Wel of geen aanvulling; en zo ja welke?

Archaos

podium-duiker
Ben momenteel dik tevreden met mijn Roland Fantom XA (+SRX-board).
Toch overweeg ik nog weleens om ooit over te gaan op een toch wel wat uitgebreidere Fantom X6.
Maar ik ben echter ook wel erg gecharmeerd van de Korg en Yamaha produkten; waaronder vooral respecieflijk de Triton-series en Motif-series en ook de RS7000 nog steeds.
Ben van die laatstgenoemde best benieuwd of er ooit ook nog een opvolger van gaat komen (van de Motif-series schijnt er in ieder geval een opvolger te gaan komen). Dus; gaat de RS7000 ooit nog een opvolger krijgen?
Wat de Triton-series betreft was ik de laatste keer erg gecharmeerd van de TR en X-50. Ik ben zoek echter een rack-versie en deze is er helaas (nog) niet.
Wat dat betreft lijkt de Korg Micro-X mij wel ideaal. Dit is weliswaar geen rack, maar wel zeer compact en deze zou ik prima kunnen combineren met mijn Fantom XA.
En het schijnt dat de Micro-X dezelfde soundengine heeft als de X-50.
Wie heeft eigenlijk zoal ervaring met deze Micro-X?
Ben er nog niet helemaal uit en wil dan ook zeker een goede afgewogen keuze gaan maken.
Heb in ieder geval alle tijd ;)

Wat wil je ermee, dan? Wil je extra geluiden, andere sequencemogelijkheden? Een extra klavier? Wil je geluiden maken of wil je presets? Wil je een sampler of juist niet? etc etc....

Ik weet uit het verleden dat je wel vaker bent geswitched....... Nog steeds niet gevonden wat je zoekt, begrijp ik.
:eureka:

Succes!

Wat ik weet van Korg en Yamaha is het volgende: Wanneer je een sound zeer uitegebreid wil voorzien van futuristische kneepjes,technische hoogstandjes. Je van Progressie/toekomst houdt en minder aan specifieke voornamelijke acoestische klank hecht. Kun je voor Korg kiezen ( de Oasys, M5, meets nieuwe triton series) Deze hebben allemaal grafische en futuristische ''pimp your sound'' standjes/mogelijkheden ala: ''scene selcetion'' enz. Om heel veel te bouwen,verbouwen. Denk dat er wat betreft sound manupilatie,rynthem manipulatie het meest mogelijk is bij Korg. Bij Yamaha en Roland ga je meer voor het geluid,kracht,klank op zichzelf staande, met vaak ietwat minder voor specifieke sound manipulatie, persoonlijk vaak heel wat minder. Toch vind ik de algemene sound van Yamaha (veel) beter dan bij Roland en helemaal Korg. Maar das persoonlijk. Korg wil mijn inziens, techniek,expressiviteit,creativiteit in een futuristische jasje elke keer verbeteren en veel minder de sound van patches opzich zelfstaande. Terwijl Roland en Yamaha dit meer bij hun eigen klank elke keer nog natuurgetrouwder willen maken.

Origineel geplaatst door Bartology
Wat wil je ermee, dan? Wil je extra geluiden, andere sequencemogelijkheden? Een extra klavier? Wil je geluiden maken of wil je presets? Wil je een sampler of juist niet? etc etc....

Ik weet uit het verleden dat je wel vaker bent geswitched....... Nog steeds niet gevonden wat je zoekt, begrijp ik.
:eureka:

Oh; heb zeker wel gevonden wat ik zocht hoor ;) .
Die Fantom XA is gewoon een fantastische synth, waar ik dus ook talloze mogelijkheden op heb, zoals met seqeuncing, sounds (zowel zelf maken als presets) en zelfs met sampler.
Mij hoor je dus niet klagen :D
Maar zit dus alleen momenteel nog even te dubben over nog een aanvulling.
Ik zou dus over kunnen gaan van een XA naar een X6, maar ik vind die Micro-X ook wel behoorlijk interessant.
Deze kan ik als extra 'rack' gebruiken, maar ook nog als extra klavier.
Zou perfect samen passen met de Fantom.
Heb vanmiddag deze Micro-X geprobeerd en was zeer onder de indruk.
Moet verder ook nog laten weten dat de Novation X-station ineens weer kwam 'bovendrijven' en deze is er ook met een mini-klaviertje. Blijf de X-station toch beter vinden als zijn opvolger de Xiosynth.
Dat wordt dus nog interessant en ik zal dan ook zeker rustig de tijd nemen om alles op een rijtje te zetten.
En wie nog iets leuks in de aanbieding weet mag het dus ook gerust laten weten... :okdan:

Back