aanschaf fruity

jeetn

Stamgast
yups,

IK denk eraan fruity 7 aan te schaffen(XXL).
NU zou ik graag overtuigd worden door jullie:
1)waarom zou ik moeten fruity aanschaffen?
2)kan iemand een song of snipped posten om mij wat duidelijkheid te verschaffen?

thanx

1b) Waarom moet je de XXL versie aanschaffen? vind ik een betere vraag. Heb je alle features nodig en alle synths die er bij zitten?

Naja, waarom wel? Werk je al met FL Studio? Vind je het lekker werken? Heb je het vergeleken met andere sequencers op de markt en past dit het beste in je workflow? Vind je pattern-based werken prettig?

Als de antwoorden allemaal "ja" zijn, dan moet je FL Studio aanschaffen.

2) Nee, want je tracks hebben geen jota te maken met de sequencer die je gebruikt :P.

FL is een host voor VST en DXi. Laad ik die in in Cubase of Ableton of Sonar of wat dan ook, dan kan ik precies hetzelfde maken; het enige dat je dan mist zijn de plugins die alleen voor FL bestemd zijn (Love Philtre, Blood Overdrive etc.), maar daar zijn vast wel equivalenten van op te sporen - misschien niet gratis of met dezelfde features, maar dan toch.

omdat als je fl online koopt gratis kan updaten....al mijn tracks zijn gemaakt in fl(check mijn mijspace)

Klopt, eurotje of 120 en je bent voor je leven lang voorzien. Waar dan ook. Kwestie van je code in de demo tikken en hij is unlocked. Daarbij krijg je retedrukke supportforums waar de makers ook rondhangen. Updates ontstaan dus uit vraag van de gebruikers. En het is inmiddels een volwaardig produceerprogramma geworden dat zeker niet onder doet aan de concurrenten :)

Tja, de vragen die je stelt zou je zelf moeten kunnen beantwoorden.
De 1 vindt FL Studio perfect om mee te werken, de andere zweert bijv. bij Cubase.
Zoals al gezegd is heeft een snippet posten weinig zin, het gaat om de gebruiker en niet om het programma.
Ik zou toch eerst de demo installeren als ik jou was, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Re: aanschaf fruity

Origineel geplaatst door jeetn

1)waarom zou ik moeten fruity aanschaffen?

Geen idee :confused:

Origineel geplaatst door SteveJ
Tja, de vragen die je stelt zou je zelf moeten kunnen beantwoorden.
De 1 vindt FL Studio perfect om mee te werken, de andere zweert bijv. bij Cubase.
Zoals al gezegd is heeft een snippet posten weinig zin, het gaat om de gebruiker en niet om het programma.
Ik zou toch eerst de demo installeren als ik jou was, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Idd gewoon ff demo'tjes proberen en zien waar je het beste mee kunt werken. Zonde om een pakket aan te schaffen wat achteraf niet goed bevalt.

Aanschaffen vanwege de goede support.

Ik had 8 jaar geleden versie 1 of 2 gekocht voor ik geloof $90. Paste toen niet bij m'n workflow en ben toen overgegaan op Cubase. Laatst dacht ik dat het wel 's gezellig kon zijn om weer 's patternbased muziek te maken en dacht eraan om een Electribe te kopen. Toen herinnerde ik me de FL aankoop met levenslange gratis upgrades. Maar ik had geen codes etc., alleen m'n email adres waar ze nog steeds af en toe een nieuwsbrief naartoe sturen. Mailtje gestuurd naar support en een paar dagen later de codes gekregen voor FL Studio Express! Heb nu veel plezier met de patroontjes :-).

Verder gebruik ik nog steeds Cubase (4 inmiddels).

gebundeld met alle sh^t is niet nodig...

gewoon de kale producer versie nemen, heb je wel alle opties qua automation enz.

fucky loops is voor mij niet het ideale programma maar ik blijf bij de bloody overdrive en 3xOSC zweren 8o

verder is mijn portemonnee niet diep genoeg voor koebaas :erm:

verder is mijn portemonnee niet diep genoeg voor koebaas

Je kan hem tegenwoordig ook tweedehans kopen.. heb je misschien niet de nieuwste versie maar je komt er een eind mee.

@jeetn:

heb je wel eens gedacht aan Cubasis? Dat is de ideale methode om " te wennen" aan de cubase omgeving en methoden.

Ik denk dat je dan een betere start maakt dan met fuckyloops.

Ligt ook een beetje aan de soort muziek die wilt gaan maken, ... laat ik het daar bij houden ;)

fuckyloops? Fruity bashen weer in ofzo? Ik vind cubase weer ruk.

:D

Daarom: Hangt een beetje van je smaak af.

Ik heb zelf Fruityloops nooit echt gebruikt, ooit een keer de demo geprobeerd maar het was niks voor mij. Voor andere schijnt het een uitkomst te zijn.

waarom aanschaffen? Omdat de demo je zo vreselijk goed beviel dat je hem wel full versie moet hebben.

Origineel geplaatst door Pjotr G

oh,dan maken we er speciaal voor jou "funky loops" van :W

Een leven lang updates !!
Dan zouden meer berdrijfen moeten doen.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Een leven lang updates !!
Dan zouden meer berdrijfen moeten doen.

Dat was ook de reden voor mij om m aan te schaffen. :)
Helaas is FL niet echt compatible met powercore, veel latency problemen en de met de Virus synth is het helemaal afzien.
Desondanks kan ik er goed mee werken, export werkt dan weer niet door de latency problemen maar dat heb ik omzeild dmv realtime recorden.

Ik gebruik ook al een jaar of twee FL Studio met veel tevredenheid. Het patternbased sequencing moet je een beetje liggen, maar ik wil niets anders meer. Als ik jou was zou ik niet de XXL versie nemen maar de Producer editie. De extra plugins die je krijgt bij de XXL versie zijn prima gratis alternatieven voor te vinden.

Het is al een paar keer genoemd, maar wanneer je FL Studio koopt krijg je lifetime ondersteuning en recht op de laatste versies. Voor de ± 130 euro die je er dan voor betaald krijg je een hoop terug. Gewoon doen dus, voor dat geld kun je haast geen miskoop doen.

Back