Probleempje met Moog Rogue

DJ Bies

Ouwe rot
Ik heb een klein probleempje met mijn Moog Rogue. Als ik bijv. een C-toets aansla, geeft de Moog geen C. Met de tune knop is dit probleem niet op te lossen. Pas als ik het pitch wiel uit de neutrale stand haal, kan ik er een C uitkrijgen. Kan ik zelf de synth stemmen (bijv. met een potmetertje binnenin de synth) of is dit te lastig en moet ik 'm wegbrengen?

achter op de rouge zitten de callibratie punten
je ziet div kleine gaatjes zitten

maar euhhh als je er geen verstand van heb begin er dan ook niet aan er zijn al zat van die profs geweest die zo hun synth naar de klote hebben geholpen

ff draaaiiiiiieeeeeeeen heheehehhehehehe

Als je het aandurft moet je er gewoon voorzichtig aan gaan draaien en al vergelijkend met een andere bak kom je er wel achter waar welk punt voor dient.(mastertune/scale)
Ik heb het zelf uitgevogeld.
Als je het aandurft gewoon heel voorzichtig draaien en vergelijken.

succes

Zoe, kan het kloppen dat het bij de Prodigy opdezelfde manier werkt
Zo heb ik pas Osc 2 van gestemd

Origineel geplaatst door G-Style
Zoe, kan het kloppen dat het bij de Prodigy opdezelfde manier werkt
Zo heb ik pas Osc 2 van gestemd

kan ik niet 123 antwoord opgeven

Origineel geplaatst door senso
Zo niet, valt er in ieder geval weer eens wat te lachen hier :D

Apart soort humor hebben sommige mensen :D

raar dextah heeft dat probleem ook
maar ik bedenk me nu dat ik dat ook eens heb gehad met div andere synths en daar lag het aan het stroomnet werk dat ik te wel spul had aanstaan
kijk ook eens als het modulatie wiel goed staat en is het niet zo dat het die niet onstemd maar dat hij in een bepaalde positie van zijn noot afstaat of door dat je 2 osc gebruikt

?????????? test alles nog eens goed uit

Ik heb laatst bij m'n SH-101 een knop vervangen en de pitchbender gerepareerd (die blijf wat hangen). Na afloop bleek dat de tuning niet meer klopte. Bleek dat ik met m'n stomme kop de de draaipot (die in de pitchbender zit) iets had verdraait tov de pitchbendhendel zelf. Hierdoor veroorzaakte deze in de middenstand dus eigenlijk al een lichte pitchbend.
Pas als ik het pitch wiel uit de neutrale stand haal, kan ik er een C uitkrijgen.
Zoets lijkt me bij jou ook het geval. Ik zou dus eerst naar de pitchbender kijken alvorens de osc's te gaan lopen tunen.

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik heb laatst bij m'n SH-101 een knop vervangen en de pitchbender gerepareerd (die blijf wat hangen). Na afloop bleek dat de tuning niet meer klopte. Bleek dat ik met m'n stomme kop de de draaipot (die in de pitchbender zit) iets had verdraait tov de pitchbendhendel zelf. Hierdoor veroorzaakte deze in de middenstand dus eigenlijk al een lichte pitchbend.

Zoets lijkt me bij jou ook het geval. Ik zou dus eerst naar de pitchbender kijken alvorens de osc's te gaan lopen tunen.

klopt ON ACID ROLAND benders moet je precies de potmeter op een nul punt afstellen maar de moog bender heeft een ander principe

idee was goed maar de kans is klein
maar ja alles is mogenlijk tegenwoordig

Origineel geplaatst door zoe

idee was goed maar de kans is klein

Shit! ;)
Volgende keer beter.
Hebben de mannen dit probleem ook via CV/gate?

Origineel geplaatst door OnAcid

Shit! ;)
Volgende keer beter.
Hebben de mannen dit probleem ook via CV/gate?

nou wacht even ON ACID er zit wel een stukje waarheid in wat je zegt de meeste pitchbenders hebben een potmeter en dat principe komt wel overeen met wat jij bedoeld met je roland bender

Voor de liefhebbers: ik heb hier een zip-bestand gevonden waarin staat hoe je de Rogue moet calibreren. PB of mail me maar ff als je dit bestand wilt hebben.

Voor de mensen die het niet zelf willen of kunnen doen: er is op dit moment hier weer een plaatsje vrij op de operatietafel... ;)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Voor de liefhebbers: ik heb hier een zip-bestand gevonden waarin staat hoe je de Rogue moet calibreren. PB of mail me maar ff als je dit bestand wilt hebben.

Voor de mensen die het niet zelf willen of kunnen doen: er is op dit moment hier weer een plaatsje vrij op de operatietafel... ;)

De patient Jupiter6 is net ontslagen uit de prive kliniek van DR BoemTjak

Origineel geplaatst door dextah

Nee hiep hiep hoera ! Welkom thuis !

we komen eerdaags wel even in het vere noorden wat pils halen bij je :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:

Back