(geen) Logic 8 geruchten

vond nog een rumor op het kvr forum

For obvious reasons I cannot say how, where or when I saw the Logic 8 Pro beta, but here is a short concise summary of what to expect in L8 Pro.

Automatic Beat Detection - like Pro Tools Beat Detective, you can now slice up a loop into a series of individual beats, then stretch the sample, quantize etc, nothing new here, just playing catch up with the rest of the industry

Redesigned Single Window Interface - Everything is basically done in a single window and the plug-ins and menus slide in and out of the main arrange window, much like GB 08. (btw the environment is gone)

New Synthesizer line-up - A lot of the older synths have been booted out - eg ES1, ES2, EFM 1. The newer ones such as Ultra Beat and Sculpture have been slightly revised.

New workstation style synth - This is sort of like a virtual Korg Oasys, with all the sounds you could ever want, closer inspection reveals a 30GB rom. I have to say this is a very very very nice synth - much better than Xpand! for Pro Tools, and the acoustic instruments are better than the ones found in the Oasys.

Plug-ins - some new vintage compressors, but nothing really special.

Release date - sooner than you think!

nou is dit gaat gebeuren is het mooi crap dan kun je dus niet eens meeer je ouwe songs inladen

..

..

Apple kennende zullen ze hun huidige klantenbestand wel een oor aannaaien en zul je weer genoeg compatibility problemen mogen verwachten.

Maar goed, voordat ik nu weer te negatief ga doen.
Logic is daarnaast uiteraard wel een geweldig pakket.

Origineel geplaatst door David
In afwachting van verder nieuws over Logic, heb ik 'ns een overzichtje gemaakt van de Logic update cyclus, op basis van de voorbije Logic-jaren onder Apple (2002-2007) :

- 2002 : wilde je van Logic 5.5 naar 6.0 = 329$ update + verplicht switchen naar Mac, want sorry folks, 6.0 draait niet meer op Windows (laatste versie voor Windows = Logic 5.5)

- 2004 : wilde je van Logic 6.4 naar 7.0 = 329$ update + verplicht updaten naar OS X (129$), want sorry folks, 7.0 draait niet meer op OS9 (laatste versie voor OS9 = 6.4)

- 2005 : wilde je van Logic 7.0 naar 7.1 om de bugs uit 7.0 te hebben = 49$ update fee

- 2006 : wil je van Logic 7.1 naar 7.2 = nog 'ns 49$ update fee + verplicht updaten naar 10.4 Tiger (129$), want sorry folks, 7.2 draait niet meer op OS X 10.3 Panther (laatste versie voor Panther = Logic 7.1.1)

Op basis van deze feiten, is de nabije toekomst niet zo moeilijk te voorspellen (desalniettemin pure speculatie) :

- 2007 : wil je van Logic 7.2 naar 8.0 = 329$ update, wel wetende dat er nog flink wat bugs zitten in een .0 release

- 2008 : wil je van Logic 8.0 naar 8.1, om de bugs uit 8.0 te hebben = 49 $ update fee + verplicht updaten naar OS X 10.5 Leopard (129$) want sorry folks, 8.1 draait niet meer op OS X 10.4 Tiger (laatste versie voor Tiger = 8.0)

- 2009 : wil je van Logic 8.1 naar 8.2 = 49$ update fee + verplicht switchen naar IntelMac, want sorry folks, 8.2 draait niet meer op PowerPC G4/G5 (laatste versie voor G4/G5 = Logic 8.1)

Dit meen je niet?!? Moet je voor een update betalen van 7.0 naar 7.1??? Lekkere jongens daar bij Apple, ben blij dat ik nooit met die lui in zee ben gegaan!

ik hoorde ook iets ivm het verdwijnen van de dongle...

iedereen met een beetje gezond verstand weet dat Logic hierdoor sterk in populariteit zal winnen..

enige wat ik hoop is dat de Emagic AMT-8 ondersteund is, alsook de midi time stamping van Motu (is nu niet zo dacht ik?)

en een mogelijkheid tot constante clock over midi, ook als je sequence niet speelt (zoals trackers) zou ik geniaal vinden..

