Kenton Control Freak/Cubase

emroo

Ingeburgerd
Ik heb sinds twee dagen een midicontroller tussen mijn Yamaha DSX1 en mijn pc (met Delta 10/10 LT geluidskaart)
Aansluiten was geen probleem, alles deed het nog naar behoren, maar nu krijg ik opeens geen geluid meer uit mijn keyboard.De Controlfreak geeft signaal (ontvangt ie uit mijn keyboard natuurlijk) Maar in Cubase hoor ik niets.
Speelt wel gewoon de song af, als ik met mijn muis op de softsynths druk, geven ze geluid, alleen hoor ik dus niets via mijn keyboard.
Wie heeft er advies/tips?
Heb ik eindelijk een vrije zaterdag, kan ik geen muziek maken.
OPtie is om die Controlfreak er weer tussen uit te halen, maar da's nou net niet de bedoeling.

Oh, en nog iets, ik heb ook opeens volumeverschil tijdens het afspelen van een song, wat ik nog nooit heb gehad.Erg vreemd.

hoe heb je het precies aangeloten?

Denk toch dat oozi z'n idee nog niet zo gek was.
Want hoe kan die control freak het signaal van het keyboard doorgeven naar de 1010?

De midi kabel van je Kenton naar 1010 moet in ieder geval in de midi-thru aansluiting zitten.
De kabel van je keyboard naar de input van de Kenton.
En wellicht dat je die thru optie in die Kenton zelf aan/uit kan zetten.

Trouwens best wel een stoer ding. Bevalt hij een beetje? (ook al heb je hem zo kort_

Met het boek voor mijn neus:In a simple set up, where you have typically a controllling keyboard connected to a computer wich has a soundcard installed, you would normally have the MIDI OUT of your keyboard connected directly to the MiDI IN of your computer.

To include the CF in your system, it should be inserted between the keyboard and the computer.
To do this, connect the MIDI OUT of your keyboard to the MIDI IN of the CF. (heb ik gedaan)
And connect the MIDI OUT of the CF to the MIDI IN of your computer (Heb ik ook)
The CF will automatically pass any midi it receives at it's midi in, directly to his midi out.

Dit lijkt me toch echt wel duidelijk, waarom denken jullie dat het door MIdi thru moet?

Inderdaad een stoer ding, maar ben op het moment zo moedeloos dat ik hem er weer tussenuit ga halen, zodat ik tenminste muziek kan maken...

Erg vreemd hoor.

Waarom zit er anders uberhaupt een midi-thru op :confused:

Maar als ik dat zou willn proberen, hoe dan?
Keyboard midi out naar thru van de Kenton? en dan Kanton out naar midi in Pc?
Ik verzin maar wat hoor?
En ws zit midiprogrammeren niet in de vrouwelijke genen en moet ik maar om hulp vrgaen...grrr :-(

Maakt niks uit joh. Gewoon vragen!

Misschien een handig ezelsbruggetje.

Op sommige apparaten met midi staat er bij de midi uitgaan ook wel eens:
Out/Thru bij die ene aansluiting

Dus in dit geval geen Out gebruiken maar in plaats daarvan de Thru.

Want als het goed is wordt het inkomende signaal van de In direct vertaald naar Thru data en als je KF ook midi data wil verzenden wordt dat erbij 'geplakt' (merged). Als het is wat ik denk tenminste. Het hoeft niet te werken als het in de Kenton anders is ingesteld.

Back