ECHO audiofire 12

nox

Stamgast
middag

ik zit op dit moment een beetje op een soort tussenweg wat betreft audio apparatuur en ik wil dan ook een stap verder met een audio interface voordat ik uiteindelijk aan de lynx of apogee kaarten ga..

ik werk tot op heden nog met 2 delta 1010's, maar nu viel mijn oog eigenlijk al snel op de Echo Audiofire 12 firewire interface, rechttoe rechtaan 12 in 12 uit en geen foefjes zoals adat s/pdif enzo wat ik toch niet gebruik.. ik zal er wss 2 kopen en als ik de driver specs moet geloven is 't tegenwoordig gelukkig ook mogelijk om ze naast elkaar te draaien

ik heb een SOS review gelezen waar ie best goed uit de verf kwam, maar misschien dat enige synthforum helden mij ook nog van enige info kunnen voorzien wat betreft voors en tegens..

Audiofire12%20diagram.jpg

Re: ECHO audiofire 12

Origineel geplaatst door nox
middag

ik zit op dit moment een beetje op een soort tussenweg wat betreft audio apparatuur en ik wil dan ook een stap verder met een audio interface voordat ik uiteindelijk aan de lynx of apogee kaarten ga..

ik werk tot op heden nog met 2 delta 1010's, maar nu viel mijn oog eigenlijk al snel op de Echo Audiofire 12 firewire interface, rechttoe rechtaan 12 in 12 uit en geen foefjes zoals adat s/pdif enzo wat ik toch niet gebruik.. ik zal er wss 2 kopen en als ik de driver specs moet geloven is 't tegenwoordig gelukkig ook mogelijk om ze naast elkaar te draaien

ik heb een SOS review gelezen waar ie best goed uit de verf kwam, maar misschien dat enige synthforum helden mij ook nog van enige info kunnen voorzien wat betreft voors en tegens..

Ik heb 'm zelf nooit gehoord, maar op gearslutz.com lees ik keer op keer dat veel mensen hem zelfs beter vinden dan de fireface...

Het proberen waard dus lijkt me..

gr,
Marc

Ik heb er twee gedaisychained, en het werkt echt zeer soepel. Mijn laptopje met 512 MB geheugen trekt zo 14 kanalen tegelijk naarbinnen (24 bits, 48kHz), en daarna begint de harde schijf wat moeite te krijgen. Echt een aanrader voor mensen die gewoon veel analoge ins op hun computer willen hebben.

ok, ja met de 4 gig ram moet dat hier dan wel goedkomen dacht ik zo :D

maar ff wat anders dan, ik meen dat ik in m'n pc firewire 400 poorten heb zitten, als ik 24 outputs netjes toegewezen tegelijk laat afspelen in een multitracker, zodat ik alles netjes verspreid heb over m'n tafel, kan die firewire poort alle data dan wel tegelijkertijd verwerken zonder latency?

en 'tzelfde geldt voor de inputs, maar dit is opzich minder likely in mijn setup, hoogstens 12 sporen tegelijk, en dat schijnt te werken zo te zien

Op de Echo website staat ergens hoeveel kanalen je met de verschillende Firewire protocollen, afhankelijk van de kanaalsettings, tegelijk kunt afspelen. Ik heb zelf volgens mij ook Firewire 400 en dat is op mijn pc in ieder geval niet de zwakste schakel.

In de manual staat de info hierover op p37/38.
Het hangt dus af van de samplerate waarop je werkt. Bij 192kHz krijg je dus geen 2 AudioFire12's over 1 FW400 poort. Maar bij 96kHz wel! Je zou er dan theoretisch volgens de tabel zelfs krapaan 3 aan kunnen hangen!

