SynTheSi-ster* zegt hellO

Rianne_SynthiA

SynTheSister
Hallo allemaal,
Ik heb al regelmatig dit forum bezocht en uiteindelijk toch maar besloten om eens lid te worden.
Vroeger (jaartje of 20 geleden) heb ik al synthesizermuziek gemaakt. Sinds enkele maanden heb ik mijn oude hobby weer opgepakt na de aanschaf van een midi-keyboard die ik op mijn pc heb aangesloten. Het gaat allemaal boven verwachting goed en ik heb al wat composities af inmiddels. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en mijn kapotte oude rotzooi (waaronder een Arp 2600, PPG wave 2, Akai AX 80, Synton Syrinx, TR 808, SC Pro One, EMS VCS3 enzo) is inmiddels weer uit het rommelhok ; )
Een en ander is nodig aan reparatie toe en wellicht dat men mij hier verder kan helpen.
Het is de bedoeling een en ander te verkopen om mijn hervonden hobby van wat tools (recorder, pc met geluidskaart en softsynths) te voorzien.
Al met al heb ik al heel wat ervaring opgedaan als het gaat om echte oude synthesizers en ik weet waar ik het over heb... altijd handig op een forum als dit.
Tot zover maar even en de kans is groot dat je mij bij de afdeling Te Koop nog vaak tegen gaat komen...

Welkom!

Dus dat komt na al die jaren weer het rommelhokje uit?? Dat is een leuke vezameling die je bewaard hebt!! Ik denk dat de verkoop hiervan op dit forum geen probleem zal worden.

Weet je zeker dat je kwijt wilt, dat vraag ik me af??

(ik zou het wel weten 8~ )

welkom Rianna

die avatar heeft hetzelfde hoedje als ik zowaar.... hehe. Die spullen zeker niet te goedkoop wegdoen he. Das tegenwoordig bakken geld waard.

Ik weet het Bikkel en heb vooralsnog geen idee wat een PPG wave 2 tegenwoordig moet kosten of op gaat brengen. Met internet erbij (had je in mijn tijd nog niet) is het maar net wat de gek ervoor geeft zo is mijn indruk.
Bij eBay kwam ik een AX 60 tegen maar het grotere broertje zoals mijn AX 80 staat er dan net weer niet bij....
Vergeet niet dat een Arp 2600 in de jaren 70 al een investering van 12000 gulden was en die wave 2 van mij was 12500 gulden. Voor 49 euro komt ie nu uit de pc en de tijd heeft niet stil gestaan. :verkoght:

euhm ik wil je wel arp en minimonsta van gforce oddity kado doen hoor als ik die Arp2600 mee kan nemen... maar ik raad je eerder aan een goeie paar duizend euro te vragen

Leuk man.

Maar al die mooie synths niet gebruiken? Zonde!

wees blij dat je ze 20 jaar geleden niet de deur hebt uitgedaan, toen had je er echt niks voor terug gekregen, een kapotte oberheim 4 voice kreeg ik nog 300 gulden voor terug, een mellotron met versleten tape,s 200 gulden, een yamaha cs 80 met stemmings problemen 1200 gulden ....:stupid :verkoght:

Welkom!

Re: SynTheSi-ster* zegt hellO

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
oude rotzooi (waaronder een Arp 2600, PPG wave 2, Akai AX 80, Synton Syrinx, TR 808, SC Pro One, EMS VCS3 enzo) is inmiddels weer uit het rommelhok ; )

Het is de bedoeling een en ander te verkopen om mijn hervonden hobby van wat tools (recorder, pc met geluidskaart en softsynths) te voorzien.

:confused:

welkom

Hoi Rianne!

je zget dat je 20 jaar geleden synthesizer muziek hebt gemaakt.. maar was dat als hobby? Want in die tijd moet dat spul een investering van een ton geweest zijn!

Heb je misschien nog interessante producties op je naam staan? ..of commercials of filmmuziek oid.. :)

Ben benieuwd!

Veel plezier hier trouwens :koffie:

Back