met welk programma mix ik het best in meersporen!

zimmermouse

Nieuwkomer
door het relatief grote aanbod van audio bewerkingssoftware producten ben ik echt het spoor bijster.
Ik heb nu een 3de cd Bassmonster hardstyle bass music gemixed en ge-edit maar ik voel me kwa pitchen/ bewerken van audio redelijk beperkt in Cool edit V2.
Wie kan me helpen en weet een goed programma waarbij ik in meersporen kan werken en direkt een wavsample kan pitchen wat ook nog makkelijk werkt, de pitch functie in Cooledit werkt erg omslachtig namelijk.
Bij Cooledit kan ik bijvoorbeeld niet de ene sample pitchen terwijl ik een ander sample er onder draai nu kan ik dus eigenlijk nooit voor de 100% zeggen of de gepitchte beat daadwerkelijk strak loopt op de andere beat, oftewel een beat strak zetten in Cooledit is een hels karwei.
Of iemand moet een goeie tip hebben om dit ook in Cooledit te kunnen klaren ik ben er in ieder geval nog niet achter gekomen.
alvast bedankt.:halleluja

Cubase SX misschien wat voor je?? Wavelab 6 is ook wel aardig geloof ik. Zelf werk ik met Cubase en dat vind ik zelf het lekkerst om mee te werken.;)

bedankt voor de reactie, het belangrijkste voor mij is dat ik tegelijkertijd 2 audiosporen kan beluisteren en in de tussentijd één van de 2 tracks kan pitchen.en dit in meersporen waarbij je dan ondertussen ook weer tegelijkertijd (;)) ook nog andere sporen erdoor hoort lopen bijv.
Jij denkt aan Wavelab 6? Klinkt goed, heb je daar misschien ook ervaring mee?

Ableton, ProTools, Cubase, Sonar, Soundforge, etc.... ik ben voor Ableton gegaan om te mixen iig, geen betere en snellere workflow elders imho,...

Back