Micro Modular syncen?!

MicroFi

Ouwe rot
Ik heb onlangs een Nord micro modular gekocht. Allemaal goed en wel, wat voorgebouwde patches ingeladen en erg verbaasd geweest over de ongelofelijke kracht van dat kleine bakje. Ik heb ook enkele patches die uit hunzelf een sequense opstarten als je hun aandrukt, zogezegd. Nu is mijn vraag: hoe ga ik dit op een makkelijke manier kunnen syncen met mijn Korg Electribe?

Ik heb namelijk nog nooit dingen gesync't met midi en ik denk persoonlijk dat de micro modular een geval apart is, aangezien hij ... wel, modulair is? Is er iemand die dezelfde setup gebruikt en er goed mee uit de voeten kan?

Het zou leuk zijn wat tips te krijgen. Alvast bedankt!

Even uit mijn hoofd:
- Je moet als eerste in de synth instellingen (in de editor) de micro laten reageren op externe clocksignalen.
- Én de patch moet de masterclock gebruiken (als je bovenstaande hebt gedaan, dan is dat externe clock). Er zijn veel patches online te vinden die dat niet doen, dus moet je die even ombouwen en ipv clock generator module de global-midi-in module gebruiken.

Zoals gezegd, uit mijn hoofd even, dus misschien zit ik er wat naast. Maar dit is het globale idee.

Suc6!

Hier enorm veel leerzame info:
http://nm-archives.electro-music.com/010_NordModular/

Ik ben al opgewonden om het uit te proberen.
Ik ga meteen aan de slag en eigenlijk mag dit draadje dus al op slot.

Super bedankt!

Back