Uitdunnen of opnieuw kopen en wat niet meer?

maar of ie ook start…
Erg off topic: ja dat zou moeten werken als je de fob dichtbij de startknop houdt. Ook als de batterij leeg is. Auto gaat dan wel heel erg mekkeren totdat er weer een batterij in zit ;-)

Maar ik geef toe. Tis een gedoe.

Ik zag vanochtend een Swift met Belgisch kenteken door mn straat rijden: dacht meteen: oh jee. Klinkske komt verhaal halen! :D

O woon jij nabij Nicolas2000 dan? Ben net een 12 inch monochroom monitortje gaan halen met de Swif :D
Die truc die je schrijft zag ik net bij ontbijt op n YT filmpje, gelukkig hebben ze dat voorzien, ze weten dus zelf dat 't nodig is die boel te overriden :D
Uitdunnen is 't dus niet geworden. I'm building a poor mans fairlight ;) - zo, back on topic :W

Als Nicolas 2000 ook in sterksel woont…. :-)

Wegdoen is altijd beetje moeilijk want je hebt tenslotte best veel geld betaald voor de aanschaf en er op gespeeld (schept een band). Maar het zijn en blijven maar gewoon spullen waar geluid uit komt.

Ben nu zelf ook aan de uitverkoop gegaan omdat veel dingen maar rondstaan en eigenlijk alleen maar worden bewonderd.
Mijn absolute kern is:
* 1 goede DAW (Bitwig studio)
* 1 goede sampler met een prettige sequencer en lekker geluid (MPC-One)
* 1 goed toetsenbord op een synth met hands-on knoppen die in staat is om verschillende timbres op te wekken en stereo inputs en audio interface heeft (acces Virus TI2 keys).
* 2 kleine analoge modules (Typhon en Rocket) die ik gewoon binnen hand/oogbereik bovenop mijn synth kan zetten en waarvan de audio kan invoeren in mijn keyboard (=> geen mengpaneel nodig)
* Goede monitors (HS7) en hoofdtelefoon (D770 pro)

Samen vormen ze mijn 1 vierkante meter studiootje dat ik lekker kwijt kan in een hoekje van mijn woonkamer.

Rest kan eigenlijk gewoon weg of is al weg :doei: want leidt alleen maar af (natuurlijk nadat ik daar eerst samples van heb genomen => MPC-One)
* Behringer 2600
* Moog sub37
* Roland D-110
* Roland D10
* Roland JV880
* Behringer Crave
* Cheetah MS6
* Korg polysix
* Korg Triton
* Korg Trinity
* Maschine MK3
* Moog werkstatt01
* Arturia keystep
* Novation remote sx
* Elektron Analog keys en analog four
* Elektron Digitakt
* Roland D50
* Behringer Neutron
* Behringer Model D
* Behringer Deepmind 6
* Korg wavestate
* Korg wavestation
* Korg 01W
* Roland jv 1080
* Akai S5000
* Akai S2000
* Akai S01
* Emu S2000
* Motif XS

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: L56
Rest kan eigenlijk gewoon weg of is al weg :doei: want leidt alleen maar af (natuurlijk nadat ik daar eerst samples van heb genomen => MPC-One)
* Behringer 2600
* Moog sub37
* Roland D-110
* Roland D10
* Roland JV880
* Behringer Crave
* Cheetah MS6
* Korg polysix
* Korg Triton
* Korg Trinity
* Maschine MK3
* Moog werkstatt01
* Arturia keystep
* Novation remote sx
* Elektron Analog keys en analog four
* Elektron Digitakt
* Roland D50
* Behringer Neutron
* Behringer Model D
* Behringer Deepmind 6
* Korg wavestate
* Korg wavestation
* Korg 01W
* Roland jv 1080
* Akai S5000
* Akai S2000
* Akai S01
* Emu S2000
* Motif XS
Da's een hoop wat weggaat bij je maar dat elastiekje staat er niet tussen, da's toch een blijvertje dus?
Oh wacht effe, daar heb je nog niet alle samples van getrokken natuurlijk. :D

Da's een hoop wat weggaat bij je maar dat elastiekje staat er niet tussen, da's toch een blijvertje dus?
Mijn vrouw heeft het elastiekje inmiddels opgeruimd:bekdicht: . De sample heb ik vereeuwigd op youtube
De meeste spullen in de lijst zijn alweer verkocht. Dus studio gaat steeds meer richting essentie :eureka: en daar heb ik verder vrede mee.

Laatst gewijzigd:
Knap hoor, als je met samples jezelf kan motiveren. Mijn leven zou zoveel eenvoudiger zijn, best jaloers :D - werkt niet voor me

Uitdunnen of opnieuw kopen en wat niet meer?​

"alles is een moment opname,,"
ik ben blij dat elke track min of meer bruikbaar heb gemaakt, om later eindeloos terug te beluisteren,
dus full afgewerkte track, zo goed mogelk op dat moment,
en geen probeersel, (zoals waar mijne lokale muziek maat altijd mee afkomt)

ik kan ook terug met een echte amiga beginnen,
maar dat wil ni zeggen dat ik terug zalige tracks die helemaal in de flow zitten ga kunnen maken

Da's mss zoals een fles wijn (van een bepaald jaar) ,, maar dat kun je maar één keer opdrinken,, of tja, eindeloos naar kijken,, pfff

okeyy,, hh

aan ja, op't laatste blijven alleen de muziek tracks nog over,,

Knap hoor, als je met samples jezelf kan motiveren. Mijn leven zou zoveel eenvoudiger zijn, best jaloers :D - werkt niet voor me
Ik dacht tot voor kort hetzelfde (vandaar mijn verzameling). Voor mij is eenvoud nu de kern.
Het meeste staat uiteindelijk toch alleen maar stof te happen.