Mijne (1 st.) krijg ik waarschijnlijk/hopelijk morgen thuisbezorgd!8)

kijk eens aan, ik record heel selectief op 96khz, maar normaal gesproken gewoon op 44.1 of 48, boven de 96khz is 't voor mij allemaal wat teveel van 't goeie maar leuk dat 't een optie is in elk geval

dit wordt trouwens m'n eerste firewire interface en ik vraag me af he, als je 2 van die dingen daisychained, herkent je control panel dan wel alle 2 de interfaces en kan je 't op die manier dus ook van 1 naar 24 routen? of ben ik nu een beetje een noob :)

... en mocht je nou niet uit die manuals komen: Ja dat kan. Alleen is het standaard control panel beperkt qua routing mogelijkheden, maar in je DAW kun je alle mogelijke routings maken.

Ik ben zelf ook op zoek naar een geluidskaart met meer dan 8 analoge inputs. Ik gebruik nu een Edirol DA-2496 en ben heel erg tevreden over de geluidskwaliteit hiervan. Aangezien het de laatste tijd erg goed gaat met de producties wil ik zeker niet gaan inleveren op de geluidskwaliteit, dus zit ik ook te denken aan de veel duurdere Motu 24i/o...Ik heb geen 24 inputs nodig, maar als de Motu veel beter is wil ik dit wel overwegen...

Kan iemand mij hier misschien een goed advies over geven?

Thanx :)

Denk dat deze fire wire interface idd wel een eigen topic verdient. Ik heb hem ook aangeschaft bij i4muzique. Ze wilden hem graag verkopen, alleen wezen ze me op de service en support van Echo die vaak te wensen over laat.

Lange levertijden etc etc etc...

Maar gewoon goed schoonhouden en hij gaat langggggggg mee :D

PS perfecte kaart uiteindelijk voor bij mijn mackie tafel......

Heb er ook eentje en is een fijne kaart, simpel, geen extra poespas die je toch nooit gebruikt en klinkt inderdaad gewoon erg goed en kleurt het geluid niet.
Ik heb een tijdje geleden wat problemen gehad met asio kraakjes etc en kreeg goed hulp van de heren van echo, reactie binnen een dag per mail en kreeg een driversetje die destijds nog niet was gereleased.
Probleem bleek achteraf mijn MOBO te zijn maar toch hulde voor de service van echo, heel behulpzaam.

Goed kaart gewoon..

fire 12

fire 12

Erg goede kaart en tot nu toe weinig mensen die klachten hadden met de installatie.
Voor het geld is het een practhige oplossing als je 12 in en uit wilt.

aanbevolen.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
heeft de audiofire 4 dezelfde converters als de 12??

Lekker klein degelijk bakje ook die 4

Op de website van Echo kan ik hier geen antwoord op vinden. De AF4 gaat echter tot 96kHz waar de AF12 tot 192kHz gaat, dus het lijkt mij dat er andere converters in zitten. Op de website van echo (www.echoaudio.com) staat een link naar een review van de AF4 door SoundOnSound.

Ik heb de AudioFire12 alweer ruim een half jaar in mijn bezit, en ben er erg tevreden mee. Goeie sound, lekker veel I/O's, en de drivers zijn ook stabiel. Een goed teken: het valt me op dat Echo veel aan driver-ontwikkeling doet; het afgelopen half jaar zijn er zeker 4x nieuwe drivers uitgekomen. Niet dat de drivers slecht zijn, er wordt juist gewoon veel geoptimaliseerd en verbeterd.

Ik haal deze even naar boven...

Ik heb de mijne die ik via musicstore.com (duitsland) heb gekocht net toegekregen. Nu doe ik vol spanning de doos open en ik merk dat er alleen een snoer amerikaans type bij zit. Nu denk ik dus dat hij op 110 is. Verschillende oplossingen maar liever voorzichtig...
- Heb ik gewoon een fout model gekregen en moet ik ruilen?
- Ik vervang gewoon het snoer dat past en plug in op 220 (al lijkt me dit geen goed idee);
- Of heb ik een convertor nodig?

Iemand raad?

Groeten,
Philippe

achterop het apparaat bij de power connector staat 90 - 264 VAC dus het lijkt me dat hij het trekt, maar ik zou toch even mailen met echo en MSK
maar wel vaag dat je er bij MSK een amerikaans snoer bijkrijgt dat hoort niet lijkt me dus even melden lijkt me gepast en allicht krijg je het correcte snoer toegestuurd

Back