2 ga. Daar zijn geloof ik geen problemen mee mbt PC chipsets.

Ervarin iemand?

Ik gebruikte mijn Motu op de onboard texas Instruments firewire controller van mijn Asus moederbord. Nooit geen enkel hikje gehad.

Origineel geplaatst door mikemix
Dat betekend dat ie altijd aan de hik is....

Dijenkletsen......=)

Kan de 828 MK2 even lenen van een collega hier bij Arturia..Ik ga de firewire vanavond ff testen op mn toshiba notebook..ben benieuwd.

motu rocks... de dag dat de mijn ultralite crasht, eet ik m'n t-shirt op :)

Sorry voor het bumpen van dit topic, maar ik bezit sinds 2 dagen de USB versie en die gaat terug naar de winkel... ik kan met moeite nog 2 VST's gebruiken, het CPU verbruik van de USB versie is althans zeer hoog en hij valt niet lager in te stellen dan 512 samples. Getest op een XP Duo1,6 en een Vista Duo2,6 systeem. "Symptomen" zijn een grote buffersize en regelmatige CPU overloads, stotteringen, ...

Firewire!

Ik had alleen maar problemen met mijn asus moederbord met via chipset waar ik mijn 828mk2 fw had aangesloten. Losse pci firewire kaart gekocht (met betere chip) en het probleem is compleet opgelost. Heeft me 15e gekost.Dus dat hoeft geen reden te zijn om voor USB te gaan.

ik zou ook firewire kiezen
al is het alleen omdat je die minder vaak voor andere apparaten gebruikt en dus usb poorten spaart voor weettikveel watvoor dongles of muizen of controlers enz enz

Ik had alleen maar problemen met mijn asus moederbord met via chipset waar ik mijn 828mk2 fw had aangesloten. Losse pci firewire kaart gekocht (met betere chip) en het probleem is compleet opgelost. Heeft me 15e gekost.Dus dat hoeft geen reden te zijn om voor USB te gaan.

True. Maar dan weet ik nog wel een betere: Als je toch een PCI slot moet opofferen om een firewire divice te kunnen draaien kan je beter gewoon voor een PCI audio interface kiezen. ;)

Waarbij je dan wel vergeet te zeggen dat je in dat geval voor een vergelijkbare MOTU aanmerkelijk meer betaalt... ;)

Een 424 kaartje en een 2408 of 24I/O is immers toch van een andere prijscategorie.

Waarbij je dan wel vergeet te zeggen dat je in dat geval voor een vergelijkbare MOTU aanmerkelijk meer betaalt... ;)

Een 424 kaartje en een 2408 of 24I/O is immers toch van een andere prijscategorie.

Da's ook wbt I/O een andere categorie Hanz. Motu maakt geen 828 PCI(e)...
En zo vergeten helaas veel fabrikanten tegenwoordig om leuke PCI(e) Interfaces te maken. Ik snap daar werkelijk niets van.

motu rocks... de dag dat de mijn ultralite crasht, eet ik m'n t-shirt op :)

Mijn 828Mk2 FW freakt af en toe en heeft een factory reset nodig. Ik ben niet de enige met dit probleem er is geen oplossing. Motu rocked zeer zeker niet. Ik vind Motu voor de multi i/o geluidskaarten vergelijkbaar met wat een setje Behringer 2031A zijn in de active monitor markt; een goede opstapje van de 2 i/o kaartje die je bij een pak cornflakes kreeg, maar niks bijzonders.

Back