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die moeite heeft zich in te houden. 2022 was zo'n jaar waarin ik mij namelijk niet heb kunnen inhouden. Net begonnen en gelijk veel aangeschaft. Een greep:
-Waldorf iridium
-Moog subsequent 37
-Korg arp 2600
-Roland tr8s
-Push 2
-Akai Mpc live 2
-Midi keyboard van Native Instruments.
-Een Beatstep en een Keystep 37
Ik heb mij in kunnen houden om niet ook nog eens de Moog Grandmother, Novation Peak, Moog mother 32 en de DFAM , Arturia Matrixbrute aan te schaffen.

Maar goed. Toen ontdekte ik Eurorack... Je raadt het al... Gevolg... Ik zit nu bijna vol.

Hoewel ik (logischerwijs) niet toekom aan alle instrumenten echt te leren kennen, zou ik ook echt niet weten welke instrumenten ik weg zou willen doen. Heb wel stilgestaan bij die vraag. Conclusie. Ik heb die behoefte niet en het is goed zo. Het hoort kennelijk bij het proces, afwisseling is leuk en hier ga ik het mee doen (voorlopig). Oké, oke. Die Eurorack case moet natuurijk nog wel vol maar verder is die aanschaf drang volgens mij voorlopig wel voorbij.

• Duimpje
Duimpjes: L56
ik dwing mezelf om diep in een apparaat te duiken voor ik het weg doe.
Dan zijn er ook apparaten die ik veel heb gebruikt maar nu niet meer maar dan denk dat ik die wel weer ga bebruiken.
Wat je kunt doen is een aantal dingen gewoon weg te zetten.
Dat heb ik een aantal dagen geleden gedaan. Inmiddels heb ik het merendeel weer terug gezet :)

ik doe alleen dingen weg als ik ze echt niet meer kan gebruiken, of meerdere andere synths heb die hetzelfde kunnen of beter. maar meestal blijven dingen gewoon staan, het is vaak gebeurd dat ik dingen na jaren stof happen ineens weer gebruik. en met veel vintage bakken is het ook handig om een soort van backup te hebben als er weer eens wat kapot gaat.. maar er staan hier een stuk of 40 synths dus dan maakt eentje min of meer ook niet uit als het om uitdunning gaat. en van veel spul zijn rackversies slecht verkrijgbaar, duur of hebben minder functies..

Maar goed. Toen ontdekte ik Eurorack... Je raadt het al... Gevolg... Ik zit nu bijna vol.
Eurorack; da's een hele gevaarlijke hobby en vooral voor je portemonnee.
Ik heb me afgelopen jaar wel ingehouden maar de komende maanden wil ik wel wat meer eurorack gaan doen en daar zit om te beginnen zo'n Behringer Go rack bij, de grote.
Nou dan weet je wel welke kant het op gaat dit jaar.:D

Wat je kunt doen is een aantal dingen gewoon weg te zetten.
Dat heb ik een aantal dagen geleden gedaan. Inmiddels heb ik het merendeel weer terug gezet :)
Haha, ja, zo kan het ook, al maak je geen muziek dan nog houden je muziekspullen je lekker bezig.:D

Ik laat een paar dingen (TR 8, RD 8, Basstation 2 en Impulse 49) in de doos en ik wilde dat dan in de berging zetten maar na wat opruimen vanochtend staat de berging behoorlijk vol en er moet nog wat gereedschap gestald worden en hopenlijk past m'n fiets er dan nog bij die nog in m'n oude huis staat.
Dus ja, de muziekspullen zullen wel hier in de doos in de hobbykamer blijven staan, een mens heeft toch wat spullen zo bij elkaar....

maar er staan hier een stuk of 40 synths dus dan maakt eentje min of meer ook niet uit als het om uitdunning gaat.
Dan hou ik het nog netjes als ik dit lees, maar gelukkig ben je in goed gezelschap op het forum want er zijn er meer met zo veel spul.

Laatst gewijzigd:
Ik sla nooit iets op. Ik gebruik het of het gaat weg voor iets anders. Op deze manier kan ik ook langzaam maar zeker upgraden naar echt dikke units zonder maar eindeloos heel veel nieuw geld in de studio te pompen. Gearveredeling :D

ja ik weet het ik zou dat ook moeten doen maar ik vind het maar moeilijk.

ik heb wel laats een motu interface verkocht. 2 weg gegooid en wat andere rommel.
ben me er dus stapsgewijs op aan het voorbereiden.
en gelukkig is er een limiet aan ruimte en tijd.
ik heb best wel respect voor mensen die dit goed onder controle hebben.

Back