kabellengte studio

manvsmachine

Electribe junk
Ik ben het een en ander aan het verbouwen in de studio. Nu moeten er naar mijn keyboardrack 3 kabels komen. Ik wil deze door een al bestaande buis in de grond leggen naast een utp kabel. Nou is mijn vraag of een kabellengte van 9 meter(gewone instrumentkabel) zonder storing kan werken of dat het beter is om de boel gebalanceerd te maken met een DI box en XLR kabels.

Origineel geplaatst door arnomusicman
In principe wordt voor +6m veelal gebalanceerd aanbevolen.
Hoewel er wel ongebalanceerde prefab 9m kabels te koop zijn.
Dus ik denk dat het wel zal kunnen. Maar zeker weten.............

ja die zijn inderdaad te koop. Maar ik heb ze erg dicht bij elkaar liggen in de nieuwe situatie en ben een beetje bang voor overspraak.

Die utp kabel vervangen door ftp kabel (afgeschermd), scheelt in storing. Kost bijna niets.
Zolang je de apparatuur laag-ohmig kan houden, zal het wel los lopen met de kabelverliezen. De koptelefoonaansluiting gebruiken (laagohmig) is ook een optie. Houdt anders bij flinke lengte (>5m) rekening met wat hoge tonen verlies

Ik heb ondertussen een oplossing uitgedacht. Ik heb me uiteindelijk 2x 7 meter microfoonkabel gehaald.
Aan de kant van het synth rack komt mijn oude etek mixer te staan. Deze heeft gebalanceerde uitgangen. Vanuit deze uitgangen stuur ik een stereo mix naar de andere mengtafel. Op die manier kan ik altijd nog naar links of rechts pannen om mijn synths apart af te mixen. En allemaal tegelijk gebruiken doe je toch zelden.

Origineel geplaatst door manvsmachine
Ik heb ondertussen een oplossing uitgedacht. Ik heb me uiteindelijk 2x 7 meter microfoonkabel gehaald.
Aan de kant van het synth rack komt mijn oude etek mixer te staan. Deze heeft gebalanceerde uitgangen. Vanuit deze uitgangen stuur ik een stereo mix naar de andere mengtafel. Op die manier kan ik altijd nog naar links of rechts pannen om mijn synths apart af te mixen. En allemaal tegelijk gebruiken doe je toch zelden.

Eeeeh mic kabel kan dat wel ? heeft toch een hele andere impedantie als line kabel, ik zou even op antwoord wachten op iemand die daar kijk op heeft voordat je de kabels in de grond gooit.

Origineel geplaatst door anoniempje
Eeeeh mic kabel kan dat wel ? heeft toch een hele andere impedantie als line kabel, ik zou even op antwoord wachten op iemand die daar kijk op heeft voordat je de kabels in de grond gooit.

Voor zover mij bekend is het enige verschil dat een mic kabel (gebalanceerd) een ader meer heeft. Koper is koper.

Origineel geplaatst door anoniempje
Dat kan zeker wel. ik gebruik al mic kabel als instrumentkabel. dat werkt prima hoor.

Back