Origineel geplaatst door rvooh
ik hoorde ook iets ivm het verdwijnen van de dongle...

waarom zouden ze die dongle weg doen ?

Als ze de enviroment droppen dan weet ik nog niet of ik overstap, want de fexibliteit van het enviroment-gedeelte (beetje a la creamware scope zoals ik het gebruik) zou ik niet kunnen missen.

Of ze moeten een hele flexibele manier van I/O's routen erin doen, of een andere oplossing vinden hiervoor.

Origineel geplaatst door champ
waarom zouden ze die dongle weg doen ?

omdat Apple normaal geen dongles gebruikt.. was een erfenis uit het emagic tijdperk.

Origineel geplaatst door Septic
Als ze de environment droppen dan weet ik nog niet of ik overstap, want de fexibliteit van het environment-gedeelte (beetje a la creamware scope zoals ik het gebruik) zou ik niet kunnen missen.

er zal wel iets beters in de plaats komen..

Wat ook een mogelijkheid is dat apple logic dropped, en een garageband pro uitbrengt, waar alle moeilijke (maar krachtige) features van logic zijn uit weggeknipt + instant "golden hit" button :kont:

Maar dat zou dom zijn ;)

New Synthesizer line-up - A lot of the older synths have been booted out - eg ES1, ES2, EFM 1. The newer ones such as Ultra Beat and Sculpture have been slightly revised.

De ES2 eruit gooien zou voor mij wel echt dramatisch zijn. Gebruik m in zo'n beetje elke track wel...=(

Origineel geplaatst door Jeroenski
De ES2 eruit gooien zou voor mij wel echt dramatisch zijn. Gebruik m in zo'n beetje elke track wel...=(

vette plug is dat he :)

Als ze de ES2 er al uit zouden kicken zal hij heus wel vervangen worden door een opvolger ervan schat ik. Het is wel een leuke plug.

For obvious reasons I cannot say how, where or when I saw the Logic 8 Pro beta, but here is a short concise summary of what to expect in L8 Pro.

Automatic Beat Detection - like Pro Tools Beat Detective, you can now slice up a loop into a series of individual beats, then stretch the sample, quantize etc, nothing new here, just playing catch up with the rest of the industry

Redesigned Single Window Interface - Everything is basically done in a single window and the plug-ins and menus slide in and out of the main arrange window, much like GB 08. (btw the environment is gone)

New workstation style synth - This is sort of like a virtual Korg Oasys, with all the sounds you could ever want, closer inspection reveals a 30GB rom. I have to say this is a very very very nice synth - much better than Xpand! for Pro Tools, and the acoustic instruments are better than the ones found in the Oasys.

Plug-ins - some new vintage compressors, but nothing really special.

Release date - sooner than you think!

nou is dit gaat gebeuren is het mooi crap dan kun je dus niet eens meeer je ouwe songs inladen

Dit vind ik op zich wel fijne geruchten:

Die environment kan ik missen; ik gebruik Logic voornamelijk als simpele multitracker en editor (en FX bak!). Hoe meer ze Logic 'apple-style' vereenvoudigen, hoe beter voor mij. Velen zullen hier trouwens anders over denken...

"Plug-ins - some new vintage compressors, but nothing really special."
Toch fijn. Al die moeilijke hi-tech synths gebruik ik niet, maar een goede compressor is altijd fijn.

"Release date - sooner than you think!"
FINGERS CROSSED!!

Origineel geplaatst door Jochen
Ja dat vraag ik me ook af... hij heeft logic pro 7 steeds goed beschermd tegen de krakers.

[kuch]Ja dat werkt héél goed...*D[kuch]

Daarom zullen ze de dongle wel weg doen dus.

Vergelijkbare discussies

Back