Brian Eno in Rotterdam

Imipolex

switchboard operator
Morgen (12 november) hebben we een lezing van Brian Eno hier op het Berlage Instituut, (Botersloot 25, 3011 HE Rotterdam) Heb net 4 ghettoblasters voor 'm gekocht dus dat belooft wat!

Het begint om 19:00, en is vrij toegankelijk voor iedereen, wie het eerst komt, enz... kost 5 euro, 2,50 voor studenten. Maar als je naar mij vraagt (Danny) kost het niks... Ik doe het geluid enzo...
Zou leuk zijn als er 'forum-leden' komen!
Doei

damn... Ik moet werken tot 17:30 gaat nooit lukken om op tijd in R'dam te zijn *baal* en heb vrijdag ook al verlof dus dat gaat ook niet lukken ;{

Yep, ga maar in een hoekje staan en je schamen.
Daar staan ook nog zat mensen die beweren dat Jarre uitgerangeerd is. :)

Berlage Instituut is een (wait for it:) 'postgraduate laboratory of architecture' yep. Dus het gaat over architectuur en design enzo, en hij schijnt een of andere nieuwe theorie over 'space' en geluid te hebben... whatever that may be. Maar zo'n man is toch belangrijk geweest voor alle synth- en ambient-freaks, en nog steeds, toch... niet dan?

he he he....iemand anders ook naar de uitvoeing geweest van 'music for airports' op schiphol??? was erg grappig....

Och ja, als het toch gratis is..... Misschien dat ik ook wel langs kom. Is er ergens een programma te downloaden? Waar gaat de lezing over en komt er ook nog livemuziek enzo? Of modulaire synth handson?

Het is een lezing, dus. Er is wel wat muziek te horen, maar toch echt geen hands-on modulaire synth.

wat reageert iedereen hier koeltjes zeg...

HALLO! BRIAN ENO!!!

de man waaraan IEDEREEN HIER dank verschuldigd is!
holy shit ik ga dingen verschuiven, ik moet m gewoon een keer zien...

idd mensen, BRAIN ENO moet met alleen hoofdletters geschreven worden :okdan:

*ja het is "Brian" maar ik vond het wel cool uit zien zo.......)

damn, waarom is alles wat oke is altijd helemaal in de randstad......
Als ik in de buurt woonde was ik gekomen. Gaat er niemand uit het zuiden met de vroem-vroem ofzo...... :)
dan car-pool ik wel even mee.

The man is a genius! :geslaagd:

Kheb hier nu sinds kort een boxen-opstelling die voor mijn muziek echt helemaal super werkt.
Stond op de achterkant van Brians' Ambient 4 - "On land",
als tip voor de beleving van zijn tracks. Hij vond dat je beter midden in het geluid kan zitten ("I regard this music as environmental - to be experienced from the inside") en dat doe je dan zo:

je sluit naast de 2 reguliere speakers 1 extra aan op de linker en rechter plus pool van je versterker, en die plaats je achter je zodat je een driehoek vormt met alle speakers.
Wat gebeurd er dan? Uit die 3e box komt het geluid wat het verschil maakt tussen links en rechts, want wat uit beide kanten komt heft elkaar op. Zo heb je in je hele kamer interessant ruimtelijk stereobeeld. En in mijn geklooi met fx'ten geeft dat nogal eens heerlijke onverwachte kanten vanwaar het geluid komt.

Vooral bij mijn laatste track. Ik ben er ook nummers naar aan het schrijven eigenlijk.
Nouja die track begint dus redelijk mono en ineens ga ik met heftige stereo fx'ten klooien en wordt zeg maar box 3 wakker.

En dat gewoon door 1 extra box aan te sluiten, je hoeft er de deur nog niet 's voor uit. Geniaal toch.
Als ik er verdomme kon zijn kwam ik........

Wie komt er met de trein? Misschien dat we dan samen de weg niet kunnen vinden en vervolgens arriveren wanneer het afgelopen is :)

het geinige opstartgeluidje van windows is trouwens ook door brian eno gemaakt.....ik geloof dat ie in 2 seconden ongeveer 100 emoties moest over laten komen volgens de MS briefing :)

Aaargh...

das de enige emotie die het bij mij oproept :)

PS: Als brian bij elke reboot een royality kreeg, dan is hij nu een rijk man!

Origineel geplaatst door maxdox
Aaargh...

das de enige emotie die het bij mij oproept :)

PS: Als brian bij elke reboot een royality kreeg, dan is hij nu een rijk man!

Voor zover mij bekend heeft hij hiervoor de niet onaardige flat fee van 200 miljoen dollar gekregen.
In ruil daarvoor heeft hij afgezien van royalties per reboot. Dat had je slechter kunnen onderhandelen :)

Groet,
Allert

Is er al iemand terug van de lezing? en evt bereid om een (inhoudelijk) verslag(je) ofzo hiervan te doen? of is/komt er een verslag vanuit de organistie van de lezing? :)

-TR-

Back