nearfields afzetten met knop

Maks

Gromit the Evil Operator
ik zou gemakshalve graag m'n monitors afzetten met de knop op de stekkerdoos waar ze inzitten...
nu was er onlangs hier een thread daarover denk ik... kan iemand die hem nog weet staan linken?
opzetten is schijbaar niet echt een probleem, maar bij het afzetten heb ik de gebeurlijke 'knets' (omdat alles dat 'voor' de monitors nog aanstaat?).
tips?

ja dit probleem wil ik ook overkomen. heb bij www.conrad.nl een stekkerdoos besteld met knopjes voor elke ingang. De POWER MANAGER BOOS RC 7
Gelijk maar ff een overspanningsbeveiger dr bij gedaan voor mn pc (voor 4 euro) want die wil ik natuurlijk niet opblazen.

Attachments

• 998662_bb_02_fb.eps.jpg
    998662_bb_02_fb.eps.jpg
    12,3 KB · Bekeken: 122
dit appraraatje nu een tijdje in gebruik. ERG blij mee werkt perfect. En gelijk veel mider sluipstroom gebruik. Dit kastje verdient zichzelf dik terug,

Bewust omgaan met energie is erg nuttig, in de eerste plaats voor de eigen portomone, het is mogelijk om meer dan 100 euro per jaar te besparen op je elektriciteitsrekening zonder dat je daar veel moeite voor hoeft te doen.

Een bijkomend voordeel is dat er voor het opwekken van de elektriciteit dan wat minder brandstof nodig is en de verminderde uitstoot van CO2 is een vanzelfsprekend feit.

Macro economisch gezien is deze vorm van energiebesparing erg goed voor de internationale concurrentiepositie van Nederland, het voorziet namelijk in een overschot op de handelsbalans van ongeveer één miljard euro. Geld dat we weer voor andere leuke dingen kunnen gebruiken.

Ik geef doe dat ik hierin nu een beetje doordraaf, maar ik nodig de economen uit om hier eens een berekening op los te laten.

lekker warm hoor, die geitesokjes... :D

maar weer OT, ik gebruik nu ook al een tijdje iets gelijkaardigs, maar dan 19inch formaat
50365.jpg

Foto is met een "flash-knop", eerder voor licht te gebruiken, maar ik heb de gewone versie. (al twee stuks nu eigenlijk)

hoezo geitenwollensokkengezeik.
als je het belang van bewust energiegebruik niet inziet sta je op een verkeerde manier in het leven.
mancootje aan je opvoeding denk ik dan.

:doei:

Origineel geplaatst door hermax

maar weer OT, ik gebruik nu ook al een tijdje iets gelijkaardigs, maar dan 19inch formaat
Foto is met een "flash-knop", eerder voor licht te gebruiken, maar ik heb de gewone versie. (al twee stuks nu eigenlijk)

Haha die wilde ze me ook eerst aansmeren, maar vond die niet echt heel mooi op mn bureau.. je moet toch wat als je nog geen rack hebt :) Maar das natuurlijk wel het echte werk.

Origineel geplaatst door hermax

50365.jpg

Hoe heet dit bakkie? En schakel je je apparatuur dan 1 voor 1 uit met dit ding?

Origineel geplaatst door Remmelt
als je het belang van bewust energiegebruik niet inziet sta je op een verkeerde manier in het leven.

Als wij niet genoeg energie verbruiken, dan gaat de prijs omhoog behalve mijn salaris.
Zelf laat ik alles onder spanning staan, boeit niet.

Origineel geplaatst door ruudvee
Als wij niet genoeg energie verbruiken, dan gaat de prijs omhoog behalve mijn salaris.
Zelf laat ik alles onder spanning staan, boeit niet.

