kleine mixer met phantom voeding

Phony

Gegeristreerd lid
Hey, ik ben op zoek naar een klein mixertje. Hoofdzakelijk als mic preamp met 48V phantom voeding.
Nu zag ik van die kleine Behringers in de UB serie......maar uit de specs kan ik niet echt opmaken of dat geschikt is voor mij. Zit hier een 48V mic voeding op?

"invisible mic preamps" zegt me namelijk niet zo heel veel.

Wat betreft kwaliteit.... dat is niet echt een issue voor mijn gebruik :) betere preamp komt er wel een keer. Voor nu en voor dit budget lijkt het me een mooie oplossing. Tenzij iemand met een goede deal komt natuurlijk.

Bedankt!

Gaat het je alleen om de +48V preamp? Dan kun je denk ik beter een kleine preamp van behringer kopen, zoals bijv. de mic100 of de mic800. Die heb je vanaf 40 euro. De kleinste UB mixertjes hebben geen phantom power.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
De kleinste UB mixertjes hebben geen phantom power.

De kleine MXjes als de MX1604 daarentegen wel. Die zijn 2e hands nog wel te krijgen.

Ik werk met een klein Samson mixertje met phantom power. Ben daar erg tevreden over. Zeker de moeite waard om ook eens naar te kijken.

Heb hier een alesis 6fx mixertje ,ook niet zo gek duur , zitten iig twee ingangen met +48v phantoom op .
Zitten nog fx bij ook ;)

Denk dat er nog wel veel meer te krijgen is qua wat je zoekt .

Attachments

• alesis6fx.jpg
    alesis6fx.jpg
    19,9 KB · Bekeken: 92
Bedankt voor de reacties tot zo ver :D

Ik kan van iemand een Behringer Eurorack UB802 overnemen voor een leuk bedragje. Hij zegt dat er phantom voeding +48V op zit.

Bij de specs op de Behringer site staat: 2 INVISIBLE MIC PREAMPs (IMPs).
INVISIBLE MIC PREAMP: Extremely low-noise and distortion-free preamp based on conjugate-pair transistors for ultra-wide bandwidth and enormous headroom.

is dat nou wel of niet wat ik nodig heb... :kont: hehehe

Ben ondertussen ook jullie opties even aan het onderzoeken :)

Je kan de manual downloaden op de site van Behringer. De UB802 heeft idd phantom power. Maar eeh... nog steeds denk ik dat een mic100/800 een goedkopere én beter klinkende optie is ;). Win/win lijkt me.

Aah ok, cool :D Toevallig zijn ze 2e hands en nieuw ongeveer even duur, (scheelt een tientje ofzo) dus dat is voor mij niet zo`n issue. Die mic100/800 zal misschien beter klinken, maar zo`n mixertje heeft er toch weer een paar inputs op die wel weer mooi zijn meegenomen en die ik ook daadwerkelijk kan gebruiken :) (dus niet puur voor de heb).

Blijft de keus over of het echt veel aan kwaliteit scheelt? Dan zal ik daar even over na moeten denken..... paar inputs meer, of meer kwaliteit. Weet iemand of dat veel scheelt?

Tnx allemaal, ben ondertussen al een hoop wijzer geworden :D

Ik heb 't eens geprobeerd met een AKG C1000s op m'n Behringer MX mengtafel en m'n MIC100. Ik vond de MIC100 een behoorlijk stuk fijner klinken, en met de gain voor de buis kun je het geluid verschillende karakters mee geven (warm en vol, tot helder en dunner). Het is echt geen geweldige preamp of zo, maar ik vond het lekkerder dan de preamps in m'n mixer.

Maar aan de andere kant: als je toch een paar extra kanaaltjes kan gebruiken, dan kan zo'n mixertje natuurlijk geen kwaad. En kun je daarna doorsparen voor een leuke preamp :).

Ja idd, t is maar net waar je prioriteiten liggen en wat je budget is.
Ik gebruik het vooral voor zaken waarbij de kwaliteit niet superhoog hoeft te zijn.

Op het moment dat ik met echte zangers/zangeressen etc ga werken, dan komt er wel een goede preamp :)

Mijn keus is vooralsnog gevallen op een Behringer UB802, welke ik volgende week ga halen. Dan zal ik ook gelijk even mijn bevindingen posten om er een nog wat nuttiger topic van te maken :eureka:

Bedankt voor de reacties in ieder geval.:okdan:

Back