Of de "normale" versie van de laatste release ook gebruikt maakt van de RealTime-kernel weet ik niet.
Default niet - maar er is wel een package voor, dus installeren is een kwestie van 'apt-get install linux-rt'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Of de "normale" versie van de laatste release ook gebruikt maakt van de RealTime-kernel weet ik niet.

Als je kijkt naar de geluidskaarten die gesupport worden, kom ik tot de conclusie dat maar weinig mensen dit kunnen proberen.
Of zie ik t fout ?
Opzich spreekt het me wel aan een niet win of mac Os.

En als je dat bent en zoals jou de tijd erin wil steken, lukt het prima, laat je vooral niet tegenhouden door mijn luie mening, maar ik denk dat je het wel met me eens zult zijn dat er ontzettend veel meer uitzoekwerk nodig is om op Linux dingen te doen waar je met wat Mac of Windows applicaties zo klaar bent. Althans, dat denk ik, want ik heb eerlijk gezegd al een jaar of 8 jaar geen Windows of Mac computer van dichtbij gezien
@rooz: Ik ben inderdaad zo'n professor die al jaren niks anders gebruikt...
Maar ik zeg ook niet dat je geen muziek kunt maken met Linux; dat lukt zeker wel, zie ook de voorgaande posts in dit draadje en de vele demos op Internet. Alleen kun je je wel afvragen hoeveel van je tijd je dan muziek aan het maken bent en hoeveel je kwijt bent met software compilen, configureren, aan elkaar knopen en om de beperkingen heen werken. Ga bijvoorbeeld alleen maar eens na wat je moet doen om een fatsoenlijke low-latency kernel te krijgen en je systeem te configureren om fatsoenlijk realtime te kunnen werken of wat je moet doen om te zorgen dat ALSA niet standaard DMIX gebruikt en dat Wine Jack wil gebruiken. Je moet uberhaupt al weten wat Jack en Wine zijn, beide workarounds voor dingen waar je onder Windows niet over hoeft na te denken, dat zegt denk ik al vrij veel.
Dus het kan wel, maar als je gewoon (met de nadruk op gewoon, daar ging het me om) muziek wil maken, moet je eerst een heleboel andere dingen doen dan muziek maken voordat je los kunt. Je moet voorlopig toch echt nog in de eerste plaats Linux-fanaat zijn en in de tweede plaats muziek willen makenEn als je dat bent en zoals jou de tijd erin wil steken, lukt het prima, laat je vooral niet tegenhouden door mijn luie mening, maar ik denk dat je het wel met me eens zult zijn dat er ontzettend veel meer uitzoekwerk nodig is om op Linux dingen te doen waar je met wat Mac of Windows applicaties zo klaar bent. Althans, dat denk ik, want ik heb eerlijk gezegd al een jaar of 8 jaar geen Windows of Mac computer van dichtbij gezien
![]()

edit:
@M01C ben jij ook een linuxgebruiker?

@zmooc ik nodig je uit om mee te helpen linux audio te verbeteren.
Bovendien heb ik een hekel aan muziek maken met de computer, omdat dat steeds gedwarsboomd wordt door mijn Internetverslaving
Maar ik denk dat het sowieso binnen een paar jaar wel helemaal goed gaat komen met linux audio.Sorry, het verleden telt niet meer, dan kun je meepraten over vroeguh, maar niet over nu, echt niet![]()

Owja, Ubuntu das toch voor watjes die niet zelf kunnen compilen?![]()