Muziek maken op een linux-systeem?

Ik weet dat Renoise draait op Linux, als je veel hardware gebruikt en dit op neemt in renoise en dan verder sequenced heb je verder niet zo veel meer nodig.
Opzich kan je met de native effecten bijna alles, en het is erg goedkoop.
Overigens is renoise wel een tracker en veel mensen hebben het daar niet zo op.
Ik persoonlijk wel.
Sample editor er in is ook vrij compleet.

Ik weet dat Renoise draait op Linux, als je veel hardware gebruikt en dit op neemt in renoise en dan verder sequenced heb je verder niet zo veel meer nodig.
Opzich kan je met de native effecten bijna alles, en het is erg goedkoop.
Overigens is renoise wel een tracker en veel mensen hebben het daar niet zo op.
Ik persoonlijk wel.
Sample editor er in is ook vrij compleet.

Renoise is cool inderdaad. Wordt door een breed scala artiesten gebruikt. Van HipHop tot House, ja zelfs tot klassiek :)

En dit is natuurlijk een service zoals het hoort!
Renoise is multiplatform; runs on Windows, Mac and Linux.
Register your copy, and you get all 3 versions.

Iets meer dan een jaar later ben ik een nog groter fan van Linux. Inmiddels heb ik OpenSUSE verruild voor Ubuntu (compilen is voor nerds ;-), en nu hoorde ik afgelopen week dat deze met een Realtime enabled kernel prima zou moeten werken met JACK. Geprobeerd en welja, werkt uitstekend! Lang leve Ubuntu Software Center (Realtime enablen was een kwestie van op "OK" klikken). EMU-Xboard werd direct herkend, en ik ben meteen aan de slag gegaan om wat uit te proberen. De ZynAddSubFX softsynth geconnect met Rosegarden, daarmee een midi-partij opgenomen. Daarna die midi-partij laten afspelen en de output van de Zyn opgenomen met Ardour. Geweldig! Ben echt verbaasd hoe goed dit allemaal werkt en hoe hoog de kwaliteit van de verschillende tools is. En dan te bedenken dat Ardour 3 nog uit moet komen.
Neemt overigens niet weg dat ik met Ableton Live nog steeds alles binnen één software-omgeving kan doen en ik dus nog niet helemaal geneigd ben dit op te geven, maar kudos voor de ontwikkelaars van Linux. Het begint nu ook op audio gebied een serieus alternatief voor Windows te worden.

Goed om te lezen.
Klopt, werk je veel met looping en time stretching in Ableton Live dan zul je op Linux niet zomaar een tool vinden zich zich op dit gebied kan meten met Live. Moet ik wel zeggen dat ik iemand support geef die FL Studio en Live gebruikte op Windows en nu helemaal om is op Linux tools + Renoise. :)
Met Supercollider als alternatief voor Live kom je overigens ook een heel eind, maar dat is niet voor iedereen geschikt.

Back