Tuurlijk joh....... :stupid

Origineel geplaatst door Remmelt

kansloze harry ben jij dan om gelijk mijn opvoeding ten dege te gooien.
mancootje aan jouw dan dat je me denkt te kunnen beoordelen aan de hand van een post.
en als tweede kom mij niet vertellen hoe ik wel of niet in het leven moet staan. dan zit er echt een steekje los
iets te veel biologische geitenmelk gedronken en je zelf waarschijnlijk te vaak vast geketend bij een of andere kansloze demonstratie

Origineel geplaatst door Fugazi
Hoe heet dit bakkie? En schakel je je apparatuur dan 1 voor 1 uit met dit ding?

Da's de Showtec DJ switch. Hier en daar in winkels of ook op Ebay.
Vóór deze bak(ken) heb ik 1 masterswitch en dan daarna kan ik inderdaad 1 voor 1 mijn gerief aanschakelen. Ik vind het handig om niet altijd alles te moeten aanzetten als ik bvb enkel maar eens klankjes wil maken op m'n a-station bvb. Die a-station heeft niet eens een powerknop dus dat is hiermee ook opgelost.

ik zou zoiets ook wel willen, maar mijn Behringer Truth "monitors" starten met zo'n lekkere ouderwetse PLBFF! als je dit doet, en niet het kleine priegelige "on-off-standby" schuifje gebruikt op de achterkant TUSSEN ALLE ANDERE ROTSCHUIFJES. Waarom ook 2 powerknoppen, waarom de achterkant en waarom geen antiplofbescherming? Ergens zou ik gewoon moeten wachten tot de tweeters daadwerkelijk eruitvliegen. Heb ik een goede reden behoorlijk spul te kopen.

Origineel geplaatst door Stage73
ik zou zoiets ook wel willen, maar mijn Behringer Truth "monitors" starten met zo'n lekkere ouderwetse PLBFF!

daarom heb ik die POWER MANAGER BOOS RC 7 gescoord. je hoeft dan gelukkig niet meer je monitors om te draaien ofzo om bij de powerknop te kunnen. Ook hoef je dan niet op je hurkern te klooien om eventuele sub powerknop uit te zetten. Verder gaat mn printer en externe HD alleen aan als ik ze nodig heb. Geniale oplossing. Vriendelijk voor mens en natuur.

50365.jpg

Nadeel van zo'n disco schakelpaneel is wel dat je de flash-toets niet per ongeluk moet aanraken aangezien de meeste voedingen niet zo vrolijk worden van een korte puls zeker wanneer dit herhaaldelijk plaatsvindt. Mijn eerste gedachte is daarom, openschroeven dat ding en modificeren zodat de flast knoppen buiten werking worden gesteld.

Re: nearfields afzetten met knop

Origineel geplaatst door Maks
ik zou gemakshalve graag m'n monitors afzetten met de knop op de stekkerdoos waar ze inzitten...
nu was er onlangs hier een thread daarover denk ik... kan iemand die hem nog weet staan linken?
opzetten is schijbaar niet echt een probleem, maar bij het afzetten heb ik de gebeurlijke 'knets' (omdat alles dat 'voor' de monitors nog aanstaat?).
tips?
jo maxi!

met mijn behringer truths heb k er gewoon een stekkerdoos met schakelaar tussen zitten. monitors aanzetten na mn motu waar ze aanhagen, en uitzetten voor de motu. geen enkel probleem met plops enzo.

@stage73: ik heb jou probleem dus helemaal niet mijn behringers... (heb ze op always-on staan, niet auto)

Origineel geplaatst door FrankH
50365.jpg

Nadeel van zo'n disco schakelpaneel is wel dat je de flash-toets niet per ongeluk moet aanraken aangezien de meeste voedingen niet zo vrolijk worden van een korte puls zeker wanneer dit herhaaldelijk plaatsvindt. Mijn eerste gedachte is daarom, openschroeven dat ding en modificeren zodat de flast knoppen buiten werking worden gesteld.

Daarom net dat ik dat andere model heb genomen, zonder flash knoppen.
Momenteel staat er zo eentje op Ebay
Moet ook wel elders te vinden zijn.

Back